24 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoon van 8 weken drinkt 5 tot 6 flessen de laatste fles krijgt hij om 20.30 uur en slaapt dan tot 4 -5.30 uur. Als.hij om 4 uur komt krijgt hij 60ml en daarna nog 5 flessen van 120 tot 150 ml. Hij slaapt overdag ook veel heeft geen vaste tijden. Alleen sochyends slaapt hij tot 7 of 8 uur nog in bed daarna zijn slaapjes in de box of kinderwagen. Hij slaapt ook veel overdag ok merk dat hij 1 tot 1,5 uur wakker is per keer inclusief voeding

2 jaar geleden

Ik lees mee. Onze dochter net 7 weken krijgt om 7.00 150 cc 11.00 120 cc 14.30 120 cc 18.30 120 cc 22.00 de laatste fles met 150 cc en dan komt ze vaak snachts om 3 uur half 4 weer. Dan krijgt ze 60. Zou fijn zijn als ze na de laatste fles wat langer slaapt en de nachtvoeding over slaat😄 Ene keer slaapt ze ook van voeding tot voeding overdag. Soms wat langer wakker. Na de nachtvoeding is het slapen altijd drama en slaapt ze alleen als ze bij ons in bed ligt🙄

2 jaar geleden

Dochter van 6 weken hier. Ik sta rond 7:00-8:00 op, ongeacht hoe de nacht ging. Dit om ritme te krijgen in dag/nacht. Soms komt ze ook al 6:30 uur voor de fles. Ze krijgt dan 150/5 ml. Ongeveer een uurtje later doe ik haar weer in bedje voor een slaapje. Doel is om 1,5 uur te slapen, maar verschilt nog enorm. Soms slaapt ze drie kwartier, soms 2 uur. Dan rond 11:00 weer 150/5 ml. Dan weer slapen. Doel is 2,5 uur maar verschilt ook nog enorm. Lukt vaak nog niet. Dan weer rond 15:00 150/5 ml en dan is het doel ook nog een slaapje van een uur ongeveer. Rond 18:30 in badje/wassen en dan fles om 19:00 en dan bedje in. Soms slaapt ze direct. Soms duurt het wel 2 uur. Dan om 23:00 wakker maken voor voeding. Weer 150/5 ml. Nacht is ze vaak rond 3:00/4:00 wakker. Probeer met speentje te rekken tot de ochtend. Lukt vaak wel. Alleen als ik weet dat ze minder heeft gedronken die dag, dan geef ik haar wel wat die nacht. Ik wil de laatste fles ook wel wat vervroegen, maar dan is het hele schema in de war. Hoe doen jullie dat? Om te zorgen dat je wel aan genoeg voeding blijft komen?

2 jaar geleden

Reactie op kleinekleine

Dochter van 6 weken hier. Ik sta rond 7:00-8:00 op, ongeacht hoe de nacht ...
Correctie: 7 weken is ze vandaag.

2 jaar geleden

Mijn kleine meid is 8 weken. En krijgt de fles om +- 7.00 (of ze wordt zelf wakker of ik maak haar wakker) Daarna slaapt ze weer direct verder in bedje beetje wisselend eigenlijk qua tijd maar ik maak haar als ze niet zelf wakker wordt wakker tussen 10.00 en 10.30 wakker. Om 11.00 fles, dan weer naar bed en slaapt ze vaak tot +- 14.00/14.30 maak haar anders uiterlijk 14.30 wakker. Om 15.00 fles. En vanaf dan slaapt ze eigenlijk beneden of bij mij of in de box/baby nestje. Of in de wandelwagen net wat ik ga doen. Hetzelfde is dat eigenlijk in de ochtend als ik ga wandelen of boodschappen ga doen dan leg ik ze niet in het bedje. Maar slaapt ze in de wandelwagen of maxicosi. Om 19.00 weer flesje en om 22.00 boven de fles en dan slaapt ze in haar eigen bedje tot +- 7 uur. Vanaf 16 mei gaan we proberen om haar om 19.00 naar bed te brengen. Elke fles is 120 ml + 4 schepjes.

