12 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben 7 weken zwanger en zit ook nog in de ziektewet. Ik kijk even mee.

4 jaar geleden

Ik zit ook in de ziektewet nu 5 maandjes en ben in die tussentijd ook zwanger geworden ( ook 6 weken nu) binnenkort moet ik weer paar uurtjes gaan mee draaien op werk en aangeven dat ik in verwachting ben. Vind ik heeeeel moeilijk . Zenuwen als ik eraan denk

4 jaar geleden

Reactie op Babiche222

Ik zit ook in de ziektewet nu 5 maandjes en ben in die tussentijd ook zwang ...
Herkenbaar. Ik ben 1,5 jaar ziek en sinds een paar maanden weer uren aan het opbouwen. Ik vind het zo spannend. Deels omdat ik bang ben dat ze mijn contract stop zullen zetten, waar de werkgever recht op heeft na 2 jaar. Aan de andere kant heb ik mijn wensen ook on hold moeten zetten omdat ik ziek ben geworden. Nu gaat het echt wel veel beter. Zelf ga ik nog contact opnemen met de vakbond

4 jaar geleden

Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap in 2018 zwanger geworden tijdens UWV uitkering doordat ik mijn baan onverwacht toen kwijt was geraakt. Mijn vriend en ik wilden al langer een kindje. Ik voelde me zo onzeker om zwanger te worden in die situatie. Mijn huisarts zei toen dat ik mijn dromen moest laten uitkomen en me niet schuldig hoefde te gaan voelen. Eenmaal zwanger kreeg ik Hyperemesis Gravidarum = overmatig overgeven met ziekenhuisopname tot gevolg. Dus.... ziektewet. Geniet gewoon van je zwangerschap. Omdat je in die situatie zit met ziektewet.. betekent dat zeker niet dat je de zwangerschap uit moet gaan stellen. Iets om van te gaan genieten is wel welkom lijkt me. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

4 jaar geleden

Hier precies t zelfde, bijna 7 weken zwanger en al een hele tijd in de ziektewet (mede ivm fertiliteitstraject).

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik kan nu dus helemaal niet werken tijdens door de chronische migraine. en ik ben ook bang als ik het straks moet gaan vertellen aan mijn werkgever.. Het zwanger zijn staat mijn weg naar herstel niet in de weg ben ik van mening maar er zijn wel behandelingen die geschrapt moeten worden omdat ik die niet kan ondergaan tijdens mijn zwangerschap. Ik weet niet hoe mijn werkgever en arboarts daar tegen aan mogen kijken? Jullie hier ook ervaring mee?

4 jaar geleden

Ik zit ook in de ziektewet en ben nu 6 weken zwanger. Ben aan het herstellen van een burn-out incl. veel migraine. Ben ontzettend blij dat ik zwanger ben, maar merk dat ik het lichamelijk nog niet goed aan kan om te werken, vooral qua vermoeidheid. Werk nu 4x 3 uur per dag. Dus ook even kijken hoe het loopt en anders ga ik het wel aangeven

4 jaar geleden

Geen ervaring, maar ik hoop dat je net als ik 9 migraine vrije maanden tegemoet gaat! En dat het na de zwangerschap een stuk minder heftig is! Grote kans dat je komende tijd gewoon kunt werken!

4 jaar geleden

Ben je lid van vakbond, fnv ofzo? Die kan je als je lid bent per mail vragen stellen, is heel fijn! Als je echt juridische hulp nodig hebt dan moet het probleem na lidmaatschap ontstaan zijn, maar misschien is wat extra informatie voldoende. Het kost 17.50 per maand geloof ik

4 jaar geleden

Reactie op Peet_Paneel

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik kan nu dus helemaal niet werken t ...
Zorg wel voor goede achtervang voor na de bevalling! Met migraine kun/wil je niet voor een kind zorgen. Verder: je hebt kans dat de laatste 4 weken van de zwangerschap hel zijn. En overweeg om geen borstvoeding te geven: dan kun je wel alle medicatie slikken en heb je veel minder slaaptekort.

4 jaar geleden

Net bezig met re-integreren na er ruim een jaar uit te zijn geweest door postnatale depressie. Nu dus zwanger van nummer 2 en vind het ook een hele lastige situatie. Ook omdat mijn huidige functie niet meer bij mij past. Dit is een functie die 5 dagen gevuld moet worden en ik wil 3 dagen gaan werken. We zijn dus bezig met re-integratie en kijken binnen het bedrijf wat bij mij past. Ben ook een beetje "lost". Klein lichtpuntje (hoop ik voor je), ik had tijdens mijn 1e zwangerschap geen 1 dag last van mijn migraine...

4 jaar geleden

Hee lady’s Ik heb een half jaar in de ziektewet gezeten na een burn-out en ik ben nu weer 2x 3 uurtjes aan het werk. Voor de 2e keer zwanger in mijn ziekte tijd. Helaas is de eerste keer uitgelopen op een miskraam waardoor het nog langer duurde voordat ik weer kon re-integreren. Ik heb besloten mijn zwangerschap meteen de delen met mijn naaste collega’s en mijn leidinggevende. Ik was hier ook heel bang voor, maar krijg ontzettend positieve reacties! Doe vooral wat goed voelt. En geniet van het wondertje in je buik ❤️