8 Reacties

4 jaar geleden
Klopt ik zie hier ook heel weinig info over, wat ik wel vaker tegen kom is dat het niet zo kwaad kan en dat meerdere vrouwen gewoon de kooi schoonmaken maar daar dan wel bijv nu handschoenen bij gebruiken (niet perse om de taxoplasmose die katten bij zich dragen en in de uitwerpselen zitten)maar vooral toch wel omdat je met bacteri毛n in evt ontlasting in aanraking komt en daarna gewoon goed je handen wassen. Beter het zekere voor het onzekere nemen nu de ukkepuk nog zo kwetsbaar is馃槈

4 jaar geleden
Reactie op AnnieKL
Nog een tip, ik heb bij mijn vorige zwangerschap contact opgenomen met de d ...
Heb jij tips? Ik werk ook op een zorgboerderij. Werk al zoveel mogelijk met handschoenen en was mijn handen veel + ontsmetten. Kan ik meer doen?

4 jaar geleden
Ja is inderdaad lastig te vinden op internet, heb hier ook naar gezocht, kat wist ik maar wat ik ook tegen kwam zijn geiten, deze kan je ook beter meiden in stal of wei, vanwege de taxoplasmose net al katten.

4 jaar geleden
Heb jij tips? Ik werk ook op een zorgboerderij. Werk al zoveel mogelijk met ...
Vanuit mijn werk kreeg ik dit protocol de vorige keer:
Zwangere vrouwen mogen:
Geen stallen mesten en contact met mest opslag vermeiden.
Geen bedrijfskleding wassen (ook geen werkkleding van cli毛nten).
Geen hulpverlenen of toekijken bij geboorte, zieke of aborterende dieren.
Contact vermijden met dragende dieren tot 2 weken na de laatste geboorte.
Contact vermijden met rauwe melk.
Contact vermeiden met geiten en schapen
Alleen met handschoenen in de tuin werken, en hierbij het contact met de grond zoveel mogelijk vermeiden.
Niet in Tuin werken waar net bemest is.
Verder moeten zwangere vrouwen extra vaak en goed hun handen wassen.
Ik denk dat dit ook wel de belangrijkste punten zijn. Mijn hond was op dat moment zelf zwanger en daarvoor heb ik vragen aan de dierenarts gesteld wat wel en niet mocht.

4 jaar geleden
Reactie op AnnieKL
Vanuit mijn werk kreeg ik dit protocol de vorige keer:
Zwangere vrouwen mo ...
Thnx! Heb het nog niet op het werk verteld dus nog geen info vanuit hen gekregen. Maar blijft niet veel over zo haha.