13 Reacties
4 jaar geleden
Er is hier laatst ook een topic over geweest, waar iemand zei: ik ben nog nooit een volwassene tegen gekomen die z’n hoofd niet kan optillen. Dat vond ik wel een mooie uitspraak; ik ook niet!! 😅
Zie topic hier: https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-maart-2022/baby-12-weken-tilt-hoofdje-moeizaam-op-zN0mkM?utm_source=24Baby&utm_medium=app
Weet niet wat je al geprobeerd hebt, maar ik zag hier laatst een foto van iemand die haar baby op de rand van het babynestje legde. Een opgerolde handdoek kan ook! En dan een boekje ervoor om naar te kijken, dat werkt hier goed :)
4 jaar geleden
Onze dochter vond/vind het ook verschrikkelijk om te tummy timen. Wat bij ons wat heeft geholpen is om haar niet plat te leggen, maar met haar armpjes onder haar, steunend op een voedingskussen. En dan met de beentjes op de grond. Dan vindt ze het minder erg en houdt ze het 1 tot 3 minuten vol als ze iets heeft om naar te kijken. Je kan dan een beetje druk geven op de billetjes om hem een beetje te helpen.
Een andere tip die ik gelezen heb is om zelf op je rug te liggen met je benen omhoog en je knieën 90 graden gebogen, dus horizontaal parallel aan je bovenlijf. Als je je kindje daar dan op legt met zijn hoofdje naar jou toe kan je vliegtuigje spelen. Sommige kindjes vinden dat minder erg dan tummy time.
Nu zou ik me sowieso niet al te ongerust maken. Er zijn genoeg kindjes die nooit getummy timed hebben en die lopen echt niet allemaal met scheve hoofden 😜.
4 jaar geleden
Mijn zoontje ook 14 weken vertikt het soms op zijn kopje omhoog te doen consultatiebureau zij ook oefenen nou ik oefen elke dag paar x en soms doet die het soms niet maar als ik hem vast heb houd hij zijn hoofd wel stevig recht alleen als die moet liggen op zijn buik dan doet die het wel dan niet 🙈 dat komt wel
4 jaar geleden
Mijn zoontje van 17 februari heeft ook echt helemaal nog geen sterk nekje. Hij vind tummy time wel prima, maar legt zijn hoofd neer en gaat chillen. Oefenen met optillen doet hij dus niet 😂 Ik til hem nu soms op onder zijn oksels en laat hem dan zo als een vliegtuigje door de kamer gaan, dan moet hij ook zijn hoofdje recht houden. Verder doe ik er niks aan, komt vanzelf wel. Mijn dochtertje was super snel en kon met 5 weken in buikligging al omhoog kijken. Elk kindje in zijn eigen tempo 🤗 Zou me er echt geen zorgen over maken
4 jaar geleden
Sep (12weken) is dysmatuur geboren en heeft ook nog niet zulke hele sterke nekspieren.
We hebben ook fysio voor zijn voorkeurshouding en zij adviseerde ons dat we beter elke dag bijv 10x heel kort konden oefenen dan 1x per dag een paar minuten wat hij toch niet kan volhouden.
Zo vaak het mogelijk is proberen totdat hij het niet meer leuk vind ook al is het dan maar 5sec.
Nu we dit al een tijdje doen vind hij het steeds leuker worden en lukt het hem ook al iets beter. Wel merk ik wanneer hij moe word hij het helemaal niet leuk vind dus het is bij ons nog best wel eens een gepuzzel wanneer op de dag dit het beste kan.
En idd ik heb ook nog nooit een volwassene gezien die het niet kan dus het komt vast goed.
Succes!
4 jaar geleden
Volgens mij is dat tummy time ook echt iets van de laatste tijd. Bij mijn dochter (17 jaar) nepotisme over gesproken. Bij me neefje geb ik er ook nooit iets over gehoord en die is 4 jaar.
Maar zoals hier al word gezegd maak je niet druk het komt echt wel. Ieder kindje is anders en doet het oo zijn eigen manier.
4 jaar geleden
Wij tummy timen nooit 🤷🏻♀️
Als ik dat ga doen kotst ze alle melk uit tot 2 uur na de voeding. En net vóór het voeden wil ze gewoon eten, dan ga ik dat ook niet doen.
Ik ga lekker onderuit gezakt zitten en leg haar over mijn schouder, dan tilt ze haar hoofd ook op zodat ze om zich heen kan kijken.
4 jaar geleden
Ons kindje vond tummy time al wel prima, maar sinds we het boekje 'baby ziet...' hebben gekregen kan ze het nog veel langer volhouden. En ernaast liggen vind ze altijd wel gezellig. Zo'n waterspeelmat schijnt ook goed te kunnen helpen. Maar mijn neefje van 3 was hier ook vrij waardeloos in en heeft nu een prima motoriek, het kan ook gewoon iets langer duren! ☺️
4 jaar geleden
Er zijn richtlijnen wanneer een baby ongeveer iets kan… zijn geen harde eisen hè… de 1 is heel vroeg, de ander wat later…. Lijkt me niet dat je dan iets verkeerd doet! Komt vanzelf toch 😁
4 jaar geleden
Onze dochter gaat er overigens ook bij liggen met tummy time…
Ze slaapt op de buik, dan tilt ze haar hoofd prima op en gaat van links naar rechts… ze heeft er dus gewoon geen zin in.
4 jaar geleden
Die van ons vind het ook niks. Geboren met 37 weken maar 2,2 kg. Dr hoofdje loopt op de p50 lijn en dr lijfje hangt ergens onder aan de curve. Ook voor gecorrigeerde weken naar 40. Best logisch dat ze dat koppie nog niet goed kan optillen. T is een kanonskogel vergeleken dr lijfje.
Ik word er ook onzeker van. Maar ze heeft wel een sterk nekje al vanaf t begin. Het is nooit zo’n bungelend los koppie geweest. Maar in ligstand kan ze er dus niet veel mee. Zittend en in de draagzak is het helemaal prima.
We laten t lekker zo. T komt wanneer het komt. Geen zin om mn kindje te forceren. Alles op zn eigen tijd hoor.
4 jaar geleden
Ach, kleine man hier vindt sinds een paar dagen niks leuker dan z'n handen aflikken terwijl hij op z'n buik ligt dus van 'oefenen' komt ook niet veel in huis, maar goed maak me geen zorgen komt vast goed met een beetje geduld