3 Reacties

4 jaar geleden

Hetzelfde als zonder coeliakie. :) Ik heb zelf coeliakie en PDS. Nu bijna 5 jaar. Dit is mijn 4e zwangerschap voor ons 1e kindje. Ik denk niet dat het anders is, qua omgaan met de zwangerschap als je coeliakie hebt. Waar denk je aan? Wat zou je zelf denken dat anders zou zijn? Ik denk graag met je mee. :)

4 jaar geleden

Reactie op maja94

Hetzelfde als zonder coeliakie. :) Ik heb zelf coeliakie en PDS. Nu bijna ...
Bedankt voor je reactie! Ik lees allemaal verontruste berichten op internet dat coeliakie ook een miskraam kan veroorzaken (ik heb vorig jaar met 6 weken een mk gehad). Nu is er sinds 2 maanden bekend dat ik coeliakie heb, ik ben dus nog echt aan het ontdekken wat ik wel en niet mag eten... en dan ook nog eens moet kijken wat je wel en niet mag tijdens een zwangerschap.

4 jaar geleden

Reactie op Mndy91

Bedankt voor je reactie! Ik lees allemaal verontruste berichten op internet ...
Miskramen komt met name voor bij onbehandelde coeliakie. Dus s je niet glutenvrij eet. Zelf heb ik ook 3 miskramen gehad, ondanks dat ik me strikt aan het dieet hou. Maar deze miskramen hebben echt helemaal niets met coeliakie te maken. Ik heb contact gezocht ook met de NCV. Zij gaven dit aan, maar ook bij de verloskundige gaf dit aan. Dus dat zou ik echt proberen een beetje los te laten. Dat is lastig. Ik weet het. Maar het maakt het wel makkelijker. En qua eten, tip: de app zwangerhap. Daar kun je wel niet filteren op Glutenvrij, maar wel wat je wel en niet mag tijdens de zwangerschap en dan moet je zelf nog even nagaan voor het glutenvrije gedeelte. :) En bij twijfels , contact me gerust! Ik weet hoe lastig de diagnose is in het begin. En hoe lastig een zwangerschap kan zijn. Haha.