26 Reacties

4 jaar geleden

De kraamvogel zit hier ook. Mijn broertje en zijn vriendin hadden die en is hun heel goed bevallen. Volgens mij zit de kraamvogel op meerdere plekken

4 jaar geleden

Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest, ik ben onder controle in het rkz, dus ik dacht doe daar dan ook maar kraamzorg

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest, ik ben onder controle in het rkz, d ...
Ik heb toevallig vandaag mezelf ingeschreven bij rkz kraamzorg! Ook vanwege medische reden/keizersnede die ik hoogstwaarschijnlijk ga krijgen in Rkz of Spaarnegasthuis. Dus ik dacht uiteindelijk net zo makkelijk! Loop je onder controle bij een gynaecoloog in het Rkz?

4 jaar geleden

Reactie op Mamatigre87

Ik heb toevallig vandaag mezelf ingeschreven bij rkz kraamzorg! Ook vanwege ...
Wat goed. Ik wilde eerst even mijn 10 weken echo afwachten en me dan inschrijven, omdat ik dan kan invullen wie de bevalling gaat doen. Ik loop inderdaad bij de gynaecoloog onder controle omdat ik een lever adenomen heb, waardoor het voor mijn lever risico vol is om zwanger te zijn. Het was ook niet gepland, dus ik ben nog enorm aan het wennen aan het hele idee. Waarom denk je aan een geplande keizersnede?

4 jaar geleden

Kraamzus! Is bij mijn vorige erg goed bevallen dus ik ga weer terug 😊

4 jaar geleden

Ik heb kraamzorg rkz gehad. 1 4 dagen en 1 3 dagen geloof ik. 2 heel verschillende kraamzorgsters. Vriendelijk, maar ze waren echt aan het werk. Echt een werk sfeer zeg maar, kan het niet echt verwoorden. Heel medisch ofzo waardoor ik me niet echt op mijn gemak voelde maar meer een patiënt. Ik kies er dit keer niet weer voor, geen idee hoe het met een andere praktijk zal zijn maar het mag van mij wat luchtiger of zo

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Wat goed. Ik wilde eerst even mijn 10 weken echo afwachten en me dan inschr ...
Achjeetje dat is best heftig. Ik hoop dat alles goed gaat voor je en ze je inderdaad goed in de gaten houden! Je zei het is niet gepland en je moet nog wennen maar heb je daarvoor wel erover nagedacht, had je wel een kinderwens?🙂en hoever ben je nu? Ik ben nu zelf 10+4. De reden voor een keizersnede is omdat ik een darm verzakking heb en daar geen druk meer opgezet mag worden van mijn mld arts.

4 jaar geleden

Reactie op babygirlz

Ik heb kraamzorg rkz gehad. 1 4 dagen en 1 3 dagen geloof ik. 2 heel versch ...
Och Jeetje ik snap wat je bedoeld. Dat zou ik ook niet fijn vinden. Misschien kan ik dat meenemen in de intake🙈 aangeven wat ik graag wil.

4 jaar geleden

Reactie op Mamatigre87

Achjeetje dat is best heftig. Ik hoop dat alles goed gaat voor je en ze je ...
Spannende tijd dan ook vóór jou. Goed dat de mdl je dan goed in de gaten houdt. Ik denk eerlijk gezegd pas 1,5 jaar na over kinderen krijgen, sinds ik mijn vriend heb leren kennen. We wilden zeker een gezin, ik dacht over een jaar maar is nadenken/plannen over. We gaan over 3 weken ook trouwen, dus het overvalt me misschien gewoon een beetje. Ik ben bijna 9 weken, dus op de bruiloft kunnen we het mooi iedereen vertellen. Ik heb afgelopen jaren een hele hoog muur opgebouwd en die ben ik langzaam aan het afbreken, ik vermoed dat als ik het de tijd geef het vanzelf een beetje land bij me. Dat hoop ik maar 😂

4 jaar geleden

De kraamverzorgster die ik had bij mijn zoontje beviel ontzettend goed. Fijne kraamverzorgster die goed helpt en ondersteund. En heel gezellig. Ik ga me weer bij haar inschrijven. Kraamzorg voor jou. https://www.kraamzorg-voor-jou.nl

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Spannende tijd dan ook vóór jou. Goed dat de mdl je dan goed in de gaten ho ...
Oh dat meen je wat leuk! Gefeliciteerd! Ik hoop dat je een prachtige dag zult hebben en hopelijk niet teveel zwangerschapskwaaltjes die dag. Achjeetje ja het is ook niet makkelijk en kan me ook voorstellen dat je door ervaringen door de jaren heen een muurtje hebt gebouwd. We hebben allemaal ons kruis. Ik denk persoonlijk dat het echt meer zal landen als je door het 1e trimester heen bent en je ook de kleine goed hebt zien bewegen en groeien op de echo ♥️ Ik heb vanmorgen een bloeding gehad en was flink geschrokken, ik heb hiervoor een miskraam gehad. Gelukkig mocht ik meteen een echo laten maken en heb de kleine zien bewegen met armpjes en beentjes lekker druk en goed kloppend hartje.🥰

4 jaar geleden

Reactie op Mamatigre87

Oh dat meen je wat leuk! Gefeliciteerd! Ik hoop dat je een prachtige dag zu ...
Wat lief, dank je wel! Ja, er is aardig wat stress, een baby een bruiloft 😅. Over 2 weken hebben we een 10,5 week echo, ik ben erg benieuwd of het dan wat meer land 😁. Wat Zul je geschrokken zijn en wat fijn dat je meteen mocht komen. Houden ze je nu extra in de gaten?

