20 Reacties

3 jaar geleden

Lastige keus. Ik heb over 3 weken een gesprek met de huisarts over een sterilisatie. Kwa anti conceptie ja geen idee mijn 2 kinderen zijn er door heen gekomen beide Kids door de Prikpil heen en 2 jaar geleden 3ling verloren die kwamen door de inplanon dus ik hebb sowieso geen vertrouwen meer in anti conceptie

3 jaar geleden

Ik gebruikte voor de zwangerschap de Nuvaring en ga die nu ook weer gebruiken. Vind het echt een uitkomst!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik gebruik gewoon de pil ondanks dat ik pcos heb, heb dan ook geen last. Wel al snel mee gestart ook na de zwangerschap, want wachten op een menstruatie met pcos heeft niet zoveel zin

3 jaar geleden

Ik vind dat ook echt super moeilijk. Ik wil het liefst zo min mogelijk hormonen, maar ben als de dood dat het ergens door heen komt. We hebben nu 3 gezonde kindjes en dat is eigenlijk genoeg😁 Dus ik volg even😊

3 jaar geleden

Altijd de pil gebruikt, maar daar wou ik eigenlijk vanaf (gewoon elke dag dat pilletje). Nu onlangs een koperspiraal laten plaatsen. Bevalt tot nu toe, eerste ongesteldheid lijkt ook niet anders of erger dan voordien. Moet zeggen, vindt het wel nog spannend … Toch het gevoel van minder controle te hebben over de anticonceptie tov elke dag dag pilletje. Maar we moeten er op vertrouwen he! Slechte ervaring met condooms, toch al regelmatig stuk gegaan en elke keer stress (vaak nog wel in combinatie met pil, maar toch).

3 jaar geleden

Ik heb ook pcos en ga daarom geen anticonceptie gebruiken ook omdat we graag nog een 2e zouden willen en het bij onze dochter ook niet makkelijk gegaan is wil ik nu even kijken hoe mijn lichaam het doet zonder hormonen omdat ik jaren hormonen heb moeten gebruiken ivm zwanger worden. Voordat ik aan het hele traject begon had ik een staafje in m'n arm (implanon) en daar was ik zeer tevreden over kreeg er weinig bijwerkingen van die ik wel met de pil had.

3 jaar geleden

Reactie op Bortje

Ik vind dat ook echt super moeilijk. Ik wil het liefst zo min mogelijk horm ...
Wij willen ook maar bewust 1 kind … heb al tegen mijn vriend gezet. Jij kan ook iets doen hè 😉 (lees: sterilisatie) … tot nu toe gaat hij hier nog niet op in. En zelf wil ik daar niet aan beginnen. Man mag ook wel eens iets doen na jarenlange anticonceptie te hebben genomen en een zwangerschap 🤪.

3 jaar geleden

Reactie op Vollemaan

Wij willen ook maar bewust 1 kind … heb al tegen mijn vriend gezet. Jij kan ...
100% mee eens!

3 jaar geleden

Ik had voor mijn zwangerschap een koperspiraal. Ook omdat ik geen hormonen meer wilde. Ik heb een hormoonspiraal gehad (mirena), maar daar was ik ook niet tevreden over. Daarom helemaal zonder hormonen en gekozen voor een koperspiraal. Ik was daar heel tevreden over. Wel een iets zwaardere menstruatie, maar mijn menstruatie is van zichzelf ook vrij licht. Dus echt goed te doen. Ik vind het heel fijn dat je je normale cyclus houdt :)

