10 Reacties
4 jaar geleden
In een normale situatie (dus als een kindje niet prematuur is en niet ziek is) dan is steriliseren eigenlijk maar eenmaal nodig en dat is voor het eerste gebruik. Daarna is gewoon normaal goed wassen voldoende. Gewoon lekker in een pannetje uitkoken die ene keer.
4 jaar geleden
Wij hebben die nooit gehad en nooit gemist. Even uitkoken in een pannetje (of steriliseren in een stoomoven als je die hebt) werkt ook.
4 jaar geleden
Doen wat goed voelt! Wij hebben vorig jaar de sterilisator gebruikt tot maandenlang daarna. Heel erg blij mee, en ik ga het dit keer weer gebruiken. Elke mama doet het op haar manier, je moet jezelf afvragen of je het wilt hebben of niet en wat je wel of niet waard vind❤😘 alle opties zijn goed🥰
4 jaar geleden
Ik vind het wel een handig ding. Heb er gewoon eentje van de Hema, niet een hele dure.
Gooide denk ik 1 keer in de 1à2 weken flesjes en spenen er een keertje in. Soms vaker wanneer onze dochter verkouden/ziek was.
Maar het is niet persé een onmisbaar item hoor, vaatwasser of pannetje water voldoen ook.
4 jaar geleden
Ligt eraan welk merk je neemt. Dr Brown mag je bijvoorbeeld niet uitkoken in water. Wij hebben altijd wel gewoon simpel een magnetron sterilisator, net zo makkelijk en snel en gebruikte hem maar kort. Meestal gingen ze mee de vaatwasser in . Te vaak uitkoken beschadig je de fles namelijk mee 😊
4 jaar geleden
Ik heb zo’n kokend water kraan. Beetje kokend water in een bakje, spenen en flesjes er een paar minuten in en klaar