25 Reacties

4 jaar geleden

Hi ben vandaag 35+4 en heb alles ingepakt gisteren samen met mn vriend.

4 jaar geleden

Ik ben 34 weken, heb m’n vluchttas al klaar staan. Dan kan ik em nog een paar keer aanpassen 😅 Je zou ook op beide plekken een tas kunnen klaarzetten met het hoognodige?

4 jaar geleden

Waar wil je gaan bevallen? Bij jou thuis of in het ziekenhuis in de buurt? Of bij je vriend?

4 jaar geleden

Zou gewoon vanaf 37 weken bij je vriend aan geven, dat je lekker thuis wilt blijven en niet steeds op en neer wilt reizen🙈 lijkt me voor jou wel zo fijn.

4 jaar geleden

Zelf zou ik persoonlijk niet meer zo ver gaan reizen, mochten je vliezen breken etc en je bent aan het reizen is dit niet handig. Is het niet mogelijk af te spreken met je “vriend” dat die vanaf een aantal weken naar jou toe komt ? Het is toch fijner in je eigen omgeving etc te bevallen dan in een “vreemde” omgeving. Daarnaast als je in het ziekenhuis bevalt ben je verplicht een maxi cosi te hebben dus weet niet waar die staat maar anders zou je der daar ook 2 van moeten hebben 1 bij jou en 1 bij hem. Daarnaast als je echt daar heen gaat etc zou ik een tas voor daar maken en voor bij jou thuis. Mijn vliezen waren gebroken toen ik net thuis kwam van de winkels met 36+5 dus vandaar dat k niet zou gaan reizen ( ik voelde me overigens kip lekker die dag geen aankondiging niks niet ) dus daar zou ikzelf persoonlijk niet meer op vertrouwen om ver van huis te gaan ! 😊 hopelijk heb je hier wat aan !

4 jaar geleden

Ik ben 34 weken heb de tas van de baby ingepakt en ga die van mij deze week inpakken denk ik. Ik persoonlijk was niet meer elke keer met openbaar vervoer heen en weer gereisd aan het einde van de zwangerschap. Kan hij niet bij jou komen?

4 jaar geleden

Had hem al op 32weken gemaakt 🙈 zaterdag ben ik 34weken :D. Persoonlijk zou ik het risico niet nemen na 37 weken heen en weer te gaan..

4 jaar geleden

Reactie op Goshiemoshie

Waar wil je gaan bevallen? Bij jou thuis of in het ziekenhuis in de buurt? ...
Thuis het liefst!

4 jaar geleden

Reactie op Siem93

Zou gewoon vanaf 37 weken bij je vriend aan geven, dat je lekker thuis wilt ...
Maar dat is niet het geval haha, ik vind het fijn om daarheen te gaan en te zijn ook! Dus meer de vraag vanaf wanneer het echt nodig is om die spullen mee te hebben voor het geval er iets gebeurd

4 jaar geleden

Reactie op EllenHoningh

Ik ben 34 weken, heb m’n vluchttas al klaar staan. Dan kan ik em nog een pa ...
Thanks!! Daar had ik nog niet over gedacht, vind ik een hele goede!

4 jaar geleden

Reactie op emmenlie

Thuis het liefst!
Je moet zo nadenken. Ik denk niet dat jouw verloskundige naar de andere kant van Nederland kan reizen op het moment dat jij begint te bevallen bij je vriend. Dus dan ga je waarschijnlijk een vreemde verloskundige krijgen 😅 lijkt me niet prettig

4 jaar geleden

Als je thuis wil bevallen zou ik inderdaad zeker vanaf 37 weken niet meer naar de andere kant van het land gaan. Dan kun je niet meer terug als de bevalling begint. Daarnaast neem ik aan dat je niet ook bij je vriend alles klaar hebt staan voor een bevalling dan. Of heb je daar ook een kraampakket, klossen etc.? En wat andere ook al zeggen, je hebt een verloskundige bij jou in de buurt en die komt niet naar de andere kant van het land toe. Bovendien is de vluchttas vooral bedoeld voor als je onverwachts (of gepland) naar het ziekenhuis zou moeten en niet om bij iemand anders thuis te bevallen.

