3 Reacties
2 jaar geleden
Ons meisje huilt gelukkig niet echt in bad of douche alleen haren wassen vind ze inderdaad niet leuk.
Zodra ik de sproeier van de douche aanzet is ze hard aan het lachen maar zodra de sproeier op haar hoofdje gericht word is het niet meer leuk. En doet ze net alsof ze water in dr mondje krijgt en niet kan ademen. (Wat overigens niet zo erg is als dat het lijkt)
Nu heb ik laats een tip gelezen die ons wel iets helpt. Ik heb zo'n kom als op de afbeelding. Deze vul ik en dan laat ik haar deze eerst over mij heen gooien en dan doe ik lekker gek, dan moet ze lachen. Dat doe ik nog een keer en dan de volgende keer zeg ik en nu over jou hoofdje, en dan giet ik eerst voorzichtig een klein beetje over haar heen en doe ik weer lekker gek. Dan moet ze lachen.
Ik probeer het wel te beperken tot maar een paar keer dat echt de shampoo uit haar haren is en dan stop ik.
Wat ik ook gemerkt heb is dat ze het beter kan handelen als ik de sproeier niet zo heel hard laat sproeien.
Verder denk ik dat het een fase is waar we even doorheen moeten.
En elke dag haren wassen is ook absoluut niet nodig.

2 jaar geleden
Hier is bad/douche ook niet echt de favo bezigheid. Al heel lang niet. Tijdje was t echt krijsen, zorgen dat ie zo snel mogelijk schoon was en er weer uit. Je was langer bezig met een warm badje maken dan dat ie er in zat. Sowieso gaat ie maar 1-2x per week..
Tegenwoordig gaat ie onder de douche, samen met mn man. We hebben een antislip matje, zodat ze rustig kunnen zitten. We hebben iets een kuipje, dus drukken het putje dicht zodat er een beetje water staat (wel zo lekker warm).
We zorgen voor veel speelgoed en hoewel het vaak even jammeren is als ie er in moet, is eenmaal erin best ok. De straal staat zachtjes en beweegt mijn man rustig langs zn armpjes, beentjes, buik en rug. Tussendoor steeds spelen, zichzelf bekijken in de douchekop, bakjes vullen met water etc. Ik zit buiten de cabine, met een washandje hem te wassen. Ook zn haren insoppen. Om het uit te spoelen, daag ik hem uit zodat ie naar boven kijkt en spoelt mn man voorzichtig uit. Hij vindt het verschrikkelijk als ie water in zn gezichtje krijgt, dus probeer ik dat wat af te blokken met een hand.
We stellen hem zoveel mogelijk gerust, maken het luchtig en geven aan dat het niet erg is, dat t zo over is.
Sommige dingen moeten ook gewoon. We proberen het dus wel te beperken en gezellig te maken met z鈥檔 drie毛n. Maar net als tandenpoetsen, soms is het gewoon even niet leuk.
2 jaar geleden
Ons zoontje begon ook ineens altijd in bad te huilen. Ik heb een soort foam stickers van dikkie dik voor hem gekocht bij kruidvat die blijven plakken aan het bad en de muurtegels (alleen als ze nat zijn). Sindsdien is hij zo afgeleid door de dingen dat hij er zelfs niet meer uit wil馃檲 water over zijn hoofdje vind hij nog niet leuk maar met afleiding erna van de foam dingen gaat het gelijk weer goed gelukkig