17 Reacties

4 jaar geleden

Heb ik ook gehad vorige week. Ging uiteindelijk vanzelf over. ik probeerde zoveel mogelijk te slapen waar kon. Slaap is nog steeds de beste remedie, thee of soep drinken..

4 jaar geleden

Mijn holtes zijn chronisch ontstoken, daardoor gebruik ik elke dag een rhino Horn, deze kan je gewoon bij de apotheek halen. Je stopt er warm water met zout in en dan spoel je als het ware je neus. Ik vind het echt een verlichting!

4 jaar geleden

Ik ben nu net vanmorgen zo opgestaan! Heel lastig. Ik dacht dat ik ziek zou worden… maar voel me niet verkouden ofzo

4 jaar geleden

Ik ben al sinds het begin van m'n zwangerschap aan het snotteren en proesten. Ik sta elke dag op met een loopneus maar ik laat het gewoon. Gaat vast wel weer over

4 jaar geleden

Ik heb hier denk ik zo'n 5 weken al last van, echt heel irritant. Heb volgende dingen geprobeerd zonder resultaat: neusspray op zeezoutbasis, neusdouche & acupunctuur. De verloskundige zei dat ik nog neusspray voor kinderen kan gebruiken, maar niet te vaak dus ga dat maar uitproberen. Sterkte!

4 jaar geleden

Ik sta al een tijdje op met een loopneus en af en toe wat niezen. Maar na 1 uur / 2 uur is het dan weer weg en is er niets aan de hand. Heel stom.

4 jaar geleden

Reactie op Ellen-B

Mijn holtes zijn chronisch ontstoken, daardoor gebruik ik elke dag een rhin ...
Goeie tip!

4 jaar geleden

Reactie op maja94

Ik sta al een tijdje op met een loopneus en af en toe wat niezen. Maar na 1 ...
Hier hetzelfde, vandaag met zo'n neus opgestaan, maar heb het gevoel dat het weer bijna over is 🤞

4 jaar geleden

Reactie op maja94

Ik sta al een tijdje op met een loopneus en af en toe wat niezen. Maar na 1 ...
Precies dit! Ene dag erger dan de andere, maar in de loop van de ochtend is er niets meer aan de hand.

4 jaar geleden

Ik heb het nu in extreme. Maar volgens de huisarts wordt Vicks wel afgeraden door weinig onderzoek. Zij raadt aan neus spray (alleen zoutoplossing) en evt paracetamol (mag je er best wat van) en stomen tot 65 graden!

4 jaar geleden

Dames niet zo gek hè aangezien we niet zoveel weerstand hebben opgebouwd afgelopen 1,5 jaar. Ons lichaam is bezig met een baby laten groeien, minder met de eigen weerstand. Het beste wat we kunnen doen is gezond eten, proberen rust te pakken wanneer mogelijk. Neem geen paracetamol of andere medicijnen maar hou het op natuurlijke kruiden en supplementen. Elke dag een theelepel honing met citroen is ook goed. Ik gebruik sinds een paar dagen elke dag 10 druppels waterstofperoxide 3% in me oor en de verkoudheid en hoofdpijn worden steeds minder.

4 jaar geleden

Hey ik ben ergens achtergekomen! het lichaam verlaagt je weerstand en afweer zodat je de baby niet afstoot. Maar hierdoor kun je allergieen ontwikkelen. Normaal nergens last van, en nu ervaar ik ook snotterigheid als ik in de buurt ben van tapijten/dekens/oude banken. Hoe is dit voor jullie? Verloskundige wel eens over gehoord? Ik ga nu eerst mijn huis door en stoffigheid verminderen.

4 jaar geleden

Hoort erbij schijnbaar. Ik had er vorige week last van. Kreeg zelfs een bloedneus wat ik echt nooit heb. Toevallig stond dit vandaag in mijn wekelijkse zwangerschaps update (16 wkn) van de Kruidvat in m'n mail😉

4 jaar geleden

Reactie op LisaGroen

Hey ik ben ergens achtergekomen! het lichaam verlaagt je weerstand en afwee ...
Ik had al hooikoorts in erge mate, maar kan idd dat het erger is nu…

4 jaar geleden

Ik ook heel erg gehad en niks werkte. Stoombadje, zoutwater, physiomer, heet douchen,... Dokter 3x wat voorgeschreven maar apotheker wou het niet meegeven. Uiteindelijk andere apotheker gegaan en Otrivin Duo 5 dagen mogen gebruiken, om de 6 uur maar deed eig enkel als ik ging slapen. Gewoon opletten met neussprays met xylometazoline dat je bloeddruk niet te zeer stijgt. Na 5 dagen was ik er vanaf!

4 jaar geleden

Ik ben nu 18 weken en heb al vanaf week 5 last van een verstopte neus. Het is bij mij niet zo erg dus ik doe er niets aan, ben het gewoon ondertussen 🤭 Ik moet ook elke dag een paar keer niezen en heb wel eens last van een bloedneus. Wat raar allemaal 😅

4 jaar geleden

Reactie op Nadoow

Ik heb hier denk ik zo'n 5 weken al last van, echt heel irritant. Heb volge ...
Ik ook 5 weken. Nu eindelijk weer wat lucht! Hopelijk is het bij jou ook snel beter :)