4 jaar geleden

Reactie op Goshiemoshie

Als je thuis wil bevallen zou ik inderdaad zeker vanaf 37 weken niet meer n ...
nee dat snap ik, ik bedoel meer voor wat als ik ongepland ineens naar het ziekenhuis moet terwijl ik daar ben! vandaar de vraag haha

4 jaar geleden

Je stelt ook een beetje een retorische vraag toch? Je zou op ieder moment kunnen bevallen nu al, dus niet per se vanaf 37 weken. Er zijn zoveel dames die te vroeg bevallen, en dat kun jij net zo goed zijn. Je moet jezelf dus denk ik de vraag stellen hoe veel risico je wilt lopen door wel of niet een vluchtkoffer mee te nemen naar die vriend van je. En of je daar überhaupt nog naar toe wilt reizen 🙈 dus het is je eigen risico afweging. Ik zou sowieso zorgen dat je daar een vluchtkoffer en kraampakket hebt staan als ik jou was. Maar goed, ik zou ook niet meer naar de andere kant van het land reizen 🙊 Is het niet handiger als hij bij jou komt?

4 jaar geleden

Reactie op R234

Je stelt ook een beetje een retorische vraag toch? Je zou op ieder moment ...
Nou presies dit. En niet om vervelend te doen, maar je vraagt om advies, maar je weet eigenlijk al wat je zelf graag wil en zo sta je niet echt open voor advies🙈

4 jaar geleden

Reactie op R234

Je stelt ook een beetje een retorische vraag toch? Je zou op ieder moment ...
Ik moet voor me werk ongeveer een uur reizen en ben uit voorzorg thuis gaan werken vanaf 33 weken want stel je voor er gebeurd wat😅 je hebt idd helemaal niks eraan als je aan de andere kant van het land ineens bevalt. Zou überhaupt de vraag wel of geen tas mee tijdens het reizen niet overwegen. Ik zou tegen die vriend zeggen je komt maar hier of je hebt pech 😅 ik was die trein niet meer ingestapt

4 jaar geleden

Je gaat toch niet meer vanaf 36/37 weken helemaal naar de andere kant van Nederland reizen neem ik aan? Laat hem bij jou komen. Sorry hoor, denk je dat het openbaar vervoer zit te wachten om iemand te begeleiden die ineens moet bevallen? En als jij thuis wilt bevallen, heb je dan bij je “vriend” ook een kraampakket, bedklossen etc en alles voor de baby en voor jezelf staan? Beetje vreemd vind ik.

4 jaar geleden

Je hoeft je verhaal niet te delen natuurlijk, maar ik denk dat we misschien de context een beetje missen op deze manier. Waar is je verloskundige of ziekenhuis waar je onder controle bent? Hen moet je namelijk bellen als het begint en als je dan eerst nog met het OV terug moet komen gaat het niet goed komen denk ik 😉 Als ik het goed begrijp (uit reacties hieronder) voel je je prettiger bij hem thuis dan bij jezelf thuis? Ik zou overwegen om zo veel mogelijk in één regio te blijven en daar dan alles regelen en vluchttas en kraampakket en dergelijke te hebben.

4 jaar geleden

Oprechte vraag: waarom reist je vriend niet naar jou toe? Dat is de beste en gemakkelijkste optie. :)

4 jaar geleden

Ik word nu al panisch als ik meer dan 10km van huis ben.. laat staan andere kant van t land. Lol Ik denk niet dat t heel slim is om heen en weer te blijven reizen? Doet je vriend die moeite niet dan.. lijkt me wel toch ipv jij 😅