4 Reacties

7 maanden geleden

Hoi! Ik weet niet van waar je afkomstig bent, want ik ben ook bij een logopediste (Evelyn van Dessel) geweest. Ze doceert ook aan de unief van Gent. Ze heeft zich helemaal verdiept in het snurken, en ze zei me ooit dat als je snurkt dat er dan altijd sprake is van een gebrek aan luchttoevoer. Mijn baby indertijd snurkte ook en had een te korte tongriem. Ik moest toen soort van massage techniek toepassen zodat mijn baby leerde de tong op de juiste plaats te houden tijdens de slaap. Dit heeft wel degelijk geholpen. Door de tong wel op de juiste plaats te houden, kon mijn kind wel in de diepe ontspanning komen, en geen ademtekort, en daardoor kon die wel in de diepe slaap komen. Ik ben geen expert natuurlijk. Maar misschien kan je deze piste ook eens onderzoeken? Want snurken kan leiden tot slaapapneu, en deze mensen zijn vaak ook meer vermoeid als anderen.

7 maanden geleden

Reactie op Elca

Hoi! Ik weet niet van waar je afkomstig bent, want ik ben ook bij een logop ...
Ik ga me daar zeer zeker even in verdiepen dank je wel voor de tip

6 maanden geleden

Ach het arme meissie,en ook jullie met zorgen maken. Is het niet iets met haar hart, dat wat de dochter van Nienke Plas ook heeft? Blijf iig je gevoel volgen en aan de bel trekken; misschien is er een kinderarts in het ziekenhuis die even mee wil denken/kijken. Veel sterkte

6 maanden geleden

Hallo Lynn, Fijn dat je doorverwezen wordt naar KNO. Vaak zie je namelijk dat de neus-keel amandelen op deze leeftijd groter worden, dit kan vermoeidheid en snurken veroorzaken. Hopelijk stelt dit je gerust en is/mag dit het zijn. Vaak doen ze er op deze leeftijd nog niks aan. In ieder geval, sterkte!