21 Reacties
3 jaar geleden
Volgens mij kan dat prima. Als je je kindje dan maar klem legt.
Maar waarom zou je dat willen doen?
3 jaar geleden
Ik heb een zijligkussen voor mijn zoontje van 4 mnd.
Alleen kan hij zijn eigen er al uit wurmen. Dus hij ligt er alleen maar in als ik erbij ben.
Dit vanwege een afplatting aan zijn linker kant
3 jaar geleden
Reactie op KaatjeB
Hoe bedoel je er uit wurmen?
Hoe komt hij dan terecht?
Hij gaat dan zo bewegen dat hij helemaal naar voren gaat. En dan kan hij omrollen
3 jaar geleden
Volgens mij kan dat prima. Als je je kindje dan maar klem legt.
Maar waarom ...
We hebben het idee dat ze graag op haar zij slaapt, alleen vindt mijn man het wat eng zo. Hij is bang dat ze op haar buik belandt (wat soms ook gebeurt, maar dan heeft ze netjes haar hoofd opzij gedraaid)
3 jaar geleden
Reactie op KaatjeB
We hebben het idee dat ze graag op haar zij slaapt, alleen vindt mijn man h ...
Dan gaat ze dat vanzelf een xtje doen hoor.
Onze dochter slaapt al sinds ze een week of 4 is op de buik.
Inmiddels kan ze rollen en “wisselt” ze s nachts. Soms slaapt ze op de buik, dan weer op dr zij, dan weer op dr rug….
Ze was gister 4 maanden. Ik denk dat een zijslaapkussen zonde gaat zijn.
Ze worden steeds beweeglijker en nemen dan geen genoegen met een hele tijd in zo’n kussen.
3 jaar geleden
Reactie op KaatjeB
Dus dan kan hij op zijn buik komen? Dat is juist wat wij met zo'n kussen wi ...
Snap ik, maar waarom? Omdat je het spannend vindt? Of omdat het armpje dan nog klem ligt?
3 jaar geleden
Kleine opmerking er bij. De eerste 2/3 nachten dat m’n dochter op haar buik sliep heb ik geen oog dicht gedaan. Toen ze ging rollen idem 😉
Maar als ze in “onmacht” liggen, door bv een armpje dat klem ligt, gaan ze vanzelf huilen hoor.
3 jaar geleden
Reactie op KaatjeB
Omdat we het wat spannend vinden idd, bang dat ze niet genoeg lucht krijgt. ...
Probeer het eerst eens overdag. Of begin van de avond (wanneer ze ook maar goed slaapt) en blijf er bij/kijk goed wat ze doet…
Met 3,5 maand is rollen dichtbij… en is er waarschijnlijk niet lang meer aan te ontkomen
3 jaar geleden
Reactie op KaatjeB
Ze kan al rollen, vooral van de buik naar de rug gaat goed, andersom heeft ...
Ohhh dan er aan toe geven…
Is ze sterk genoeg… komen eerst de slapeloze nachten 😆
3 jaar geleden
Mijne is 4,5 maand en ligt er nogsteeds in. Omdat hij een lichte afplatting heeft aan 1 kant. Ik vind hem vaak wel in het midden gewoon op zn achterhoofd😂maar goed tis een dunne jongen 5600 gr
3 jaar geleden
Hier hebben we ook altijd een zijligkussen gebruikt. Wanneer ze kon rollen ook nog een paar dagen daarna gewoon weggenomen, zodat ze kon wennen aan het op haar buik slapen als ze zich zou draaien. Dit is goed gegaan. We leggen haar altijd weg op de rug en ze draait zelf hoe ze goed ligt. Soms heel de nacht op de rug, zij, soms direct op de buik. Wou niet dat ze later zou beginnen wenen snachts als ze zou rollen, daarom zijligkussen weggenomen.
3 jaar geleden
Ik zou het kussen lekker weglaten/niet aanschaffen. Hoe eerder ze het onder de knie hebben, hoe eerder je er vanaf bent. In de slaap ontwikkelen ze ook en met zo'n kussen ga je dat tegen en ben je het proces eigenlijk aan t rekken. Hier slaapt meneer ook op zn zij.. En rolt ook regelmatig weer terug op zn rug. Vergde even wat oefening maar na 2 weken was t weer over.
Als ze sterk genoeg zijn krijgen ze t ook voor elkaar zich om te draaien in zo'n kussen, en dan is t lastiger om weer terug te draaien. Ik zou t daarom niet doen ook.