17 Reacties
4 jaar geleden
Ik zou je absoluut geen zorgen maken om haar verjaardag. Je weet niet wanneer de kleine komt en inderdaad je zult even bij moeten komen na de bevalling... mijn hoofd zou er alles behalve naar staan om gezellig naar een verjaardag te gaan. Het is juist een moment voor jou, je partner en jullie kindje dus lekker aan jezelf denken! En inderdaad hij kan altijd alleen gaan als het zo belangrijk is voor je schoonmoeder!
4 jaar geleden
Ik maak me er ook niet druk om. Ik baal er gewoon heel erg van dat ze alleen maar bezig is met haar verjaardag. Ze heeft ook gezegd dat ze liever niet wil dat de kleine de 21e word geboren. Terwijl vorig jaar mijn vader het wel leuk had gevonden als mijn neefje de 14e zou worden geboren jammer voor hem werd het de 16e
4 jaar geleden
Dat is inderdaad een beetje jammer.. Mijn oma had dit ook toen mijn moeder zwanger was van mijn broertje.. De weeën waren al begonnen, maar ze is toch nog even op verjaardag geweest. Daar bleek het merendeel van de ooms en tantes niet eens te weten dat mijn moeder zwanger was 😱 en dan dus vragen 'goh, en wanneer moet het geboren worden?' 🙈
Mijn broertje is uiteindelijk ook op haar verjaardag geboren, en oma vond altijd dat haar verjaardag voorrang had op die van haar kleinzoon 😕
4 jaar geleden
Reactie op MMvS
Dat is inderdaad een beetje jammer.. Mijn oma had dit ook toen mijn moeder ...
Dat is ook erg. Ik dacht altijd hoe ouder je wordt hoe minder belangrijk je dat vind maar dat is dus niet zo. Maar goed. We zien wel wanneer ze zich meld. De kwaaltjes van de laatste loodjes beginnen nu aardig te komen.
4 jaar geleden
Reactie op Toettied
Is het haar eerste kleinkind? Misschien toont ze wel ineens begrip zodra ze ...
Ja dit is haar eerste kleinkind. Ik hoop het maar. Ze heeft gewoon pech als ik me niet goed genoeg voel ga ik niet op verjaardag
4 jaar geleden
Dat is ook erg. Ik dacht altijd hoe ouder je wordt hoe minder belangrijk je ...
Mij oma was misschien ook wel gewoon een geval apart hoor 🙈
Haar oudste twee dochters was ze super streng voor en hebben altijd met alles moeten helpen, haar zoon was 'ons jungske' en werd heel anders behandeld en haar jongste dochter mocht álles en hoefde nooit de helpen of niks niet.. Die trent heeft ze bij haar kleinkinderen een beetje doorgezet. Wij waren allemaal gewoon een naam en de kinderen van haar jongste dochter waren 'ons kiendjes' en die mochten alles en werden de hemel in geprezen. Zo zat ze gewoon in elkaar. Ontzettend jammer, zeker als je ziet dat je moeder op die manier met haar kleinkinderen omgaat, maar het is niet anders..
Mijn eigen ouders zijn gelukkig anders 😁
Ze zijn beiden jarig in maart (1 en 2 weken voor de uitgerekende datum) en aangezien de kans erg groot is dat de kindjes te vroeg gaan komen.. Mama zou het heel leuk vinden als ze oma wordt als verjaardagscadeau 😉 en papa heeft besloten zijn 75e (!!) verjaardag niet te vieren omdat ik wss al druk genoeg heb dan.
Dat laatste vind ik dus juist weer super zonde. Want je wordt maar één keer 75 en dat vind ik best een leeftijd om bij stil te staan..
4 jaar geleden
Reactie op MMvS
Mij oma was misschien ook wel gewoon een geval apart hoor 🙈
Haar oudste tw ...
Het is wel super leuk dat ze beide mee leven en dat ze het zien als een verjaardags cadeau. Hopelijk gaat het nog goed komen en anders jammer. Voor mij staat ons meisje op nummer 1
4 jaar geleden
Mijn god wat een mens zeg.
Lekker negeren die verjaardag.
Voel je je fit en wil je wel even gaan, helemaal prima.
Ben je niet fit of heb je geen zin/puf (om wat voor reden dan ook), dan ga je niet.
Maar jij bent hoogzwanger en de keuze is aan jou. Jij moet luisteren naar je lijf, dat is nu het aller belangrijkst.
