11 Reacties

3 jaar geleden

Met die laatste vraag beantwoord je je eerste vraag: de lessen zijn bedoelt om als ouder te leren hoe je je baby kan helpen met watervrij te worden. Ik zou m'n baby nooit zonder begeleiding onder water dompelen (misschien wel als je dat allemaal al bij een ouder kind hebt geleerd). Maar misschien ben ik te voorzichtig?

3 jaar geleden

Baby zwemmen vind ik hartstikke leuk! Inderdaad dat watervrij maken en het geeft je een beeld wat je zelf met je kindje in het water zou kunnen doen. De 'les' bestaat bij ons vooral uit liedjes zingen en je kindje heen en weer hupsen. En ook onder water houden ja. Dat vinden de kindjes vaak wel oké, vooral de ouders vinden het spannend. Heb het nog nooit mis zien gaan, maar zou het zelf niet zo snel doen zonder begeleiding erbij. Bij ons kun je per les betalen, misschien bij jou ook? Dan kun je het gewoon een keertje uitproberen.

3 jaar geleden

Ik ben met mij oudste best snel gaan baby zwemmen, zo rond 4 maanden geloof ik. Het kan trouwens ook een leuk moment zijn andere ouders te spreken en ervaringen uit te wisselen.

3 jaar geleden

Ik wil met haar gaan babyzwemmen. Maar het is inderdaad best prijzig voor 15 min. Maar ik zie wel dat wij een waterratje hebben. Ze vond het fantastisch in het zwembad de afgelopen 2 weken. Ze is ook gek op douchen.

3 jaar geleden

Ik heb doe ook aan babyzwemmen, voor het eerst gedaan bij 4 a 4.5 maand. Ze vindt het heel erg leuk, trappelt lekker met de beentjes en valt thuis als een blok in slaap met al die nieuwe ervaringen. Het onder water dompelen was ook goed gegaan onder begeleiding. Je doet toch andere spelletjes en oefeningen met het babyzwemmen dan als je vrij zou zwemmen. Ik vindt het zelf echt een aanrader. Je kunt altijd een paar losse lessen volgen en daarna het vrij zwemmen gaan doen. Wat ik ook fijn vindt is dat bij babyzwemmen je geen luchtbandjes gebruikt waar je anders in het zwembad(het diepe gedeelte) wel verplicht bent om bandjes te gebruiken. Contact met andere ouders vindt ik ook erg fijn op deze manier.

3 jaar geleden

Wij zijn op 4-4,5 maand gestart met babyzwemmen. Ik vond het zelf ook hartstikke spannend om met zo’n kleintje te gaan zwemmen, dus ik was heel blij met wat begeleiding. Liedjes zingen, wat heen en weer bewegen, tegen een strandbad duwen met handjes en beentjes, ze leren vertrouwen te hebben in het water. En de begeleidster kijkt mee wat je met je kindje kan proberen, eens in zijn gezichtje spetsen, mee onder een mat drijven, mee op de grote mat zitten (met ondersteuning) omdat dit een boot was … heel leuk. Nu is het vakantie en een paar keer gaan vrijzwemmen, en je ziet dat ons zoontje er vertrouwen in heeft en er echt zin in heeft! En onder water is hij nog niet geweest, stapje voor stapje.

3 jaar geleden

Wij zijn met 10 weken voor het eerst gaan babyzwemmen. Wij hebben een paar lessen gevolgd en zwemmen nu zelfstandig. Fijn om te kunnen toepassen wat we tijdens de lesjes gedaan hebben. Onder water gaan lijkt eng, maar baby’s hebben natuurlijke reflexen die voorkomen dat er water in hun longen komt wanneer hun gezicht onder water gaat. Dit heet het slikreflex, dit reflex wordt na ongeveer 6 maanden minder. (Info van mijn moeder die ruim 25 jaar ervaring heeft met babyzwemmen)

3 jaar geleden

Onze dochter is nu 5,5 maand en afgelopen week met haar op vakantie gaan zwemmen. Had zo’n baby float gekocht bij de action. Dat werkt perfect! En ze vond het he-le-maal geweldig! Had geen oog meer voor ons haha Was dus een groot succes. Iedere dag gewoon eventjes een kwartier/ 20 minuten en dan er weer uit. Daarna goed even handdoek om dr heen en tegen mij aan om warm te worden/ blijven. Mevrouw begint daarna al snel te gapen van alle indrukken. Dus ga vooral niet te lang in het water blijven. En babyzwemmen, tsja, ik denk niet dat het nodig is. Gewoon vrij zwemmen is ook hartstikke leuk.

3 jaar geleden

Ik hoorde van bekenden dat een paar lessen ouderkindzwemmen heel handig kan zijn om even te zien wat je kunt met de kleine. Is er geen zwembad in de buurt waar je voor weinig een les kunt volgen? Bij ons is een les 5 euro. Wij zijn laatst wezen zwemmen als gezin en de kleine was er binnen 20 minuten echt klaar mee, dus dat half uur ouderkindzwemmen is echt lang genoeg

3 jaar geleden

Super leuk, echt een aanrader. Ik heb met de jongens echt veel geleerd tijdens de lessen. Met onze dochter beginnen we volgende week, ze is dan 5 en een halve maand. Hier in het zwembad betaal je gewoon per keer dat je komt. Dat is wel fijn, geen abonnement ofzo. Het is hier 6 euro voor een half uurtje.

3 jaar geleden

Wij zijn vanaf 3 mnd gaan babyzwemmen & dan ook echt elke week. Ze werd er heel rustig van & viel daarna ook telkens lekker in slaap. Nu is er vakantie & is het babyzwemmen (helaas) tijdelijk even gestopt. Na de vakantie ben ik wel van plan om het voort te zetten. Voor nu zwemmen wij vrij met haar. Soms is dat wel vervelend aangezien er ook andere kinderen zijn die wel heel erg spetteren & niet op baby’s letten.. maar los van dat merk ik dat ons dochtertje het elke keer leuker vindt worden. Zo hield ze het zwemmen vorige week 3 uur vol (niet 3 uur achter elkaar hoor, wij zijn even een frietje gaan bestellen, maar ze bleef wakker) toen hebben we besloten om nog even te gaan zwemmen & daarna naar huis te gaan. Het was helemaal geslaagd!