13 Reacties

3 jaar geleden

Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en ik ben nog even misselijk als enkele weken geleden. Ik heb maar geaccepteerd dat het nog wel even zo blijft.

3 jaar geleden

Hier ook 13 weken en weer drama met avondeten vooral. Rennie helpt bij mij niet echt. Vandaag ook weer ruim een uur na het eten zitten puffen, zuchten en boeren. Ik krijg dan ook geen drinken weer weg in de avond.. Hopelijk snel minder, want echt een oplossing lijkt er niet te zijn.

3 jaar geleden

Wat vervelend dat je er zo veel last van blijft houden. Heb je Antagel al geprobeerd? Dat is een drankje voor maagzuur. Het helpt vaak snel en goed bij zwangere vrouwen. En je mag het om de 2 uur innemen als dat nodig is. Het is gewoon te koop bij de apotheek of drogist. Hopelijk ben je er snel vanaf!

3 jaar geleden

Reactie op FTG

Wat vervelend dat je er zo veel last van blijft houden. Heb je Antagel al g ...
Ahw bedankt voor je tip ! Als het zo erg blijf aanhouden ga in het even proberen dankje !

3 jaar geleden

Pff ja ik heb er ook last van.. paar keer lang wakker gelegen met veel last. Ik ben nu 14 weken. Bij mij helpt het ook om op mijn eten en drinken te letten. Geen frisdrank of andere zoete dranken. Niet te vet, kruidig en te veel eten.

3 jaar geleden

Reactie op Debbielee

Pff ja ik heb er ook last van.. paar keer lang wakker gelegen met veel last ...
Klopt ik merk als ik hartige voedsel eet dat het goed valt dan inderdaad vettig .. daar hou ik ook zeker rekening mee als ik inderdaad teveel heb gegeten inplaats van een kleine portie zo pff dan is het inderdaad het ergste maar goed haha ik hou vol komt ook wel weer goed

3 jaar geleden

Ik heb Rennie’s bij het leven gegeten bij mijn vorige zwangerschap. Gewoon te koop bij de Kruidvat enzo. Een glas koude melk hielp vaak ook. ☺️ Tot nu toe nog geen last van maar ben pas 14 weken dus dat komt over een paar weken wel. Ze liggen iig al klaar 🤣

3 jaar geleden

Als het zo erg blijft zou ik om omeprazol vragen. Dat remt de aanmaak van maagzuur. Ik heb dat in beide zwangerschappen gebruikt.

3 jaar geleden

Ik vind zelf gaviscon beter werken dan rennie. Alleen als je dat maar moet blijven nemen.. doet dat niet voldoende. Maar ik heb nu net als vorige zwangerschap weer omeprazol gekregen van de huisarts. Dat werkt wel echt heel goed.

3 jaar geleden

Ik heb ook omeprazol voorgeschreven gekregen. Kun je trouwens ook gewoon bij de drogist kopen. Hopelijk helpt het!

3 jaar geleden

Hier heb ik ook nog steeds last van, daarom slik ik al best een tijdje Omeprazol 20 mg wat ik door de huisarts voorgeschreven heb gekregen, deze neem ik voor het slapen in. Werkt echt super goed. Omeprazol kun je eventueel ook zonder recept verkrijgen. Bij de apotheek overigens goedkoper dan bij drogisterijen!

3 jaar geleden

Ik ben nu 17 weken en heb sinds enkele dagen ook enorm veel last van. Ook gevoel dat mijn slokdarm in vuur en vlam ervan staat, zeker snachts. Ik neem al navalit tegen misselijkheid maar denk nu dat ik best eens overschakel naar iets anders omdat de misselijkheid nu minder lijkt. Ik ga waarschijnlijk ook eens bij de huisarts passeren...

3 jaar geleden

Reactie op wijnen-24

Ik heb Rennie’s bij het leven gegeten bij mijn vorige zwangerschap. Gewoon ...
Inderdaad gewoon goedkope rennie bij Kruidvat en melk doen hier ook wonderen! Vaak na het avondeten of voor het slapen. Je mag er 6 per dag uit mn hoofd.