10 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb zon zuigertje van de kruidvat die je in de neus kan doen, en dan de neus leeg kan zuigen, vinden ze niet heel fijn maar resultaat is wel goed.

2 jaar geleden

Ik zou persoonlijk niet voor de spray maar voor druppels gaan (met een pipetje), dat is wat minder heftig voor een baby. Verder vooral veel bij je houden, troosten en proberen te laten slapen. Soms lees ik advies over zo'n snot verwijder ding, echter is het niet wetenschappelijk aangetoond dat dit werkt en het kan de neus juist meer irriteren, dus daar zou ik persoonlijk mee uitkijken. Onze kleine man heeft het ook goed te pakken. De borst pakt hij gelukkig nog steeds goed, maar moet steeds even ademhalen tussendoor. Ik neem hierin dus vooral de tijd. Sterkte en beterschap!

2 jaar geleden

De neus spoelen met fysiologisch water werkt top. De slijmen komen er zo gelijk uit en meteen een open neusje. Ik verbaas me soms hoeveel eruit komt en kan alleen maar denken 'wow dat zal vervelend geweest zijn'. Natuurlijk niet leuk om te doen maar zeer effectief!

2 jaar geleden

Reactie op NathalieVR

De neus spoelen met fysiologisch water werkt top. De slijmen komen er zo ge ...
Is dat die physiomair of hoe het ook heet?

2 jaar geleden

Wij gebruiken deze fysiologische zoutoplossing voor ons zoontje, paar keer per dag in het neusje druppelen en dan gaat het open. Kun je gewoon bij de Kruidvat halen, beterschap!!

2 jaar geleden

Reactie op Jerr

Is dat die physiomair of hoe het ook heet?
De physiomer vernevelt gewoon in de neus. Ik gebruik de kleine pippetjes (bv. Naaprep) om de neus echt te doorspoelen. Dan komen de snotjes er allemaal mee uit. Je kan online filmpjes vinden maar je ligt je kindje op de rug. Je draait het hoofdje naar links of rechts en spuit dan de vloeistof in het bovenste neusgat. Het water komt er dan langs de onderkant weer uitgelopen samen met alle slijmpjes. De neus blijft dan echt voor een hele tijd (hier zelfs enkele uren) vrij. Als ik dat niet doe dan kan ik elke 5minuten met een zakdoek de neus proper maken 馃檲

2 jaar geleden

Aah super ik ga het opzoeken bedankt 馃檹馃徑

2 jaar geleden

Ik vind de set van Otrivin monodose heel fijn. Zijn pipetjes die je in de neus leeg knijpt en daarna met de aspirator uitzuigen. Is even vervelend, maar werkt ontzettend goed. Daarnaast leg ik halve uien naast het bed en smeer ik luuf.

2 jaar geleden

Wij gebruiken ook zoutoplossing en kort erna voeden, dan is de neus nog goed open. Heb ook vapopads gezien voor bij je kindje te leggen als die gaat slapen om de neus open te houden maar geen ervaring mee. Warm badje voor het slapen om gedroogd snot af te wassen en hielp ook voor de neus open te zetten

2 jaar geleden

Ik heb een elektrische neus snot zuiger 馃槀. Fantastisch ding