26 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb zelf ook zwangerschapsdiabetes en tegen mij werd gezegd dat alle zero dranken mocht dus ook ice tea zero

4 jaar geleden

Aanlengsiroop zonder suiker. Ik heb zelf die kleine flesjes van teisseire daar zit 0 suiker in die grote flessen weet ik niet🤔 Ice tea zero durf ik je ook niet te zeggen dan zou je echt eens op de fles moeten kijken, er moet bij staan dat er geen suiker in zit.

4 jaar geleden

Ik drink ook ice thee zero ,, ook blijkbaar zwangerschap diabetes al geloof ik het niet want mijn waardes zijn altijd perfect , buiten een paar uitschieters bij het avond eten....

4 jaar geleden

Ik drink ook ice thee zero ,, ook blijkbaar zwangerschap diabetes al geloof ...
Nou ik had smorgens alleen, verder van de dag was goed... ik geloof der geen bal van maar oke.. zal der maar even mee moeten leven

4 jaar geleden

Let op met teveel zero, zit aspartaam in (kankerverwekkend). Beste is toch echt veel water drinken...

4 jaar geleden

Reactie op nekiita

Nou ik had smorgens alleen, verder van de dag was goed... ik geloof der gee ...
Ik heb dat gevoel ook... ik moet nu alles laten vallen wat lekkers is en dit tijdens de feestdagen, ze zeggen zwangerschap de mooiste tijd van je leven.. nou dacht het niet, iedere keer dat ik in de winkel sta ween ik omdat er zo weinig keuze is..

4 jaar geleden

Reactie op Maddie95

Let op met teveel zero, zit aspartaam in (kankerverwekkend). Beste is toch ...
Ja dat is inderdaad waar maar uiteindelijk zit er in alles wel kanker, als je echt alles moet opgeven dat je lekker vindt dan is het ook niet uit te houden. Denk ik dan.

4 jaar geleden

Ik ben al een tijdje bezig met waardes bijhouden en omdat dat goed gaat mag ik ook af en toe wel eens wat lekkers (met suiker) en dan kijk ik even wat het goed. Tot nu toe geen gekke waardes gehad. Dus kijken even hoe je op aangepast eten reageert en neem dan af en toe iets wat je niet mag en test je waardes na de gepaste tijd. Slaan die hoog uit dan weet je dat je dat niet meer moet nemen. Ook rust nemen is belangrijk want van drukte kunnen je waardes ook omhoog schieten. Ik herken het gevoel dat je niets mag en dat dat echt kut is ook boodschappen te doen. Uiteindelijk kan het dus meevallen dus neem vooral de tijd om dat in kaart te brengen.

4 jaar geleden

Ik heb dat gevoel ook... ik moet nu alles laten vallen wat lekkers is en di ...
Dus dat gevoel... die heb ik nu ook... alles wat ik had gehaald voor kerst kan k wel weer weggooien😔

4 jaar geleden

thee af laten koelen ? of water met wat munt / citroen / limoen enz enz. Ik dronk over het algemeen altijd alleen maar water, zo nu en dan neem ik nu ondanks de medicijnen toch nog een fuze tea af en toe.. niet tegelijk met mn eten maar dan eerder tussendoor

4 jaar geleden

Reactie op Maddie95

Let op met teveel zero, zit aspartaam in (kankerverwekkend). Beste is toch ...
Achterhaald dat dat kankerverwekkend is. Hardnekkige mythe.

4 jaar geleden

Reactie op Imkebb

Achterhaald dat dat kankerverwekkend is. Hardnekkige mythe.
Heb je dan tips voor me welke drinken ik wel zou mogen hebben?

4 jaar geleden

Reactie op nekiita

Heb je dan tips voor me welke drinken ik wel zou mogen hebben?
Gewoon alles, met aspartaam en zonder 😏💪🏽 ik heb altijd op mijn kcal gelet ivm sporten (cut/bulk). Calorieen drink ik nooit of zo min mogelijk. Ik drink bijv veel ice tea zero. Cassis zero is ook top. Als je cola lekker vind dan zou ik cola zero cafeïne vrij proberen.

