12 Reacties

4 maanden geleden

Mijn jongens hebben ook hevige waterpokken gehad. Schrijf direct op wanneer je zoon waterpokken heeft gekregen. Je kan alvast starten met een zemelenbad vul je bad met warm water en doe zemelen in een washandje bind het washandje vast met een elastiekje zodra je het washandje in het water legt komt er een witte substantie vrij dit werkt verzachtend en droogt de waterpokken in. De zemelen zorgen ervoor dat de jeuk vermindert. Na het badje geen bodylotion gebruiken want daar zit parfum in en dan kan de huid gaan prikken.

4 maanden geleden

Reactie op Moimisi💕

Mijn jongens hebben ook hevige waterpokken gehad. Schrijf direct op wanneer ...
Maar mag dat dus ook met havermout? Hij had woensdag 1 mega pukkel en 2 dagen later zat die onder dus wanneer is het daadwerkelijk begonnen?.. Ik ben beetje onzeker hier in

4 maanden geleden

Havermout dus! En daarna niet afspoelen maar het havermoutwater wat laten drogen en droogdeppen met hydrofiele doek. Vervolgens de waterpokken lotion van drsLeenarts Badje maak je door havermout in een sok te doen, deze dicht te maken bijv mbv elastiek. In bad, het water wordt melkachtig wit

4 maanden geleden

Reactie op Hannelore13

Havermout dus! En daarna niet afspoelen maar het havermoutwater wat laten d ...
Ja ik heb dat vanavond gedaan en daarna ingesmeerd met zinkzalf. Is dit goed?

4 maanden geleden

Reactie op V_Donna

Ja ik heb dat vanavond gedaan en daarna ingesmeerd met zinkzalf. Is dit go ...
Havermout is ook goed hoor, en dun inkloppen met zinkzalf dan drogen de waterpokken sneller uit. Je hebt het goed gedaan.

4 maanden geleden

Reactie op V_Donna

Ja ik heb dat vanavond gedaan en daarna ingesmeerd met zinkzalf. Is dit go ...
Ja prima!

4 maanden geleden

Ik vindt het zo vies. Als ik me zoon wil verschonen dan klapt er wel ergens weer een plekje open vanmorgen gewoon 1 op me hand gespat. Ik heb hier best wel ff moeite mee

4 maanden geleden

Reactie op V_Donna

Ik vindt het zo vies. Als ik me zoon wil verschonen dan klapt er wel ergens ...
Het hoort er helaas bij. Heb je zelf ooit de waterpokken gehad?

4 maanden geleden

Reactie op Hannelore13

Het hoort er helaas bij. Heb je zelf ooit de waterpokken gehad?
Als het goed is wel

4 maanden geleden

Onze dochter heeft het een maandje geleden gehad. Ik was toen nog hoogzwanger dus om alle pukkels zsm te laten uitdrogen deden we haar elke dag in een havermoutbadje en daarmaast dr leenarts waterpokken tegen de jeuk. Hielp enorm goed. We bewaarden het in de koelkast voor extra verkoeling. Ze heeft nu nog enkel littekens

4 maanden geleden

Reactie op babymarch2022

Onze dochter heeft het een maandje geleden gehad. Ik was toen nog hoogzwang ...
Was jou kindje hier ook zo mega ziek van mijn zoon tikt elke keer de 41 graden aan..

4 maanden geleden

Reactie op V_Donna

Als het goed is wel
Dan hoef je je voor jezelf geen zorgen te maken. Helaas horen de waterpokken erbij. Onze beide kinderen hebben het gehad. Ze kunnen er echt even flink ziek van zijn, maar dat wordt na een paar dagen echt beter. Succes!