Ja, hier is al een groot topic over maar heb daar geen overzicht meer op😅
Bij ons zoontje op de kamer is het ongeveer 10 graden. Dit is echt best koud.. en om hem nou 100 lagen kleren aan te doen lijkt me ook niks. Ik heb nu een wol box pakje besteld en wollen sokjes. Ik heb een 3.0tog slaapzak. Hoe werkt dat met die wollen pakjes etc? Moet daar nog wat onder?
Haha wat grappig! Hier precies hetzelfde deze week. Ik heb wollen ondergoed en een muts besteld. Vroeger hadden ze natuurlijk ook geen kachel. Even aanzetten heeft bij ons geen nut. Sowieso weer snel koud en ja het huis is goed geïsoleerd. Ik zou zelf wel een rompertje onder een pakkie doen. Ik volg ❤️
Kun je niet gewoon iets van een kacheltje aan zetten, desnoods alleen voor ...
Nou, dat zou kunnen natuurlijk. Maar wij hebben een heel oud huis wat niet goed geïsoleerd is. Dus dan zijn we vollop aan het stoken om het warm te houden..
Hier werkt een wollen rompertje eronder echt goed. Wel van merino wol want dat kriebelt niet. Soms doe ik zelfs nog een legging van merino wol erbij aan. Eroverheen kan je dan een wolfleece boxpakje doen, dat houdt goed de temperatuur stabiel. En daarover dan een slaapzak (ja liefst ook van wol). Wol is echt top: het houdt de lichaamstemperatuur stabiel. Koel wanneer het warm is en warm wanneer het buiten koud is.
Heb je fb?
Op de groep "wolletjes" kun je ook veel vinden.
Ik zou doen:
Warm kind in warme wollen pakje, in warme slaapzak.
Alles dus even voorverwarmen met kruik bijv.
Ligt je kind beetje stil?
Bij ons gaan er nog 2teddydekens overheen, strak ingestopt
Hier werkt een wollen rompertje eronder echt goed. Wel van merino wol want ...
Ik heb nu een merino box pakje, sokjes, romper en mutsje ook allemaal van merino wol bestel! Een slaapzak zou ook kunnen maar ik ga het eerst zo proberen🙈💵
Ik las laatst over een wollen hoeslaken, dan is het warm warm ze op ligt, ik ga die denk ik bestellen. Wij hebben ook een oud huis en altijd de houtkachel aan beneden dus boven niet warm.
Van de week 2x heel koud snachts zag je dat ze echt naar een hoekje was gekropen, dus nu 2 dekens eroverheen over het lakentje en zo’n hoeslakentje