2 jaar geleden

Vraagje, hoelang slapen jullie kindjes overdag? Maak je ze uiteindelijk wakker na een bepaalde tijd? Of alleen voor voeding? En klopt bij jullie kindje de wakker tijd 1/1.5 uur? Of is dit langer/korter. Voeden gaat allemaal prima op tijd 7:30, 11, 15, 18:30, 23:30, 4 uur ongeveer. In avond krijgen wij onze dochter pas 21 uur in bed (door in draagzak in slaap te wiegen)

2 jaar geleden

Reactie op Mamaschaap

Vraagje, hoelang slapen jullie kindjes overdag? Maak je ze uiteindelijk wak ...
Ik maak hem alleen wakker voor de voeding, ene dutje doet hij wat langer over en soms is hij dan ook wel eens tussen 2 voedingen wakker

2 jaar geleden

Dames, vanaf wanneer sliepen jullie kindjes langer door in de nacht? Mijn zoontje is 5+1, maar komt nog om de 2,5/3 uur voor een flesje. We zitten ook in z’n eerste sprongetje, maar ik zie al heel wat regelmaat bij jullie en lange nachten. Hoe pak ik dit aan zonder hem met honger te laten zitten? Hij krijgt kunstvoeding.

2 jaar geleden

Reactie op Si-Nas

Dames, vanaf wanneer sliepen jullie kindjes langer door in de nacht? Mijn z ...
Bij mij ging het eigenlijk vanzelf, ik kwam er iig achter dat die van mij tussen 2 slaapcycli wel eens moppert en ik dacht altijd dat hij dan wakker was en honger had, maar uiteindelijk viel hij dan na zo’n 5/10 minuten weer in slaap als ik hem gewoon even liet gaan

2 jaar geleden

Reactie op Si-Nas

Mijn kleintje mochten we na 5 dagen al 4 uur tussen de voeding laten. En dat heeft ze eigenlijk al die tijd gedaan. En toen oo een gegeven moment was het 5/6 uur en nu sinds 1,5 week slaapt ze van 22.30 tot 7.00. Soms werd ze ook nog wel rond 6 uur wakker en dan gaf ik een speentje. En dan kon ik het rekken tot 7.00. Nu sinds zondag moet ik ze eigenlijk om 7.00 wakker maken voor de fles. Je zou kunnen proberen om eerst een speentje te geven. En sinds ze op haar eigen kamer slaapt, slaapt ze ook langer. Ik werd ook wakker van haar toen ze nog bij ons op de kamer lag dat ik dacht dat zij wakker was maar dat achteraf denk ik dus niet was. En eventueel de fles ophogen? Komt hij overdag ook om de 2,5/3 uur?

2 jaar geleden

We hebben hier nog geen vast ritme, kleine man is maandag 5 weken. Maar ongeveer: 07.00/11.00/14.00/17.00/20.00/23.00 flesvoeding van 120ml/3 schepjes. Er zit dus soms 3 uur tussen, soms 4 uur. Beetje afhankelijk hoe hij komt, wij hebben ook de ene dag om 12:00 al trek in de lunch en de dag erna missschien om 13:00 uur. Dus daar ben ik niet zo streng in, maar langer dan 4 uur laten we er niet tussen. In de nacht komt hij meestal rond 04.00 uur nog voor een fles van 60 of 90ml. Tussen de voedingen door slaapt hij, of we proberen hem te laten slapen, maar met name het ochtend slaapje is hier niet favoriet bij hem. Slapen is in eigen bed (middag proberen we dan altijd en vanaf 20.00 uur ook), of wandelwagen of box. Meestal is hij na de fles zo’n 30-60 minuten wakker, maar soms ook wel 1,5 uur. Vooral dus in de ochtend. Naarmate de dag vordert valt hij meestal na de fles in onze armen al in diepe slaap en leggen we hem weg of laten we hem lekker bij ons slapen. Maargoed, dit is globaal. Een paar dagen geleden werd er niet tot nauwelijks geslapen, wilde hij om de 2,5/3 uur eten en was erg huilerig. Ik denk al sprong 1 die tussen 4 en 6 weken plaats vindt.

