12 Reacties

4 jaar geleden

Bij mij moest ik altijd beginnen op de eerste dag van de menstruatie.

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Hoe merk je eigenlijk dat je ongesteld bent hahaha ik ben 2 weken geleden bevallen en bloed nog steeds. Hoe onderscheid ik het menstruatie en bloeding nov van bevalling

4 jaar geleden

Bij mij werd geadviseerd om 3 weken na de bevalling te beginnen met de pil. En dan de eerste strip als niet veilig te beschouwen.

4 jaar geleden

Reactie op Mandyxhxhd

Hoe merk je eigenlijk dat je ongesteld bent hahaha ik ben 2 weken geleden b ...
Ik ben 21 februari bevallen, heb zo’n 3,5 week gebloed en daarna stopte het. Gisteren kreeg ik de bekende menstruatie krampen dus voelde hem al aankomen en ja hoor.. vandaag is het zo ver 😅

4 jaar geleden

Reactie op Mandyxhxhd

Hoe merk je eigenlijk dat je ongesteld bent hahaha ik ben 2 weken geleden b ...
Mijn verloskundige was net bij mij en zei als het van donkerrood naar helder rood gaat dan is de kans heel groot dat je menstruatie begonnen is.

4 jaar geleden

Mijn gynaecoloog zei ten vroegste 4 weken na de bevalling te starten met de pil.🙈🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik kreeg 6 weken na keizersnede menstruatie en moest van de gyncoloog op de 1e menstruatie dag starten met de pil

4 jaar geleden

Wat voor bevalling heb je gehad? Even een keizersnede ervaring namelijk... Ik ben de vorige keer na de keizersnede na 4 weken weer ongesteld geworden, meteen gestart met de pil. Maar toen werd het mega onregelmatig en vooral veel en lang. Toen bleek dat ik toch wat te vroeg gestart was en mijn lijf nog niet klaar was voor die hormonen ofzo? In ieder geval toen 2 maanden even geen pil en daarna weer gestart en was het wel normaal. Wil niet zeggen dat het bij anderen ook zo gebeurd, maar er is een kansje natuurlijk 😉 en je hoeft er maar op voorbereid te zijn...

4 jaar geleden

Ben na 2 weken gestart met pil, zou dan gelijk wel veilig zijn, of ik kon wachten op mijn eerste menstruatie en dan starten, maar dan zou de eerste strip nog niet veilig zijn, op welke dag je zou moeten starten is mij niet verteld, dit was advies van mijn vk. Wachten op mijn eerste menstruatie zal beginnen heb ik niet voor gekozen aangezien ik PCOS heb, dus zeer onregelmatig tot geen menstruatie. En ervan uitgaan dat mijn eerste strip gelijk wel gelijk veilig zou zijn, ben ik maar niet van uit gegaan, en nog voorzorg maatregelen genomen.

4 jaar geleden

Ben nu bijna 7 weken geleden bevallen, na 2 weken was bij mij het vloeien echt gestopt. Nu zit ik ongeveer weer 2 weken aan de pil. Maar sinds een paar daagjes bloed ik dus weer wat, meer die daar last van hadden/hebben?

4 jaar geleden

Kan komen doordat het je eerste strip is na de zwangerschap. Ik zou de strip gewoon afmaken, wel een stopweek doen en dan even kijken wat er volgende maand gebeurt. Kan ook zijn dat je hormonaal zo verandert bent dat deze pil niet meer bij je past, dan ff overleggen met je huisarts :)