32 Reacties
3 jaar geleden
Wat ik veel hoor is dat het prettig kan zijn om een draag consult aan te vragen, zo kun je een hoop passen en krijg je goede adviezen.
Ik ga het zelf ook doen, want gewoon iets kopen en als het dan uiteindelijk tegen valt is zonde van het geld.
Ik zie ook de bomen door het bos niet meer met al die verschillende soorten en dan ook nog hoe je de kleine het best draagt, schijnt ook nogal een uitdaging te zijn 🤷🏻♀️
3 jaar geleden
Hierdoor hebben wij de ergobaby adapt aangeschaft. Deze kun je met korting aanschaffen op de negenmaanden beurs.

3 jaar geleden
Wij zijn langs de prenatal Amersfoort geweest. Hier kun je met realistisch wegende poppen verschillende draagzakken uitproberen. Wat voor de 1 fijn is kan voor de ander vervelend zitten. Mijn man vond eerst een andere fijner, maar na uitproberen vond hij mijn keuze ook goed.
Wij krijgen nu Stokke® Limas™ Babydrager Plus. Deze biedt veel ondersteuning voor de schouders en werkt deels hetzelfde als een draagdoek.
3 jaar geleden
Ik heb de Babybjorn One air mesh. Bij mijn zoontje vanaf kleins af aan totdat hij ruim 1 was gebruikt. Daarna zat het niet meer lekker door de nieuwe zwangerschap😅. Erg tevreden mee dus! Makkelijk alleen aan en uit te doen en goed te stellen. Overigens, kwam er achter deze fijn te vinden door gewoon draagzakken te passen in de Babypark.
3 jaar geleden
Het is zo lastig!! ook in verdiept maar nog niets durven kopen.. hoor/lees van veel met ervaring dat bepaalxe draagzaklen aamgeven vanaf geboorte maar uiyeindelijk blijkt dat pas vanaf maat 62 ongeveer echt past. daarvoor zakken de kindjes erin weg ( o.a. de BYKAY lees je dat heel veel pas na 2 a 3 maanden fijn in gebrujk) ik durf dus nog nietsvte kopen aangezien kindje rond 3300 woedt g3schat en dan dus zeker weer poosje in 50 en dan 56 zal zitten
3 jaar geleden
Wij hebben de ergo baby omni 360. Mijn vriend heeft research gedaan en kwam op die uit & vanuit daar heb ik hem weer gekregen op mijn babyshower . Wel aan de prijzige kant overigens …
3 jaar geleden
Wij hebben een draagconsult gedaan bij ons thuis. Was heel leuk om te doen, krijgt veel goede tips en kan verschillende dingen passen en kijken wat bij je past. Wij hebben de pure baby love wrap en go uitgezocht, te gebruiken vanaf maat 62. En ze komt nog een keer langs als de baby er echt is om nog een keer voor te doen
3 jaar geleden
Reactie op saartje231
Wij hebben een draagconsult gedaan bij ons thuis. Was heel leuk om te doen, ...
Ja uiteindelijk is passen misschien toch t best. T is zo dat ik nu 35 wk zwanger ben, dus passen is nu misschien niet echt top door m’n buik die in de weg zit🙈
Dus of ik schaf er toch online eentje aan, of wacht tot de geboorte. T is ook niet dat ik m dan direct nodig zal hebben.. denk ik
3 jaar geleden
Reactie op littlebeeb
Ja uiteindelijk is passen misschien toch t best. T is zo dat ik nu 35 wk zw ...
Hoi!
Ik heb me ingelezen in de materialen van de draagdoeken en draagzakken.
Dit geeft je wel veel info maar uiteindelijk hebben wij de keus in een winkel (Babypark) gemaakt. Hier hebben mijn man en ik beide gepast en gevoeld wat voor ons en voor een baby comfortabel zit. (Zachte materialen, geborgenheid etc).
Uiteindelijk hebben wij de Cybex Yema Tie gekocht.
Het was zeker geen goedkope draagzak maar onze zoontje hebben we vanaf +/-8 wkn tot +/-1,5 jaar gedragen.
Nu ben ik in verwachting van nr 2 en hiervoor willen we nog een extra draagdoek van (merk) Bamboom kopen. Dit omdat je deze al vanaf de geboorte kunt gebruiken omdat je hem fijn en hoog op kunt knopen en zo geborgenheid geeft voor de baby.
(Vaak zeggen ze dat je elke draagzak wel kunt gebruiken vanaf newborn maar dit is in de praktijk niet zo omdat ze dan toch een beetje 'verzuipen' hierin en het neusje en mondje dus niet goed genoeg vrij is)
3 jaar geleden
Reactie op Jolijn-25
Hoi!
Ik heb me ingelezen in de materialen van de draagdoeken en draagzakken ...
Mag ik vragen waarom je nu voor nr 2 voor een draagdoek gaat?
Een draagdoek lijkt mij wat ingewikkeld om om te doen. Maar wat ik nu een beetje opmaak uit de reacties is toch dat t heel wisselend is per persoon en dat ik t eigenlijk gewoon moet gaan testen wat voor ons werkt😊 en toch ook maar een doek testen!
3 jaar geleden
Wij hebben via Marktplaats een nagenoeg nieuwe Babybjörn One air gekocht voor 20 euro. Weet namelijk helemaal niet of we zo'n ding gaan gebruiken.