3 jaar geleden

Reactie op Vollemaan

Wij willen ook maar bewust 1 kind … heb al tegen mijn vriend gezet. Jij kan ...
Haha zo dacht ik ook 😉 Heb ook voor sterilisatie geinformeerd, maar daar zijn artsen niet zo snel mee akkoord... Sowieso niet voor de 35 jaar, tenzij je het 100% zeker weet en dan nog doen ze het liever niet. Ergens is de beredenering wel goed: stel dat er iets met jou of de kleine gebeurd en je wil dan toch nog een kleintje of hij vind iemand anders en wil nog een kindje.. Dan is het niet even in een vingerknip gerepareerd.. Vandaar dat ik nu ga voor een spiraaltje. Wij zijn voor ons gevoel als gezin nu compleet. Mocht er dan toch stiekem een beebje doorheen piepen dan moet het zo zijn denk ik maar. Ik ga er vanuit dat dit niet gebeurd.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik denk dat ik geen anticonceptie meer neem maar ik wil op zich ook wel ons gezin uitbreiden. Ik ben zelf door de pil zwanger geraakt dus vertrouwen in anticonceptie is ook niet echt groot. Je kunt ook een ovulatie test doen en dan rekening houden met je meest vruchtbare dagen en dan eventueel een condoom gebruiken... ik weet het niet met die anticonceptie voel me eigenlijk wel fijn nu zonder al die hormonen merk echt een verschil.

3 jaar geleden

Ik ga denk ik aan de koperspiraal.. ik heb pcos, en ik kan niet goed tegen de pil.. condoom is niet echt een optie, dat gaat vast mis😅 we weten nog niet of we nog een derde zouden willen (mocht het ons gegund zijn), maar als dat niet zo is, zal m’n vriend tzt steriliseren.. ik twijfel nog over de daisy, maar stel dat we over 1,5 jaar besluiten dat we toch voor een derde willen gaan, is dat nogal een dure optie. Daarnaast kreeg ik geen eenduidig antwoord op wanneer het veilig is na een zwangerschap ..

3 jaar geleden

Volg

3 jaar geleden

Ik ga weer voor de pil.. Heb wel weer gekeken naar andere opties, maar het grootste voordeel voor mij van de pil is dat ik mijn 'menstruatie' kan verschuiven/plannen/overslaan. En ik weet wel dat er andere anticonceptie zijn waarbij de kans is dat de menstruatie uit blijft tijdens gebruik, maar dat is ook maar afwachten en je zult zien dat ik dan weer een van degenen ben die heel onregelmatig wordt of zo..

3 jaar geleden

Reactie op Esmaee

Ik ga denk ik aan de koperspiraal.. ik heb pcos, en ik kan niet goed tegen ...
Zelfde hier dus! Ik heb ‘daysy’ even moeten googelen, maar ik vind zo’n cycletracker zo giga spannend met pcos. Ik ben vrij gemakkelijk zwanger geraakt. Heel fijn, maar niet helemaal de planning… Ik denk dat ik ook maar ga voor het koperspiraaltje…

3 jaar geleden

Ik wil 100% de mirena weer terug. Jarenlang niet ongesteld geweest, heerlijk. Moest ook echt ff wennen toen ik zwanger probeerde te raken; gelijk tampons vergeten mee te nemen (dat overkomt je geen 2e keer 🤦🏻‍♀️). Gelukkig zo’n bofkont dat ik na 2 menstruaties al zwanger was.

3 jaar geleden

Ik durf niet meer aan een spiraak te beginnen door slechte ervaring met plaatsen. Ik ga nu voor een staafje in mijn arm over 2 weken word ie geplaatst. Dit mag in combinatie met borstvoeding.

3 jaar geleden

Wie heeft ervaring met Yasmin pil is het goed??

3 jaar geleden

Reactie op Shafen

Wie heeft ervaring met Yasmin pil is het goed??
Ik had na een tijd doorbraakbloedingen met yasmin

3 jaar geleden

Zelfde hier dus! Ik heb ‘daysy’ even moeten googelen, maar ik vind zo’n c ...
Ja ze zeggen dat het veilig is, juist een uitkomst wanneer je pcos hebt, maar ik heb ze gecontact over wanneer het veilig is, en dat antwoord vond ik nogal vaag 😅