4 jaar geleden

Reactie op nekiita

Dus dat gevoel... die heb ik nu ook... alles wat ik had gehaald voor kerst ...
Erg he , wij ook en dan heb ik het gevoel zoals andere zegge dat ze gewoon een ander cijfer schrijven ipv de werkelijke waarde... ma dan voel ik me slecht moest ik dat doen ... maar anderzijds, zet het me wel op denken... want na het eten moet je 2u wachten en dan prikken ... en dan mag je eten wat je wilt... (( alle in mijn gedachten toch ))

4 jaar geleden

Hier ook sinds van de week zwangerschapsdiabetes. Vandaag gesprek telefonisch gehad met de diëtist. Benoemd dat ik altijd s' ochtends 1 kopje koffie drink, tot het avond eten dan water en vanaf het avond eten Cola zero. Dat was prima en niets mis mee. Nuchter zijn me waardes prima, puur na ontbijt of avond eten eventjes een uitschieter soms wanneer ik anderhalf uur daarna prik. Maar hoger dan 8,5 komen ze niet, ze mogen echter maar tot de 6,7.... nu 3 dagen mijn waardes bij moeten houden en als ze nog steeds boven de 6,7 uitkwamen in die 3 dagen, dan kreeg ik morgen al gelijk te horen dat ik direct aan de insuline moest....vind het allemaal nogal wat en weet niet goed wat ik ervan moet vinden, kindje loopt al die tijd perfect op groei en niets te veel aan vruchtwater etc dus kwam echt als een verassing.

4 jaar geleden

Hier ook helaas. Vorige week maandag test gehad. 1 van de 3 waardes was 0,2 te hoog. Afgelopen woensdag voor de eerste keer de waardes moeten prikken doorgeven. Nuchter en na t avondeten was te hoog. Nu as dinsdag al gelijk naar de gyn. Ben benieuwd. Alles voor de gezondheid van de baby natuurlijk maar wat zal ik het zwaar krijgen de komende week. Ach t is voor een goed doel denk ik dan maar.

4 jaar geleden

Reactie op Supergirlx

Hier ook sinds van de week zwangerschapsdiabetes. Vandaag gesprek telefonis ...
Jeetje wat streng! Overal in de boekjes die ik heb gekregen staat dat je waarde 1,5u na het eten onder de 7.8 moet zijn. Nuchter moet hij onder de 5.3 zijn. Dan is 6.7 wel erg streng dat ze dat bij jou noemen.

4 jaar geleden

Ik kom op dit topic uit omdat gister met de 30w groeiecho de baby opeens boven de groeicurve uitkwam (+14 a 21 dagen volgens t echo apparaat, maar volgens echoscopiste in lengte meting ook weer niet schokkend veel te groot). Er was een normale hoeveelheid vruchtwater verder. De baby liep vanaf de eerste echo's al 5 tot 9 dagen "voor" in groei. Ik ben wel een risicogroep (start bmi 33, eerste zwangerschap met 40 jaar). Maar m'n bloeddruk is de hele tijd perfect (120-75) en m'n eerste suikertest met 24 weken was ook perfect (4.1 nuchter en 2 uur na drankje 5.7). De verloskundige wil nu dat ik met 30w opnieuw een suikertest doe. Mn vriend heeft diabetes type 1, dus ik heb zijn priksetje gebruikt om vanochtend m'n nuchtere waarde te meten (4.5) en ga 1.5 en 2 uur na m'n ontbijt opnieuw prikken. Dan weet ik iig al iets en hoef ik niet op de suikertest te wachten en te stressen in tussentijd.

4 jaar geleden

Gister toevallig hele voorlichting gehad van diabetsartsen light dranken mag, ik vraag me dan ook af is dat zelfde als zero? Cola light mag creastel clear Zeiden ze daar, dranken waar op staat geen suikers toegevoegd vallen hier niet onder. En de Slimpie ive tea vind ik ook erg lekker, geen idee of vergelijkbaar is met de ice tea die jij drinkt