2 jaar geleden

Reactie op Si-Nas

Ik ben van mening dat je dit niet kunt 'forceren'. Zeker niet op die leeftijd. Mijn zoontje is bijna 10 weken (gecorrigeerd 7,5 week) en komt 's nachts nog regelmatig gewoon om de 3u. We merken nu dat hij er soms iets langer tussen laat, maar dat gebeurt vanzelf en doen we niets voor. En soms lukt het ook gewoon niet. Die kleintjes gaan vanzelf langer slapen als ze er aan toe zijn. Al die verhalen over doorslapen maken me soms onzeker, maar als ik dan naar dat ukkie kijk denk ik: neem lekker de tijd die je nodig hebt ❤️

2 jaar geleden

Ik zie dat jullie bijna allemaal voor het slapen meer geven (wij ook) maar dan als ze rond een uur of 2/3 komen dan in een keer stuk minder waarom is dat? Om te wennen met doorslapen?

2 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 7.5 week oud. Ik probeer uit te komen op 5 voedingen per dag van 180+6. Tijden zijn ongeveer 0700. 11.00. 1500. 19.00. 22.30. Ik gaf eerst 150+5 maar dan kwam hij soms elke 2 a 2.5 uur al. Op het kv pak stond voor boven de 5 kilo 5x 180ml. Dus dit nu 2 dagen aan het doen en bevalt goed. Kleine weegt nu bijna 6 kilo. Soms komt hij rond 05.00 of 0600 nog. Dus dan krijgt hij er nog een kleine fles bij. Het loopt toch elke dag een beetje anders altijd weer. Slaapjes is sowieso elke dag anders. Ik wil nu wel proberen hem rond 20.00 savonds naar bed te brengen al ipv na de late fles. Vanavond is dat voor de 1e keet goed gegaan, dus ben heel benieuwd morgen haha.

2 jaar geleden

Reactie op KeSjokibe

Mijn zoontje is nu 7.5 week oud. Ik probeer uit te komen op 5 voedingen pe ...
Heeft hij dan van 20 tot de volgende ochtend geslapen of kwam hij nog wel eerder?

2 jaar geleden

Reactie op Dreeetje

Heeft hij dan van 20 tot de volgende ochtend geslapen of kwam hij nog wel e ...
Ik maak hem dan wakker als ik ga slapen rond 2300. Dan krijgt hij nog en fles. En dan komt hij vaak tussen 0500 en 0600 zelf nog een keer. Tussen 0700 en 0800 beginnen we de dag altijd. En dan komt hij vanaf dan ongeveer elke 4 uur.

2 jaar geleden

Ons ritme is nog ver te zoeken (nu 9 wkn) Hoe tellen jullie de flesjes? Hier bijvoorbeeld als hij in de nacht komt: 2.30 fles eerste 7.00 fles 11.00 fles 15.30 fles 20.00 fles laatste Alle 5 geven we even groot. Om 00.00 maken we hem dan niet meer wakker omdat het dan fles nmr 6 is, en hij dan teveel ml krijgt op een dag. En hij op dat moment ook moeilijk wakker is te krijgen. Dag daarvoor om 23.00 laatste (wel 6e fles) en toen kwam hij snachts om 3.30 weer. Dus dit maakt bij ons niet zoveel uit. Uiteindelijk hoop je natuurlijk de nachtfles over te slaan. Maar hoe? Zoekende...

2 jaar geleden

Poeh wat een strakke schema's allemaal! Ik voed onze man van 8 weken gewoon op verzoek. Hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft. We hebben zeker geen vaste tijden hier. Dat doorslapen volgt echt vanzelf, weet ik van mijn oudste.

2 jaar geleden

Hier 5 of 6 voedingen per dag,maakb150 aan en kijk dan wat ze opmaakt, schommelt tussen de 120 en 140. Zit rond de 4 uur tussen. Snachts 5 uur

2 jaar geleden

Wij ook op verzoek hoor. Tijden was even een voorbeeldje. Vroeg me meer af of je de nachtfles dan ook als 1e fles ziet. En of dat dus erg is ene keer 5 andere keer 6 flessen op een dag. Nachten horen er inderdaad gewoon bij, komt vanzelf. Vroeg me alleen af hoe dus dan de nachtfles weer als 1e fles word. Afwachten maar gewoon.