8 Reacties
4 jaar geleden
Ik ga wel naar het ziekenhuis maar heb hetzelfde probleem idd... Ik heb dus ook gewoon alles maar gewoon aan... Heb wel 1 jurkje die ik echt tijdens de bevalling aanwil omdat er knoopjes opzitten voor het huid op huid contact, deze ligt samen met een badjas nu op een stapel om in de vluchtkoffer te stoppen. En qua voedingsbh heb ik 1 favoriete die ik dus continu aanheb... Als die in de was ligt vis ik hem er maar gewoon weer uit denk ik dan haha en denk dat ik een minder favoriete dan maar wel alvast erin ga stoppen ofzo... Maar ook die heb ik idd nog aan... Nouja anders maar zonder hoor.
4 jaar geleden
Ik beval wel in het ziekenhuis(keizersnede).
Ik heb 3 voedingsbhs de 2 fijnste heb ik wel in de tas zitten en de andere draag ik alleen als ik de hort op ben verder heerlijk bhloos met een strak topje. Nacht kleding misschien een groot shirt?
Als ik thuis had kunnen bevallen had ik minimaal in gepakt denk ik en de meest fijne items lekker gedragen.
4 jaar geleden
Ik zou sowieso maar gewoon 1 nachthemd en 1 voedingsbh inpakken. Wij bevallen wel op het ziekenhuis, maar meer pak ik ook niet in. Bh zit er bij mij niet eens in want die heb ik toch gewoon aan als ik naar het ziekenhuis moet.
4 jaar geleden
Reactie op Goshiemoshie
Ik zou sowieso maar gewoon 1 nachthemd en 1 voedingsbh inpakken. Wij bevall ...
Het is meer dat ik denk dat als ik ineens naar het ziekenhuis moet dat dus is omdat er iets niet goed gaat/is, dus dat ik niet zo na een paar uur weer weg kan? Of maakt dat niet uit dan, mag je dan alsnog vrij snel weer weg als je daar komt omdat er complicaties optreden
4 jaar geleden
Precies dit! Herkenbaar! Zelf heb ik drie nachthemden die ik er om de beurt uitvis en zorg dat er steeds weer een schone uit de was in de vluchttas zit. Heb in geval van nood een paar shirts van mijn man in de vluchttas gedaan. Ook wissel ik wat relaxte outfits af die ik thuis draag en zorg dat er altijd één in de vluchttas zit. Wel hopende dat ik dan niet dagen in het ziekenhuis kom te liggen, maar dan bel ik wel iemand die even last minute wat voor me kan bij shoppen. Hoeveel weken ben jij nu?
4 jaar geleden
Jaaa heel herkenbaar! Ik hoop ook op een thuisbevalling, maar de tas moet ook compleet zijn. Ik heb op de tas een lijstje liggen met de spullen die in de tas zitten én een lijstje met wat er last minute bij moet. In het geval dat we toch naar het ziekenhuis gaan kunnen m'n vriend en ik het lijstje even af gaan of er iets uit is gehaald tijdens de eerste fase thuis en of we dat er terug in moeten stoppen. Ik heb wel voor de zekerheid een extra cordring gekocht. Dan maar 1 te veel, maar wil echt geen navelklem. Maar ik heb bv niet m'n fijne joggingbroek erin zitten, maar de iets minder fijne. En voor de voedingbhs hetzelfde verhaal. Duimen dat we gewoon thuis kunnen blijven 😄
4 jaar geleden
Reactie op emmenlie
Het is meer dat ik denk dat als ik ineens naar het ziekenhuis moet dat dus ...
Gewoon voor 1 nachtje pakken, dus 1 netbroekje, 1 nachthemd, 1 outfit om naar huis in te gaan. Vaak eindigt een thuis bevalling in het zkh omdat er meconium in vruchtwater zit, dit is geen reden om moeder en kind langer in het zkh te houden, zelfs als je placenta onder volledige narcose verwijderd moet worden mag je vaak na het uitslapen van je narcose en wat eten en plassen weer naar huis!
Mocht je toch langer moeten blijven (vaak alleen na spoedkeizersnede) kan je partner of familie toch even wat brengen?
Ik wil ook thuis(in bad) bevallen en heb mijn vluchtkoffer klaar, wat er in zit: alles voor de baby(idd geen probleem haal je er zo weer uit), nachthemd, BH, netbroekje, warme sokken (dit alles ook voor partner) en een lijstje wat er nog in moet heb ik op de koffer: toilet spullen (gewoon simpel tandenborstel/pasta, borstel, elastiekjes, nuud deo, makeup remover doekjes) opladers telefoon, zoutlampje stopcontact & snacks!
Maar we gaan er gewoon van uit dat we dit alles niet in hoeven te pakken ! Positief manifesteren haha
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op emmenlie
Het is meer dat ik denk dat als ik ineens naar het ziekenhuis moet dat dus ...
Ik was bij de eerste met gillende sirenes naar het ziekenhuis gebracht rond 5 uur s ochtends, half 8 is ze geboren en 2 uur die middag stonden we alweer buiten 👌🏻
Dus het kan ook bij complicaties zo zijn dat je "snel" weer buiten staat. ☺️
Ik weet nu dat ik sowieso meteen heen moet zodra het begint en ook 24 uur moet blijven ter observatie erna.. dus heb nu veel meer ingepakt 😅
In jouw geval zou ik alleen het hoognodige inpakken en dit er ook echt in laten zitten, bij mij was het namelijk ook niet de bedoeling naar het ziekenhuis te gaan en de vlucht tas werd dus onverwacht een echte vlucht-tas en was blij dat hij er kant en klaar stond 👌🏻