12 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben 5 weken geleden bevallen en sinds een week heb ik het hardlopen weer opgepakt (3x per week - 5km).
Volgens mij moet je gewoon zelf lekker aanvoelen hoe ver je kan 鈽猴笍 het verschilt natuurlijk per persoon hoe snel je herstelt, dus pin je niet te veel vast op wat anderen wel/niet doen en luister naar je eigen lichaam 馃檭
4 jaar geleden
Inderdaad luisteren naar je eigen lijf. Omdat ik dat een beetje moeilijk vind, gaf mijn bekkenfysio de volgende richtlijn mee: 1e week na bevalling in bed blijven (geen trap lopen), week 2 en 3 in en rondom je huis bewegen (bekkenbodem oefeningen doen), week 4 t/m 6 belasting opbouwen. Na 6 weken verantwoord starten met sporten (ook weer opbouwen in belasting).
Al die tijd geldt: merk je urineverlies, een zwaar gevoel in je vagina of pijn, dan rustiger aan doen. De klachten zijn normaal na een bevalling mits ze wel duidelijk afnemen. Neemt het niet af of juist toe, dan vraag je waarschijnlijk te veel te snel van je lijf. Vooral als je borstvoeding geeft kan je bindweefsel en bekkenbodem langere tijd nog 'week' zijn. Het herstel kost tijd. Beter nu zorgvuldig mee om gaan dan te snel willen en later als 50-jarige steeds urineverlies hebben bij niezen, hoesten, lachen, springen ;)
4 jaar geleden
Ik denk aanvoelen wat je aankan. Ik liep na een week voor het eerst buiten. Eerste keer een halfuurtje en daarna al gauw richting de 1.5 a 2 uur omdat ik voelde dat het kon
4 jaar geleden
3 weken geleden bevallen.
Ik denk dat je vraag ook erg te maken heeft met wat je voor je bevalling liep en met hoe je bevalling geweest is.
Ik heb tot aan dag bevalling tussen de 7.000 en 10.000 stappen gezet. Na 10 dagen weer naar buiten gegaan.
Inmiddels is de kleine 3 weken, en loop ik eenmaal per dag 2km per dag, soms nog een extra ronde van 3km per dag, en doen we wandelend met de wagen de boodschappen.
Kijk wat goed voelt voor jou.
4 jaar geleden
Ik liep na 5 dagen al te winkelen 馃槄. Wel af en toe rustig gezeten maar verder is het prima gegaan. Nu 9 weken geleden bevallen
4 jaar geleden
Liv is bijna 8 weken, van de week ruim 10.000stappen maar een feestje gevierd..de vrijheid gevierd en nu dus wel echt een trekkende pijn bij mijn vagina. Veel te veel gedanst natuurlijk馃様. Viel gister mee vandaag lijkt het wat erger.. zal wel net als spierpijn zijn de 2e dag is erger鈥tomme ik