9 Reacties

4 jaar geleden
Is het echt een stekende pijn die heftiger wordt tijdens hoesten, niezen, bewegen ed? Daar heb ik nu heel erg last van maar ik ben al 2 weken erg verkouden en moet hoesten. Dus ik dacht zelf dat het door het hoesten kwam maar nu ik jou berichtje lees twijfel ik. Ik ga straks de HA bellen want ik slaap er ook slecht van. Ik heb tijdens m’n eerste zwangerschap veel last van m’n middenrif gehad over de hele lengte zeg maar haha. Maar dat waren echt de spieren omdat m’n buik zwaarder werd. Maar dit keer zit het ook aan één kant op een rib en lijkt het indd op een gekneusde rib 😅

4 jaar geleden
Ik heb hier ook last van en mijn verloskundige zegt maagzuur. Maagzuur betekent niet alleen dat het echt in je keel moet komen, dit dacht ik eerst ook, maar het blijft bij mij hangen waardoor ik dus bijna altijd een naar stekend drukkend gevoel heb

4 jaar geleden
Reactie op joy12345
Ik heb hier ook last van en mijn verloskundige zegt maagzuur. Maagzuur bete ...
Oh wat goed om te lezen! Mijn verloskundige zegt dat het de aanhechting van mn buikspieren konden zijn ivm het oprekken van mn buik nu, maar dan vond ik het zo raar dat het aan 1 kant zat. Ik merk ook echt als ik op mijn linkerzij ga proberen te slapen dat ik er meer last van krijg. Nu in de ochtend zo vlak na het wakker worden geen last meer van. Ik denk dat die kleine ook alles omhoog duwt ofzo. Het zit graag op de knieën met de rug omhoog af te zetten.😅

4 jaar geleden
Reactie op MissPL
Is het echt een stekende pijn die heftiger wordt tijdens hoesten, niezen, b ...
Oh jeetje , wat vervelend 😥 Nee het is echt een constant gevoel van een soort knelling. Ik ben verder de hele zwangerschap nog niet verkouden geweest.. (snel afkloppen)

4 jaar geleden
Reactie op Amberchinouk
Oh wat goed om te lezen! Mijn verloskundige zegt dat het de aanhechting van ...

Ja het is echt schrikken! Ik dacht eerst ook wat is dit, maar ik heb exact dezelfde klachten en de verloskundige maakte zich verder geen zorgen. Van maagzuur kun je echt flink beroerd zijn. Ik heb het voor namelijk in de avond en bij helpt vla eten en meer rechtop proberen te liggen een beetje

3 jaar geleden
Ja herkenbaar! Ben nu 23,5 week en heb echt al een aantal weken last hiervan (alleen dan bij mij aan rechterkant). Bij mij zijn ze begonnen met uitsluiten (idd drankje tegen maagzuur/onrustige maag, zwangerschapsvergiftiging). Hierna ben ik bij een osteopaat geweest en die constateerde het volgende:
- mijn galblaas is geïrriteerd (mogelijk galstenen, of gewoon verdrukking door minder plaats ivm baby)
- mijn aanhechting buikspieren/rib is flink geïrriteerd (waarschijnlijk te veel opgevangen met mijn buikspieren)
- ik heb al een diastase
Conclusie was dat ik vooral echt wat rustiger aan moet gaan doen (met name ook met tillen/opstaan/gebruik buikspieren).
Wat daarin niet helpend is, is dat ik fibromyalgie en prikkelbare darmen heb. Waardoor er sowieso meer onrust in mijn buik/rug regio is normaal gesproken; dus ook grotere kans op harde buiken.
Voor mij helpt dit nu wel en daarnaast weet ik dat liggen mij beter helpt (voor verzachting pijn) en dat (lang) zitten erg pijnlijk kan zijn.

3 jaar geleden
Reactie op Amberchinouk
Oh jeetje , wat vervelend 😥 Nee het is echt een constant gevoel van een so ...
Nou bij mij is het een overbelaste spier oid. HA wou toch dat ik even langs kwam. Hij kon niet zeggen of het door de zwangerschap kwam, door het hoesten of gewoon verkeerd gelegen oid. Het moet vanzelf weer over gaan. Ai vervelend zeg 😔. Maagzuur kan ook heel anders voelen tijdens de zwangerschap dus misschien kun je een Rennie oid proberen? Of miss zijn het toch ook de spieren. Zo lastig om erachter te komen hè 😅 er gebeurt zoveel in je lijf nu

3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde!! Ben zelfs onderzocht door huisarts en ziekenhuis en wat blijkt… het is verweking van de ribbenkast. Word met de week wel erger lijkt en het voelt alsof m’n ribben gekneusd zijn! Aanstaande maandag fysio om te kijken of ze de pijn wat kunnen verlichten.

3 jaar geleden
Hier een tussenribkneusing/ontsteking samen met longontsteking. Komt door het vele hoesten.. De pijn is met momenten soms ondraaglijk in mijn ribben, enkel de linkerkant doet 't pijn. Kmoet nu minstens één week platte rust nemen.. Verder kunnen ze niet veel doen behalve paracetamol voorschrijven en hopen dat 't beter wordt 🙄