5 Reacties

3 jaar geleden
Jaa ik zou idd als de temp weer stabiel is geen zetpil geven, tenzij je kindje echt kampt met ongemakken, hoeft niet altijd koorts te zijn.. en miss rectaal meten en daarna een beetje melk geven om weer in slaap te krijgen?

MOD
3 jaar geleden
Ik geef mijn kinderen pas zetpillen als ze echt ziek zijn echt koorts hebben en als ze de 37.5 weer aantikkem dan stop ik met het geven er van
En ik temp mijn zoon zowel wakker als slapend en als hij slaapt leg ik hem op zijn zij met een knuffeltje en dan slaapt die vaak wel door. En anders vertel ik hem wat ik ga doen.

3 jaar geleden
Je hoeft voor koorts niet perse een zetpil te geven, alleen als je het idee hebt dat ze ergens last van hebben en ze zich niet zo lekker voelen. Maar het is niet zo dat je standaard bij koorts gelijk zetpillen geeft, koorts is een natuurlijke reactie en zorgt ervoor dat de infectie bestreden kan worden. Boven de 38/38,5 spreek je van koorts, daaronder verhoging. Verder zou ik niet te vaak temperaturen, je veranderd daarmee niks aan de situatie. Het is veel belangrijker dat je kijkt hoe je kindje reageert, of die goed wil drinken, goed wil plassen, en goed alert is op de tijden dat ie wakker is. En of die in geval van Corona niet benauwd oid lijkt te worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Sterkte in ieder geval voor de kleine! ☺️

3 jaar geleden
Bij verhoging hoef je echt niet altijd een zetpil te geven. Zetpil hoeft alleen bij ongemak. Dus als je merkt dat de kleine bijvoorbeeld niet kan slapen. Of als je buikpijn/keelpijn/hoofdpijn vermoed. Maar niet voor koorts hoor! Ik zou ook zeker niet temperaturen als ze slapen. Lekker laten slapen als ze ziek zijn. Als je koorts vermoed niet te warm kleden en dat temperaturen komt wel bij een luier verschoning! Wij hebben ook Corona. Wel zielig hè dat ze dat al zo vroeg moeten doormaken!

3 jaar geleden
Door enkele keren uit te testen bij mijn baby weet ik dat mijn oorthermometer ongeveer 0.3 graden minder aangeeft dan de rectale. Als ze ziek ik meet ik enkele keren per dag rectaal en vooral s nachts via haar oor, dat voelt ze niet. Overdag geef ik pas vanaf 38.5 gr een zetpil omdat de temperatuur dan wel snel zakt. Maar als ze savonds voor het slapen al 38 heeft, geef ik een zetpil. Vooral om te vermijden dat ik niet slaap en elk uur wil gaan meten of haar temperatuur niet stijgt.
Maar het klopt wel dat je in principe geen zetpil moet geven bij wat koorts.
(Ik neem voor mezelf al snel een dafalgan als ik nog maar 37.5 heb)