11 Reacties
één jaar geleden
Reactie op mimibo
Mag ik vragen hoe je het gaat doen?
Ik lees over babyzindelijkheidscommunicatie.
In bzc adviseren ze het kindje regelmatig op het potje te houden, voor en na elk slaapje. En tussendoor ook eens.
Daarbij kijk ik naar oefenbroekjes (onderbroekje met wat absorptie en elastieken zodat kleine ongelukjes binnen blijven, maar kind wel goed voelt wat er gebeurt). Deze wil ik ook aanschaffen.
En ik wacht op het mooie weer, lekker naar buiten, dan zijn ongelukjes toch minder erg.
Voor zover je over ongelukjes kunt spreken op deze leeftijd.
Maar omdat hij zo vies is van een volle luier, wil ik het een kans geven.
Geen druk leggen, het is enorm vroeg natuurlijk.
Ik denk dat het zoiets gaat worden, maar we zijn er nog niet helemaal over uit wat dé aanpak gaat zijn, vandaar de vraag om tips
één jaar geleden
Vanaf een maand of 18 zijn ze in staat controle uit te oefenen op de kring spier. Pas dan is het zinvol.
Wij starten rond die periode. In de cultuur waar mijn man vandaan komt zijn de meeste kinderen met 2 jaar zindelijk. Het kan echt makkelijk hoor!
Spelenderwijs beginnen. Onze zoon is nu 13 maanden en vind het reuze interessant om mee naar de wc te gaan. We laten hem altijd mee kijken als hij wil, even in de pot spieken 🤣 Samen doortrekken. Er staat ook al een potje, vind hij ook machtig interessant.
één jaar geleden
Hier poept onze dochter al 2 keer per dag op het potje vanaf dat ze 12 maanden is. S ochtends na de fles en s middags na de broodmaaltijd. We willen het gaan uitbreiden door straks elke 2 uur haar erop te zetten. Dus het kan al zeker wel! Wij zijn er zo vroeg mee begonnen omdat ze steeds om dezelfde tijden poepte dus om het uit te proberen. Maar ze vind het prima 😂
één jaar geleden
Ik weet even niet hoe het boek heet, maar een collega van mij is ook al vroeg gestart en had dus veel aan dat boek. Witte kaft met rode letters, verder kom ik nu even niet 🤦🏼♀️
Las laatst trouwens ook dat kindjes vroeger met 1,5 jaar uit de luiers waren. Grote gezinnen, veel kleintjes en van die doeken met een veiligheidsspeld als luier die uitgewassen moeten worden. Dan wil je wel hoor 😅
één jaar geleden
Ik ben 3 maanden geleden begonnen met wennen na het lezen van dit topic. Puur en alleen wennen, met kleren op het potje zitten spelen, soms een keer zonder luier. Sinds een paar weken grijpt ze naar haar luier als ik vraag of ze geplast heeft en vandaag heeft ze voor het eerst op het potje geplast (3 maanden na beginnen met wennen voor het eerst). Dit kan natuurlijk toeval zijn, maar vanavond voor het douchen vroeg ik of ze nog even wou plassen en ze plast zo weer op het potje.
één jaar geleden
Reactie op 💙m💗
Ik ben 3 maanden geleden begonnen met wennen na het lezen van dit topic. Pu ...
Wat goed! Heel knap van haar! Hier wilt ze op de wc zitten met de verkleiner en dan papiertjes van de rol afhalen en in de pot gooien. Dat is wat ze zo nu en dan doet. We gaan volgende week op vakantie en bij terugkomst willen we na het avondeten beginnen met iedere dag erop zetten. Ook omdat ze dan vaak een grote boodschap doet 😊
Laatst wilde ze uit bad en greep ze ook naar haar vagina. Toen heb ik haar op het potje gezet en stond ze op, liep naar de gang en deed daar een plasje 😂
7 maanden geleden
Hoe is het met jullie zindelijk worden?
Wij hebben het lang gelaten voor wat het was.
Hij lijkt inmiddels prima te weten wat er gebeurt. Eerst gestart met alleen luierbroekje.
Doet niks in zijn training.
Maar inmiddels was hij zover met luier aan op het potje gaat zitten en er resultaat komt.
Nu dus alleen een onderbroek aan, en we zien wel.
Inmiddels onderbroek 3 van de dag😅 steeds te laat
Maar: hij geeft het aan!
Benieuwd wat de komende tijd gaat brengen, en anders van de zomer weer een poging