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Wat lief, dank je wel! Ja, er is aardig wat stress, een baby een bruiloft � ...
Ja dat is wel stressvol! Ik hoop dat je hulp bij alles krijgt en je toch enorm kan gaan genieten straks van zowel de bruiloft als van de kleine. Nou bij mij is het dus zo dat uit de echo is gekomen dat mijn placenta te laag ligt zeg maar op de baarmoedermond. Vanmorgen had ik weer een flinke bloeding en heb ik de verloskundige gesproken. Ze zei dat de placenta ja vast zit en dit dus niet veranderd. Zei vertelde mij dat ik waarschijnlijk heel mijn zwangerschap bloed zal verliezen en als de placenta met 20weken niet meer op is getrokken ik onder toezicht van een gynaecoloog moet. Ik kan dan sowieso niet normaal bevallen maar ook zit er meer risico aan de zwangerschap voor mij en de baby doordat je dagelijks bloed verliest. Dus ja ik vindt dit allemaal erg eng. Ik moet het allemaal goed in de gaten houden.

4 jaar geleden

Ik had bij de 1ste ( ruim 13 jaar geleden ) de kraamvogel en die neem ik nu weer. Was zo fijn met hun dat ik gevraagd heb of ik dezelfde vrouw mag hebben die ik toen had ( ze werkt er nog). Maar dat konden ze niet beloven 🙏🏾🙏🏾🙏🏾

4 jaar geleden

Reactie op Mamatigre87

Ja dat is wel stressvol! Ik hoop dat je hulp bij alles krijgt en je toch en ...
Super lief, dank je wel! Ik en dingen uit handen geven, daar gaan we nog aan werken 😄 maar op 3-9 komt het vast goed. Wat ontiegelijk spannend, kan het ook zijn dat het bloeden stopt? Kan je hulp krijgen bij het tot rust komen daarover?

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Super lief, dank je wel! Ik en dingen uit handen geven, daar gaan we nog aa ...
Haha herkenbaar maar goede oefening om nu al proberen dingen uit handen te geven. Ik denk dat we dat later in de zwangerschap wel moeten😅. Laat het over je heen komen. Wordt vast een prachtige dag 3-9! Zolang de placenta niet optrekt en op mijn baarmoedermond ligt niet. Dat is echt afwachten tot de 20weken echo. Het heet iets van placenta praevia. Mijn verloskundige heeft me uitgebreid erover verteld en ik kan niet veel doen dan in de gaten houden en afwachten. Positief blijven!☺️

4 jaar geleden

Reactie op Mamatigre87

Haha herkenbaar maar goede oefening om nu al proberen dingen uit handen te ...
Spannend zeg! Dien je veel te rusten of maakt dat niks uit? Mijn ouders zijn aan het verhuizen en had ze gister geholpen, savonds echt zo’n buikpijn, niet normaal, maar lijkt wel meer darmen en maag dan de rest. Weet je al wanneer die 20 weken echo is? Normaliter is de bedoeling dat je om de 4 weken toch sowieso langs gaat om te kijken of alles goed is?

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Spannend zeg! Dien je veel te rusten of maakt dat niks uit? Mijn ouders zi ...
Later in de zwangerschap moet je zeker bepaalde dingen dan niet meer doen en rusten maar op dit moment is daar nog geen sprake van. Ik hoop gewoon dat het allemaal mee gaat vallen! Ja dat is best zwaar natuurlijk verhuizen! Kan goed zijn wat jij zegt maar misschien dus ook banden pijn en of spieren daar om de buik die je toch gebruikt met tillen. Wel voorzichtig hoor. Ik ben morgen 11weken dus die 20weken echo is denk ik pas rond half oktober😬. Maar ik ga denk ook die 13weken echo doen. Dan kan ik iniedergeval zien of de kleine oké is ♥️

4 jaar geleden

Reactie op Mamatigre87

Later in de zwangerschap moet je zeker bepaalde dingen dan niet meer doen e ...
Dat is fijn dat je er nu niet al mee bezig hoeft te zijn, qua rust. Je hebt sowieso al genoeg stress ervan. Ik had vandaag op nu gelezen dat elke zwangere vrouw vanaf 1 september de 13 weken echo kan doen, dat gaan wij dan ook zeker doen. Hopelijk is inderdaad alles oké. Ik hoop dat je de zwangerschap goed doorstaat en dat je verder weinig zorgen krijgt ❤️

4 jaar geleden

Reactie op Essss87

Dat is fijn dat je er nu niet al mee bezig hoeft te zijn, qua rust. Je hebt ...
Ja dat klopt! Daar zal je verloskundige je vast over vertellen, de 13weken echo. Ik heb toevallig morgen een afspraak bij de verloskundige over Nipt en de 13weken echo. Dankjewel ik hoop ook dat alles gewoon goed gaat. En ook voor jou! Natuurlijk ook super spannend met je lever! Het is jammer dat je geen optie hebt om privé berichten te sturen hè.