Schoonmoeders zoekt t maar even lekker uit, volgend jaar is ze (vast) weer jarig hoor.
4 jaar geleden
Blijf in je eigen bubbel en maak jouw eigen keuzes! Mijn schoonmoeder was deze week jarig en 1) OMG blij dat ik niet beviel op haar verjaardag en 2) hadden vooraf al aangegeven dat we alleen even samen zouden komen (ook ivm Corona) als er nog geen baby was. Met baby had ik niet en nooit (al) gegaan. Maar het is onze tweede dus ik weet hoe belangrijk die rust (voor mij iig) in het begin is….
Succes en blijf bij jezelf!!
4 jaar geleden
Hahaha heel herkenbaar. Ik word morgen ingeleid en gister was mijn schoonvader jarig. Kan nu eindelijk ontspannen dat de kleine niet gister is gekomen. Zag dat gewoon echt niet zitten. En ook aangegeven dat we alleen zouden komen als het goed voelde.
4 jaar geleden
Natuurlijk ga je niet mocht de baby dan al geboren zijn! Daar zou ik ook geen moment over twijfelen! Mocht de kleine er dan nog niet zijn: tja het kunnen ook 42 weken worden… ik zou wel even gaan dan al is het maar een uurtje.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik uitgerekend ben 24 maart, een aantal weken waarin in onze omgeving toevallig bijna niemand jarig is. Ik wil echt niet dat mijn meisje haar verjaardag moet delen met iemand, zeker niet opa’s en oma’s waarbij je dat de rest van je leven gaat horen. Mijn man is toevallig geboren op Moederdag en hoewel ik een hele lieve schoonmoeder heb, ben ik dat al een beetje beu om elk jaar te horen (zegt meer over mijn eigen achtergrond I know)
4 jaar geleden
Super herkenbaar. Alleen dan bij m’n eigen moeder. Ben 11 maart uitgerekend , en 20 maart is mijn moeder jarig en ze wordt dit jaar 60. Of we niet even uit eten konden met z’n allen? Ik zei nou dat moeten we dan maar even zien, misschien beval ik later, misschien eerder. En misschien kan ik er dus niet bij zijn. Gelijk chaggerijnig, en een beetje zelfde reactie dus als jou schoonmoeder. Alleen dan is het ook nog eens m’n eigen moeder.. ik was hier zo verbaasd over.. kon er echt met m’n hoofd niet bij, wat je wel niet van je bloedeigen dochter. Vind het heel erg egoïstisch. En als de tijd daar is, en ik ben net bevallen oid dan gaan we niet. Mijn vriend steunt me hier gelukkig wel in! En als ze daar dan boos om wil worden, is dat maar zo.. 🤷♀️
4 jaar geleden
Ze had het bij ons ook al over uit eten gaan. Ik zei dat word hem voorlopig even niet, ook dat vond ze niet leuk. Ze zei we gaan wel als de kleine er is kan ze mee. Ik heb wel gezegd dat we wel kijken als ze is geboren. En dat als we uit eten gaan we de kleine waarschijnlijk nog niet mee nemen
4 jaar geleden
Lieve schat, de geboorte van jullie baby is echt belangrijker! Dit gaat voor. Ongeacht wanneer de baby wel of niet van zich laat horen.
Mijn schoonmoeder is de 10e jarig, ik ben de 14e uitgerekend. Ik heb al gezegd, baby of geen baby, maar op mij hoef je niet te rekenen. Geen zin daar te zitten met risico dat daar weeën beginnen of vliezen breken. En als de baby er wel al is, dan ga ik er zeeeeker niet heen.
Mijn vader is de 21e jarig en die hoef ik niet eens iets te zeggen, die begrijpt uit zichzelf al dat ik echt niet langskom als ik net bevallen ben.
Ik zou het ook met je vriend bespreken, zonder schoonmoeder erbij. En dat hij dit dan ook zelf een keer kan uitleggen aan zijn moeder dat haar 65e heel leuk is, maar jullie baby nu toch echt op 1 staat.
4 jaar geleden
Ze had het bij ons ook al over uit eten gaan. Ik zei dat word hem voorlopig ...
Pff wat een toxic vrouw zeg! Ik zou heel goed met je vriend de grenzen gaan bespreken en uit eten met zo’n kleintje is meestal niet iets waar je baby en ook zeker jij niet vrolijk van worden.