28 Reacties

4 jaar geleden
Ik kom niet uit Groningen, maar als je zwanger bent kun je je beter niet richten op afvallen. Het is vooral belangrijk om zo gezond mogelijk te eten.

4 jaar geleden
Ik ben na meer dan 2 jaar proberen voor eerste zwanger. En in de tussentijd ben veel kilos aangekomen. (ik denk door allerlei hormonen behandeling). Ik hoord dat in de eerste maanden wat kilo mag af als je boven 30 bmi zit. Genoeg vet te verbranden met sporten maar ik weet niet welke sport school is goed voor zwangere vrouwen. Ik ben beetje in de waar. Ik wil straks niet in de complicaties komen door mijn gewicht.

4 jaar geleden
Reactie op Do1990
Ja, ik woon in de provincie Groningen, gemeente Westerkwartier. Ik ben nu 7 ...
H茅 wat leuk, hier ook gemeente Westerkwartier en 7+5! 馃グ
Mijn BMI is ook te hoog, maar in overleg met de di毛tiste een gevarieerd eetpatroon samengesteld en lekker bewegen (zwemmen/wandelen). Zowel de di毛tiste als VK hebben me afgeraden om verder te gaan met afvallen..

4 jaar geleden
Reactie op Babybum
Hoeveel uren per Dag wandel je? En heb je de di毛tist zelf gevonden of ben j ...
Ongeveer een uurtje per dag & een aantal uren per week zwemmen. Di毛tiste heb ik zelf gezocht, niet via de huisarts 馃槉

4 jaar geleden
H茅 wat leuk, hier ook gemeente Westerkwartier en 7+5! 馃グ
Mijn BMI is ook ...
Leuk! Lopen we bijna gelijk. Oeh ik hoop zo dat alles goed gaat daarbinnen. Vrijdag eerste gesprek met de VK. Helaas geen standaard echo bij de eerste afspraak. Dus waarschijnlijk moet ik wachten tot 11/12 weken voor de termijnecho. Dat duurt zoooo lang.
Wanneer hebben jullie je eerste echo?

4 jaar geleden
Hoi! Ik kom ook uit Groningen 馃槉
Je zou ook kunnen informeren naar curves, is een sportschool voor vrouwen maar geen idee of ze ook iets doen voor zwangere vrouwen.
Ik ben nu 7 weken en heb komende week m鈥檔 intake gesprek bij VK. Bij mij zeiden ze ook eerste echo pas bij 11/12 weken, maar ik ga vragen of ik een vroege echo mag doen aangezien ik ongepland en alleenstaand zwanger weg.. vind t super spannend!

4 jaar geleden
Reactie op Do1990
Leuk! Lopen we bijna gelijk. Oeh ik hoop zo dat alles goed gaat daarbinnen. ...
Spannend!
De verloskundige die wij hebben uitgekozen doet ook niet standaard een vroege echo, maar we vinden het best spannend en hebben gevraagd of het misschien mogelijk was. Dinsdag hebben we nu al een echo gepland staan, zo fijn! Misschien kan het bij jouw verloskundige ook?馃グ

4 jaar geleden
Ik kom ook uit groningen. Hoogezand om precies te zijn. Mijn 1e 2 echos waren in het zkh daar mocht mijn man niet mee. Morgen naar verloskundige mag hij wel mee

4 jaar geleden
Reactie op Do1990
Dat kan wel alleen moet je dan zelf betalen.
Vandaag met mijn vriend hier ...
Jaa dat is waar.. Voel je je nog steeds goed? Heb je al een datum voor de termijnecho? :)

4 jaar geleden
Jaa dat is waar.. Voel je je nog steeds goed? Heb je al een datum voor de t ...
Vrijdag eerste kennismaking met de VK gehad. Ik voel me goed. Ik mag mezelf nog steeds gelukkig prijzen dat ik weinig klachten heb. Soms maakt dat je ook wel weer onzeker.
Maandag 23 augustus hebben we de termijnecho, dan ben ik 10+5.
Lekker vroeg dus.
Nu druk aan het inlezen over de verschillende onderzoeken en alle folders van de VK doorlezen.
Hoe gaat het met jou? Heb je al een echo gehad?