21 Reacties

4 jaar geleden

Wellicht helpt dit filmpje, vond hem zelf erg handig! : https://m.youtube.com/watch?v=Aud40SCoTkE&t=513s

4 jaar geleden

Ik denk voornamelijk.. Voor mama: Medicijnen Kleding tijdens de bevalling Kleding na de bevalling Toilettas (evt bril of reserve lensen) (voedings) BH en zoogcompressen Eventueel kraamverband Iets te eten en drinken Voor papa: Reserve kleding (shirt/trui) Eventueel medicijnen Eventueel bril of reserve lensen Iets te eten en drinken Voor de baby: Kleding in een paar maatjes 2 mutsjes (want die eerste wordt waarschijnlijk vies) Pak kunstvoeding Flesje Cordring (als je die liever wilt dan een klemmetje, dat is vaak standaard in het ziekenhuis) Maxi Cosi + voetenzak of dekentje En verder zou ik echt naar de verschillende lijstjes kijken en daar de dingen uithalen waarvan je denkt 'oh ja, dat lijkt me handig!'.

4 jaar geleden

Misschien moet je wel langer blijven in het ziekenhuis dus neem wat extra kleding mee (ook voor de partner bv!). Wees er een klein beetje op voorbereid alvast bij het pakken. (Ik krijg een geplande keizersnede dus moet meerdere nachten blijven) - iPad/laptop met oplader en verlengsnoer schijnt handig te zijn. - snacks/snoepjes 🤩 - mijn eigen kussen (totaal niet belangrijk voor anderen misschien 😅) - badjas oid om makkelijk over de gang te lopen.. - slippers/pantoffels - WARME sokken ❤️ Voor de kleine zou ik pakjes in verschillende maten meenemen.. 50 en 56 ( kleiner hebben wij niet gekocht ) Vergeet de maxi cosi niet met iets van een dekentje of zak. Ik neem ook graag tijdschriften mee of iets om te lezen.. Ook eigen toiletspullen is fijn!

4 jaar geleden

Zwemkleding voor papa, voor het mee opvangen van weeën in bad of onder de douche als je het niet fijn vindt om dat bloot te doen.

4 jaar geleden

Reactie op Zeeuws-meisje

Misschien moet je wel langer blijven in het ziekenhuis dus neem wat extra k ...
Mijn eigen kussen staat op nummer 1 hier. Anders gaan het helemaal slapeloze nachten worden 😂🙈🤪

4 jaar geleden

Mag ik de vraag aanvullen? Hoe groot moet die koffer zijn. Ik dacht ik ga voor een cute, klein, handbagagekoffertje. Maar daar gaat mijn verblijf (bevalling +2 dagen kraamhotel) niet in passen…

4 jaar geleden

Mag ik de vraag aanvullen? Hoe groot moet die koffer zijn. Ik dacht ik ga v ...
Ik heb voor mijzelf een koffertje en voor de beeb een rugzak, scheelt weer ruimte in de koffer!

4 jaar geleden

Ik volg!! Kan soms door de bomen het bos niet meer zien🙈

4 jaar geleden

Reactie op MMvS

Ik denk voornamelijk.. Voor mama: Medicijnen Kleding tijdens de bevalling ...
Wat is het voordeel van een cordring ten opzichte van een klem?

4 jaar geleden

Zwemkleding voor papa, voor het mee opvangen van weeën in bad of onder de d ...
Mag ik vragen wat je zelf aan doet als je in bad bevalt?

4 jaar geleden

Reactie op T0303

Wat is het voordeel van een cordring ten opzichte van een klem?
https://www.24baby.nl/geboorte/de-bevalling/cordring/ Dit is het artikel van 24 baby hierover. Maar wat mij bijvoorbeeld vooral aanspreekt is dat het minder ruimte inneemt en minder in de weg zit bij de rand van de luier.

4 jaar geleden

Mag ik de vraag aanvullen? Hoe groot moet die koffer zijn. Ik dacht ik ga v ...
Waarom niet alleen voor de bevalling en kort daarna meenemen? In kraamhotel komt er vast familie mee die best even langs je huis wil rijden om aanvulling mee te nemen en de eerste was alvast te doen😊

4 jaar geleden

Reactie op T0303

Mag ik vragen wat je zelf aan doet als je in bad bevalt?
Ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. Sommige bevallen graag naakt, ik zelf ben wel preutser en zorg voor een fijne bh zonder beugel om aan te kunnen houden.

4 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Waarom niet alleen voor de bevalling en kort daarna meenemen? In kraamhotel ...
Nou daar zou ik in corona tijd niet vanuit gaan ;) nu kan je partner natuurlijk wel op en neer. :)

4 jaar geleden

Reactie op Mama2beP

Nou daar zou ik in corona tijd niet vanuit gaan ;) nu kan je partner natuur ...
Er zijn heus mensen die wél zowel thuis komen als in geboortehotel of zkh. Ik ga persoonlijk inpakken voor max 2 dagen. Mochten ik en/of de baby langer moeten blijven, is er zo wat van huis gekomen. Desnoods door familie/ vrienden/bekenden gebracht en door mijn partner buiten de vuile voor schone was verruild. Ik ga niet uit van het meest negatieve scenario. Inpakken voor bevalling en thuisreis, that's it

4 jaar geleden

Ik voel me echt als die meid die met een te grote koffer op het vliegveld aankomt😂. Het gaat echt niet passen in een handbagagekoffer. Slippers,sloffen en 2 pyjama’s en dan zit de ene kant al vol. Toiletspullen en schone kleren en dan zit de andere kant al vol. Even aandrukken en dan kan de tepelcreme erbij 😅

4 jaar geleden

Reactie op Hannelore13

Er zijn heus mensen die wél zowel thuis komen als in geboortehotel of zkh. ...
Nee ik bedoelde meer dat je in het ziekenhuis geen bezoek mag ontvangen ;) Ik ga er vanuit dat je over het algemeen 2 dagen later weer thuis bent.

4 jaar geleden

Reactie op Mama2beP

Nee ik bedoelde meer dat je in het ziekenhuis geen bezoek mag ontvangen ;) ...
Aha duidelijk😊 Ga ik ook vanuit. Maar ik las hier dat sommigen misschien er al vanuit gaan (Of al weten) lang te moeten blijven en daarvoor alles meenemen

4 jaar geleden

Ik voel me echt als die meid die met een te grote koffer op het vliegveld a ...
Huh, hoe doe je dat dan? Voor anderhalve week vakantie passen al mijn kleren nog wel in een handbagage koffer 😂

4 jaar geleden

Reactie op MMvS

Huh, hoe doe je dat dan? Voor anderhalve week vakantie passen al mijn klere ...
ik snap dat ook nooit, ik ga 3 dagen citytrip met een schooltas haha