51 Reacties

3 jaar geleden

Heel herkenbaar haha ik denk dat ze nu ook een mix aan maten in de kast heeft hangen en dat het echt afhankelijk van merk/pasvorm is of dat het past. Soms neem ik een passend kledingstuk mee om het te "meten" of ik leg het item even op m'n kind.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Onze dochter is 13 maand en draagt ook nog 74, soms 'al' 80.

3 jaar geleden

Ik shop ook veel online en alvast voor de zomer. Zo moeilijk inschatten welke maat dan past.. doe maar een mix van 80 en 86. 😅

3 jaar geleden

Hier de broekjes nog 74, shirts 80. Meneer heeft lange rug. Volgende week ook 14 maand. 80 is met een jaar, 86 vaak 1,5. Denk dat hij dat het najaar pas heeft.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 13 maanden en 84 cm en 11 kg. Hij is super slank en lang en zou bijna in 92 moeten zitten maar dat ziet er niet uit 😂. Dus ik speel een beetje met de maten qua kleding

3 jaar geleden

Ik heb voor mijn zoontje maat 92 besteld voor de zomer 😅😅 hij zit nu in 86 maar wordt soms echt te krap al🙈

3 jaar geleden

Hier ook bijna 14 maanden en maat 74 of 80. Verschilt ook wel per merk. Maar 86 hoef ik echt niet te proberen haha.

3 jaar geleden

Onze dochter is bijna 14 maanden en zit ook op 74/80. Ze was dysmatuur geboren en op de grafieken van het cb zit ze op lengte -1. Ik maak me niet zo druk op wat ze zogenaamd moet zijn kwa lengte als ze maar groeit gezond en gelukkig is. Ze draagt wat haar past.

3 jaar geleden

Hier 13,5 maand, ze draagt 80 of soms al 86. Ligt er echt aan welk kledingstuk en merk. Ze is dan wel ook al 76 of 77 cm lang. (Lange papa😅) Maar groeit ook normaal volgens haar lijntje. Groeilijnen worden ingeschat op de lengte van beide ouders, dus om het zo te zeggen als jullie als ouders ook niet lang zijn volgt ze wel haar lijn maar kan het zijn dat zij kleiner is dan kinderen met lange ouders die dus rond dezelfde leeftijd ook groter zijn. Trek je vooral niet teveel aan van 74/80 en dat erbij staat van 9 tot 12 mnd als het kledingstuk past is het toch goed😉

3 jaar geleden

Hier maat 86. Soms 92 maar als broekje omdat ze spek poten heeft 😂

3 jaar geleden

86/92

3 jaar geleden

Hier een mini van 14 maanden, onderste p lijntje. Hij draagt wel maat 80 en soms 86 alleen ik vind een beetje oversized leuk staan daarom ghehe. Maat 74 past om zn middel perfect zelfs 68 nog alleen is wel hoog water haha. Ligt ook wel aan het merk wat je koopt, alles is anders.

3 jaar geleden

Onze zoon (13 maanden) draagt nu een combinatie van 80 en 86. Vooral truien in maat 80 worden echt te klein, dus kies dan meestal voor een maatje groter. Broeken gaan nog prima in maat 80.

3 jaar geleden

Maat 86 Rompers maat 86/92 Maar mijn dochter is lang en slank. De middel past nog in 74/80 maar ze heeft te lange armen en benen😅

3 jaar geleden

Oh het drama van kindermaten en verschillende winkels 🫣 Hier een zoontje van bijna 14 maanden, niet echt babyvet en gemiddelde lengte (maar in verhouding lange benen). Broekjes zijn vaak óf te kort, of te wijd. Shirts gaat vaak wel prima. Heeft nu shirtjes van Zeeman in 80, maar in zn reservetasje een shirtje van Hema 68 dat nog net kan. Rompers 62/68 worden nu langzaam te krap, voornamelijk in de lengte/het kruis. Heb nog een legging/jogging van Prenatal in maat 62 die nu eigenlijk perfect past 🤦🏼‍♀️ Dus.. zegt maar… hij bungelt nu een beetje rond 74/80 denk ik.

3 jaar geleden

Hier maat 80/86 nu. Broekjes maat 80 zit nog best prima (lengte wordt alleen wat kort) en truitjes maat 86, want 80 is bij de meeste echt al krap. Ze zit qua lengte op de +1 lijn als ik het goed heb. Qua gewicht zit ze tussen +1/+2.

3 jaar geleden

86/92, heel gemiddeld kind als je haar ziet. Ligt echt aan het merk wat je koopt en hoe het valt.

3 jaar geleden

Maat 74 draagt m'n dochter

3 jaar geleden

Mijn zoon is nu 13 maanden en die heeft maat 86

3 jaar geleden

Zoontje draagt voornamelijk 74/80. Maar inderdaad zo wisselend per merk hoe een maat valt. De ene trui 80 zit perfect, bij de andere moeten de mouwen echt nog ruim worden omgeslagen😅