12 Reacties

3 jaar geleden

Hier heeft m'n zoontje ook een pufje voor zo nodig (weet niet of je dat bedoeld?). Gekregen bij de HA toen hij onwijs verkouden en benauwd was. Toen hielp het heel goed. Ik heb ventolin met voorzetkamer. In het begin werd hij wel onrustig van de ventolin maar bij het piepen en benauwdheid hielp het goed.

3 jaar geleden

Geen ervaring met en vernevelaar. Maar toen onze dochter RS virus had (3mnd toen), en daardoor ontzettend verstopte neus en benauwd, heeft ze een weekje echte neusdruppels met xylometazoline gehad. De babydosering van 0,25 mg/ml, die kan je niet in de drogist kopen. Ik heb het aan de huisarts op recept gevraagd. Het werkte echt heel goed. Eén druppeltje per neusgat, en de hele nacht kon ze vrij ademen. Overdag gaf ik gewoon otrivin zoutwater druppels. Maar zo fijn dat ze met die echte neusdruppels wel goede nachten kon maken. Misschien zou je dit kunnen overleggen met je huisarts?
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Geen ervaring met en vernevelaar. Maar toen onze dochter RS virus had (3mnd ...
Ja dat is zeker een idee! Bedankt voor de tip!

3 jaar geleden

Reactie op Eliseee96

Hier heeft m'n zoontje ook een pufje voor zo nodig (weet niet of je dat bed ...
Ventolin ken ik niet ik zal eens kijken!😊

3 jaar geleden

Toen onze dochter rsv had is ze in het ziekenhuis verneveld. Dat hielp enorm. Daarnaast kreeg ze een pufje en neusspray 0,25%

3 jaar geleden

Wij gebruiken een luchtbevochtiger met een speciale ‘longolie’ erin (2 druppeltjes), geeft een eucalyptus achtige geur. sindsdien heeft ze echt veel minder (last gehad van) verkoudheden enz.

3 jaar geleden

Ik zag als hack dat iemand een pan met kokend water onder het bedje neerzette. De stoom werkte dan als vernevelaar.. 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Meenemen onder de douche kan ook helpen door de microdruppels water die werken als vernevelen. Verder gebruiken we LuufBaby. En het hoofdeinde van het bedje wat hoger zetten.

3 jaar geleden

Reactie op Ellen_1993

Wij gebruiken een luchtbevochtiger met een speciale ‘longolie’ erin (2 drup ...
Hoe heet dat apparaat, als ik mag vragen? Wij doen nu een mok met heet water met eucalyptus olie neerzetten. Maar misschien is een apparaatje wel zo makkelijk.

3 jaar geleden

Hoe heet dat apparaat, als ik mag vragen? Wij doen nu een mok met heet wate ...
https://www.wehkamp.nl/app/product/16243885?utm_source=app&utm_medium=share&utm_campaign=pdp_share Deze hebben wij. Voor een niet te grote kamer is dat voldoende. Succes
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Thanks! En heb je daar dan van een specifiek merk de olie in?

3 jaar geleden

Thanks! En heb je daar dan van een specifiek merk de olie in?
Bij ons is het ‘longolie’, van een alternatief genezer bij ons in de buurt (noord Limburg). Ruikt als een soort eucalyptus. Kan thuis wel even kijken wat erin zit.