19 Reacties
4 jaar geleden
Ik had zelf vorig jaar bij de 1e Menzis jongerenverzorgd. Maar inderdaad eigen bijdrage moeten betalen en de vele fysio therapieën ook. Ik kreeg er 9 vergoed en moest er nog 18 zelf bijbetalen. Die van het ziekenhuis hoefde ik niet te betalen, want ik had een medische indicatie.
Nu dit jaar de menzis extra verzorgd 3 en nu krijg ik alles vergoed. Ook 32 fysio behandelingen en zelfs borstkolf eventueel en de zwangerschapscursussen.
Ik heb sowieso al veel fysio/mensendieck therapie en veel zorgkosten. Dus voor mij is die hoge zorgpremie goedkoper dan alles zelf betalen.
4 jaar geleden
Ik heb interpolis, duurste pakket had ik al ivm fysio en chiropractie. Ik heb een bedrag voor het kraampakket moeten betalen maar krijg wel 24 uur de eigen bijdrage van de kraamzorg betaald, is nogal verschillend per verzekeraar. Wellicht op Independer vergelijken, weet niet hoe specifiek dit kan! Succes 🤗
4 jaar geleden
Ik heb Just met aanvullend Live. Dat is onderdeel van CZ. Veel zit inderdaad in je basis verzekering. Mijn VK gaf aan om goed te letten op de vergoeding van couveuse nazorg omdat vaak je kraamzorg vervalt omdat de kleine langer in het ziekenhuis heeft gelegen.
Die zit hier in met een van de hoogste vergoedingen die ik kon vinden.
Verder is het echt maar net waar je noodzaak aan hebt.
4 jaar geleden
In november worden altijd de nieuwe tarieven van de zorgverzekeraars bekend gemaakt.
Via Independer kun je handig vergelijken. Probeer vooraf de eigen kosten in kaart te brengen die je zou hebben met een basisverzekering (eigen bijdrage kraamhulp, poliklinische bevalling, kraampakket, eventueel lactatiekundige hulp enz.) En uitrekenen wat de meerkosten zijn van een aanvullend pakket ten opzichte van basis. En dan kijken of het tegen elkaar opweegt.
Maar daar zou ik dus echt nog even de nieuwe tarieven voor afwachten.
4 jaar geleden
Volgens mij betaal je alleen deels ziekenhuis kosten als je niet medisch bent en per se in het ziekenhuis wilt bevallen. Zelfde als extra eigen bijdrage in een kraam hotel. Ik ben vorig jaar bevallen van ons stil geboren meisje en mijn verzekeraar (bewuzt; basis) heeft netjes de ruim €5000 betaald 😅
4 jaar geleden
Reactie op T0303
Dankje ik ga eens kijken als de nieuwe verzekeringen bekend zijn
24baby heeft er ook een artikel over: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/zorgverzekering-zwanger/
Bedenk vooral ook wat je zou willen, en bekijk dan de kosten.
Met een medische indicatie wordt een ziekenhuis bevalling sowieso vergoed namelijk.
4 jaar geleden
Reactie op MMvS
24baby heeft er ook een artikel over: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-reg ...
Oh super! Die is handig
4 jaar geleden
Reactie op T0303
Oh super! Die is handig
Zelf heb ik bijvoorbeeld een medische indicatie dus weet ik dat bevalling in het ziekenhuis vergoed wordt.
Dan blijft voor mij enkel de cursussen en eigen bijdrage kraamzorg over.
En die eige bijdrage zou nu zo'n €370 zijn (80u * €4,60), terwijl de goedkoopste verzekering die hem volledig zou vergoeden me al €420 meer zou kosten per jaar dan de verzeker g die ik nu heb. Niet zo interessant dus, tenzij er andere extra's bij zitten waardoor ik de overige kosten mee kan compenseren.
Maar, denk ook na of je je kind bij jouw verzekering wilt bijschrijven of bij die van je partner. (tip: altijd bij degene die het meest uitgebreid verzekerd is, kind krijgt namelijk dezelfde vergoedingen als de ouder waar het is bijgeschreven) En of je om die reden misschien wat extra's wilt verzekeren.
VRIEND
4 jaar geleden
Het is een rekensom ☺️
Voor mij is het niet voordeliger om een betere verzekering af te sluiten, dan betaal ik meer premie dan dat ik aan kosten maak...
Ligt echt helemaal aan je wensen, ik wil bijvoorbeeld thuis bevallen dus de ziekenhuis kosten heb ik al niet. En zo moet je even alles na gaan wat er wordt vergoed en wat je wilt gebruiken, dus wat het kost het zelf te betalen tegenover de premie kosten☺️👍🏻
4 jaar geleden
Ik werk zelf bij de verzekeraar 🙈 dus was gelukkig al goed verzekerd met de aanvullende verzekering, hoef niets aan te passen en ook gelijk besloten dat we (in principe) voor bevallen in t ziekenhuis gaan, ben immers toch aanvullend verzekerd