31 Reacties

4 jaar geleden

Ja zeker! Na 4/5 weken al naar 2! Als een fles langer duurt dan 20/30 minuten kan je denk ik wel overstappen. Tenminste dat houd ik aan haha

4 jaar geleden

Wij zijn van speen 1 naar speen S van difrax gegaan. Die past ook op de dr brown fles en zit qua maat tussen maat 1 en 2 in van dr brown. Bij ons bevalt dat heel goed.

4 jaar geleden

Wij zitten nu met 6 weken al op speen 3. Dr brown zijn echt wel kleine gaatjes!

4 jaar geleden

Bij ons gaf consultatiebureau aan dat dat pure commerciële overgangen zijn. Zolang ze drinken aan speen 1 kun je die gewoon behouden.

4 jaar geleden

Oh jeetje mijn dochter is ruim 6 weken en nog steeds nr1 dacht dat t echt pas net 3 maanden was.. ze drinkt soms de fles zo leeg maar vaker doet ze er lang over en valt in slaap

4 jaar geleden

Gaat ze zich niet verslikken met een nr 2?

4 jaar geleden

Reactie op joejoeee1993

Gaat ze zich niet verslikken met een nr 2?
Vraag ik mezelf idd ook af

4 jaar geleden

Van centraal bureau is een fles van 45 min te lang. Wij zijn overgestapt van S speen naar M speen. Wel in stapjes. Dus eerst hebben we 1.5 week 10 min de S aangeboden en daarna draaiden we de M erop. Nu verslikt ze zich niet meer en drinkt de fles binnen 20 min leeg. Zit nu op 120 cc water. Wel difrax trouwens.. ik las ook vanaf 3 maanden.. alleen elk kind is anders. Met de 45 min S speen raakte ze gefrustreerd en veel huilen, omdat het zolang duurde

4 jaar geleden

Reactie op joejoeee1993

Oh jeetje mijn dochter is ruim 6 weken en nog steeds nr1 dacht dat t echt p ...
Hier dus hetzelfde

4 jaar geleden

Reactie op Mx3

Wij zitten nu met 6 weken al op speen 3. Dr brown zijn echt wel kleine gaat ...
Ja precies! Geen last van verslikken?

4 jaar geleden

Je kan eventueel ook een Difrax Small speen proberen. Die zit tussen drBrown 1 en 2 in.

4 jaar geleden

Reactie op NandavdM

Ja precies! Geen last van verslikken?
Nee totaal niet😄 Het duurt alsnog alles bij elkaar een half uur. Ze heeft deze speen ook al 3 weken, dus al vanaf dat ze 3 weken oud was. Wel dikken we de voeding heel iets in voor reflux.

4 jaar geleden

Misschien goed om de huisarts of verloskundige even te laten kijken naar haar tongriempje en lipbandje, kan ook zijn dat dit te strak is waardoor ze nog meer moeite moeten doen om te drinken, en daardoor dus in slaap vallen tijdens de fles. Onze dochter heeft hier helaas ook last van, en haar riempje en bandje moeten beide behandeld worden.

4 jaar geleden

Wij zijn met 9 weken overgestapt naar speen 2. Dochter verslikt zich niet. De voeding krijgt ze sneller binnen maar ze hoeft er minder moeite voor te doen. Heeft ook geen last dat ze voeding teruggeeft (heeft ze nooit last van gehad)

4 jaar geleden

Je kan flesspeen 2 toch gewoon gebruiken en kijken hoe dat gaat? Kan nooit kwaad je merkt vanzelf wel aan de manier van drinken, het mag geen 10 minuten duren dan is het nog te vroeg namelijk. Moet zeker 15a20 minuten duren een flesvoeding is mij gezegt. Die van ons laatst laten proberen omdat die ineens minder ging drinken en in slaap viel tijdens z'n fles.. maar hij deed er 10 minuten over en gaf alleen maar terug nou dan zegt t al genoeg gewoon flesspeentje 1 aanhouden..😆

4 jaar geleden

Mijn meisje drinkt een fles van 120 ml met speen 1 van dr Brown in 8 minuten 😳 nu gister de prematuur speen gekocht, duurde langer maar nog steeds geen 20 minuten.

4 jaar geleden

Van centraal bureau is een fles van 45 min te lang. Wij zijn overgestapt va ...
Wij hebben het ook zo gedaan! Ze drinkt nu met M speen in ca 12 minuten 120+4 weg, verslikt zich niet, weinig boertjes en krampjes, echt heel fijn!

4 jaar geleden

Reactie op Vanessa94

Wij zijn van speen 1 naar speen S van difrax gegaan. Die past ook op de dr ...
Ik ook!

4 jaar geleden

Hier geprobeerd en helaas was het te vlot ons meisje verslikte zich meerdere keren en de melk liep met drinken uit haar mond

4 jaar geleden

Wauww ik zit met verbazing te lezen. Mijn dochter is nu 11 weken en doet sinds een week of twee wel erg lang over een flesje. Smakt ook en wordt onrustig tussendoor. Eerder dronk ze de fles goed leeg, met een boertje tussendoor. Nu zijn we soms 1,5u bezig en dan slaapt ze half of huilt ze tussendoor. Zou het zoiets simpels kunnen zijn als de speen? (Wij gebruiken nog steeds netjes fase 1..)