21 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou persoonlijk eerder havermout of pap geven, echt heel veel cornflakes zitten vol met suiker. Of als je het graag wilt eens bij de AH goed op de verpakking kijken naar de suikers

3 jaar geleden

Ik stop het niet eens in m’n eigen lijf, laat staan bij m’n dochter, sorry nee dit is gewoon echt troep. Er is niets mis met iedere dag brood hoor, dit is juist het meest verantwoord om te geven. Je kan toch spelen met gezond beleg zodat het steeds anders smaakt? Ik maak verschillende soorten humus en dat vries ik in.

3 jaar geleden

Hier krijgt onze dochter wel eens twee rijstewafels met een gekookt eitje inplaats van brood, zou echt geen cornflakes doen. Kan je net zo goed een lepel pure suiker geven

3 jaar geleden

Kwark met fruit of een smoothie is misschien ook een alternatief? Cornflakes lijkt me niet passend voor een kindje

3 jaar geleden

Reactie op March22

Ik stop het niet eens in m’n eigen lijf, laat staan bij m’n dochter, sorry ...
Elke dag brood is naar mijn idee ook niet best, al die tarwe tast je darmen aan. En dan het Voedingscentrum die 6-7 boterhammen aanraad per dag voor volwassenen hahaha ze zijn gek geworden

3 jaar geleden

Reactie op afdk8

Elke dag brood is naar mijn idee ook niet best, al die tarwe tast je darmen ...
Hun zijn ook echt gek mijn dietist (voor lactose etc) zei zelf zoveel dingen binnen krijgen is niet gezond ook met fruit en groenten overdijven ze heel erg

3 jaar geleden

Reactie op 💙m💗

Hier krijgt onze dochter wel eens twee rijstewafels met een gekookt eitje i ...
Ja hier is het broodbeleg al sinds 6maanden pindakaas met confituur of speculaaspasta of choco , en savonds eet ze van ons mee met gevolg in alles zit suiker... dus nja

3 jaar geleden

Reactie op March22

Ik stop het niet eens in m’n eigen lijf, laat staan bij m’n dochter, sorry ...
Gezond beleg bestaat niet hoor ;)

3 jaar geleden

Zeker wel, tientallen opties :)

3 jaar geleden

Zeker wel.... Gewoon zelf gemaakt van vers fruit en of groente

3 jaar geleden

Ja hier is het broodbeleg al sinds 6maanden pindakaas met confituur of spec ...
Nou fijn dat jij de keuze maakt om je kind ongezond eten te geven, dan moet je zelf maar ff kijken welke cornflakes jij dan het beste vind 😂 want denk dat de meeste mama’s hier de broodjes wat gezonder beleggen

3 jaar geleden

Reactie op 💙m💗

Nou fijn dat jij de keuze maakt om je kind ongezond eten te geven, dan moet ...
Wat is het nut er van als ze later zelf ook ongezonder gaan eten... ik denk dat veel mensen niet beseffen dat als je iets weigert dat ze het later 10 dubbel gaan doen. En ongezond, wat is ongezond ? Want gezond is na een tijd ook ongezond...

3 jaar geleden

Euhm.. ja met zo’n instelling.. omdat ze later zelf gaan snoepen kan ik nu wel choco pasta geven? Tja, jouw keuze natuurlijk. En je opmerking op mij, gezond beleg bestaat niet? Ik ben heel erg benieuwd naar je uitleg? Wat ik vaak doe; restjes van fruit en groente hapjes invriezen in ijsblokvorm, en dit doe ik dan op haar brood. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik wel een gezonde keuze maak hoor. Ik gebruik ook vaak avocado trouwens. Anyway, ben zeer benieuwd naar je reactie ☺️

3 jaar geleden

Wat is het nut er van als ze later zelf ook ongezonder gaan eten... ik denk ...
Het nut ervan is dat ze later zelf de keuze maken om ongezond te eten, nu maak jij de keuze voor een baby die nog niet zelf kan beslissen. En het is een baby die hebben gewoon meer behoefte aan gezond eten

3 jaar geleden

- omelet (met groente of gewoon ei) - gekookt eitje - avocado, cracotte - pap

3 jaar geleden

Wat is het nut er van als ze later zelf ook ongezonder gaan eten... ik denk ...
Het heeft nu niks met weigeren te maken. Mijn kind kent het niet en vraagt er niet om. Er zijn ook genoeg soorten beleg die je net zelf hoeft te maken, maar wel een meer verantwoorde keuze is dan wat je nu geeft.

3 jaar geleden

Hier beleg van de kleine keuken! Zo wel op brood, cracker of een wrap. Smeerworst/kaas of ei is ook een favoriet! Of bananen pannenkoekjes (zelfgemaakt super makkelijk)

3 jaar geleden

Wij geven wel eens jam op brood maar chocoladepasta? Ik denk dat als je dat geeft prima zelf kan beslissen welke cornflakes je je baby wil voeren. Avocado, banaan, gekookt of gebakken ei, zelf gemaakte hummus, en al het andere gepureerd fruit kan allemaal op brood.

3 jaar geleden

Ugh moeders gelijk jullie , ben ik niets mee ...

3 jaar geleden

Oké doei 🙋🏼‍♀️