17 Reacties

3 jaar geleden

Ik gebruik zelf Nutrilon DuoBalans. Maar volgens het CB en een lactatiekundige kan iedere soort kv gebruikt worden, omdat het bijna hetzelfde is. Buiten wat constipatie op de eerste 3 dagen kv, heeft mijn dochter nergens last van gehad. Flesje gewone nutrilon ging ze dan weer erg van spugen, de duobalans gaat er prima in 👌🏻

3 jaar geleden

Je hebt van nutrilon een Duitsland speciaal voor borstvoeding. Maar zal wel gewoon een verkoop truc zijn... Daarnaast hoor ik veel over melk op basis van geitenmelk omdat die lichter verteerbaar is net als bv... Ik heb gekozen voor nutrilon omdat ze die op de opvang hebben. Mijn man wou dan graag die duo balans om kans op krampjes te verminderen. Ze heeft idd geen last van krampjes, maar misschien zou ze dat met de nutrilon 1 ook niet hebben. Dat weet ik natuurlijk niet...

3 jaar geleden

Nutrilon Profutura Duobiotik (geschikt om te combineren met borstvoeding)

VRIEND

3 jaar geleden

Wij gebruiken het Etos eigen merk voor af en toe ☺️ Geen krampjes gehad en ook geen problemen met de stoelgang 👍🏻

3 jaar geleden

Nutrilon 1

3 jaar geleden

Toen ik ging afbouwen met bv en over ging op kv heb ik de Hero Classic gegeven. Mede omdat ze deze ook op de opvang gebruiken. Vrijwel geen krampjes en ik heb geen obstipatie gemerkt.

3 jaar geleden

Ik gebruik Kruidvat eigen merk en dat werkt prima. 1 fles per dag en verder borst

3 jaar geleden

Hipp. 1 flesje per dag. Heb het wel opgebouwd dmv mengen en dat is prima gegaan zonder kramp oid.

3 jaar geleden

Hoeveel kunstvoeding geven jullie als je 1 flesje geeft? Op de verpakking staat 4 voedingen per dag-200 ml. Maar wij komen aan 6 voedingen en dan is 200ml wel erg veel misschien? Hoeveel geven jullie in dat ene flesje?

3 jaar geleden

Alle kunstvoeding nummer 1 is volgens de regelgeving allemaal strikt hetzelfde. Dus het maakt niet heel veel uit (zie aflevering keuringsdienst van waarde). Je hebt natuurlijk speciale dieetvoeding maar daarvan wordt geadviseerd hier niet zomaar aan te beginnen zonder overleg met een arts.

3 jaar geleden

Ik ben van bv naar kv gegaan. Heb kruitvat eigen merk gebruikt. En dan eerst half om half en na 3dagen hele flessen kv. Ging goed, geen krampjes gehad

3 jaar geleden

Hoeveel kunstvoeding geven jullie als je 1 flesje geeft? Op de verpakking s ...
Het gewicht van je kindje x 150ml / het aantal voedingen. Bij twee maanden oud is het x 140ml Bij drie maanden x 130ml Bij vier maanden x 120ml Bij vijf maanden x 110ml En vanaf 6 maanden is het xv100ml. Dit is de formule voor bv. Aangezien je pas 1 voeding vervangt zou ik die aanhouden.

3 jaar geleden

Ik gebruik duobalans van nutrilon, nu moet ik wel zeggen als ik het schema qua hoeveelheid per gewichtsgroep uit kom dat dit veelte veel voor haar is.. Dus zelf een beetje eronder gaan zitten qua hoeveelheid kv per fles

3 jaar geleden

Reactie op MuppetNoor

Het gewicht van je kindje x 150ml / het aantal voedingen. Bij twee maanden ...
Thanks. Ze heeft vandaag met moeite 100 ml gedronken. Heb haar 165 aangeboden. De volgende voeding (borst) werd er gedronken alsof haar leven er vanaf hing. Haha. Geen mega succes dus.

3 jaar geleden

Wij gebruiken geitenmelk van holle. Maar denk dat iedere geitenmelk prima zou zijn. Ik denk eigenlijk dat alle melk ok is naast borstvoeding maar dat het wel ligt aan hoe je kindje er op reageert. Je zou het eerste flesje evt kunnen mengen met afgekolfde borstvoeding en zo wat meer wennen. Hier heb ik het gelijk gedaan en ging prima. Een flesje geitenmelk per dag krijgt ze.

3 jaar geleden

Hoeveel kunstvoeding geven jullie als je 1 flesje geeft? Op de verpakking s ...
Wij geven ook 6 voedingen en onze dochter heeft genoeg aan 150 ml, wel geven we voor de nacht 180ml met 2 schepjes rijstebloem IPV 150