9 Reacties

4 jaar geleden

Stinkt het vocht/pus?

4 jaar geleden

Reactie op Ukkietje

Stinkt het vocht/pus?
Nee dat niet…

4 jaar geleden

Reactie op afdk8

Nee dat niet…
Dan hoef je je normaal geen zorgen te maken. Met een compresje bij elke luierwissel het vocht mooi opkuisen. Bij mij gaven ze aan dat je je geen zorgen hoeft te maken als het wat vochtig is, zolang het niet stinkt. Bij het loskomen van het naveltje van ons dochtertje, was er ook wat vocht. Gisteren volledig losgekomen en nu al mooi aan het opdrogen en "normaliseren" van kleur.

4 jaar geleden

Ik zou de luier toch een beetje omvouwen. Hier namelijk bij zowel onze 1e dochter als nu het advies gekregen om juist de luier er niet overheen te doen, zodat het goed kan indrogen. Ze zeiden zelfs dat sommige kindjes een navelbreuk oplopen als het navelstompje steeds in de luier zit. Of dat werkelijk zo is, vraag ik me af hoor... Maar hoor wel vaker dat het navelstompje beetje vochtig is/bloedt

4 jaar geleden

Reactie op Mx3

Ik zou de luier toch een beetje omvouwen. Hier namelijk bij zowel onze 1e d ...
Bij ons gaven ze inderdaad ook het advies om de luier naar binnen te plooien en onder het naveltje te houden tot die eraf gevallen is. (Was ik vergeten te zeggen).

4 jaar geleden

Ahh oké fijn om te horen dames! Ik ga dan inderdaad de luier wat omvouwen en gaasjes in huis halen om er eventueel tussen te doen. Ik houd het in de gaten!

4 jaar geleden

Was hier ook. Rood randje en pus. Op advies kraamzorg droog gehouden, luier er onder vouwen. Alleen schoonmaken in bad (2×p week). Nu, op dat 12 keurige navel. Stompje afgevallen op dag 7

4 jaar geleden

Beter de luier naar buiten omvouwen (zeker bij jongentjes) zodat de oppervlakte van absorptie niet verkleint... en dat vochtige "pus" kan overblijfsel zijn vanuit de navelstreng, is zeer normaal....gewoon goed met een compresje de vuiligheid weghalen

4 jaar geleden

Hier hadden we dat ook. Het pus stonk ook een beetje. Op advies van de vroedvrouw hebben we de pamper naar buiten geplooid (niet naar binnen, want die laag is hard) en bij elke luierwissel wat sedium (of ander kleurloos ontsmettingsmiddel) gesproeid en dan met een compres alles goed drogen. De dag erna was de geur al weg, en een dag later de navel mooi droog en proper.