13 Reacties

2 maanden geleden

Hier geen ervaring mee, want zoontje wilde nooit een speen maar wellicht is dit prentenboek iets om mee te beginnen: https://www.volmondiglogopedie.nl/webshop/

2 maanden geleden

Bij ons had ze er zelf een gaatje in gekauwd, hebben we haar vervolgens verteld dat ze een grote meid was en een speen voor baby’s is. Ze heeft hem zelf in de prullenbak gegooid en sindsdien geen speen meer. Succes ermee!

2 maanden geleden

We hebben hier uitgelegd dat het leuk is voor baby’s, maar niet meer zo goed voor grote jongens. Hij wilde een grote jongen zijn. In overleg met hem hebben we dan beslist om op een random avond zonder tut te gaan slapen. Dit is ongeveer 1,5 maand geleden en het verliep echt super vlot. Hij mocht dan ook iets kleins gaan kiezen in de winkel, omdat hij zo’n flinke, grote jongen is.

2 maanden geleden

Ik lees ook mee. Hebben we hetzelfde hier.... en zeggen dat speen is voor baby helpt hier helaas niet....

2 maanden geleden

Wij hebben bij onze oudste 2 gezegd dat speentjespiet kwam. Aftelkalender gemaakt en boekjes gelezen gelezen S ochtends de speentjes klaargelegd en als ze even wegwaren, deze weggegooid en er een cadeautje neergelegd. Bij beide geen problemen mee gehad. De 1 was 3, de ander ruim 2 jaar.
Wij hebben een half jaar lang verteld dat als onze meid 2 is geworden ze een grote meid is en dat grote meiden geen speen meer hebben, dus dat we de speen dan naar de ooievaar in dierenpark Amersfoort brengen. Daar hebben ze een hek vol met speentjes hangen en een zwart bakje om de oude speentjes in te doen. Daar heeft ze zelf het speentje ingelegd na een laatste sabbel. Ze had daarna even moeite met inslapen, maar ze heeft nooit meer om de speen gevraagd

vorige maand

Ik zou nu eventjes wachten en hem in november meegeven aan Sinterklaas voor de baby Pietjes. Hoor dat wel vaker. Wij zijn zelf cold turkey gestopt. Gewoon in 1x. Is doorzetten een paar nachten, maar was binnen een week klaar.

vorige maand

Liam heeft zn tuutjes aan Fien gegeven voor de babydiertjes. Hij beet ze kapot en sint was te ver weg 😆

vorige maand

Reactie op Oan

Ik lees ook mee. Hebben we hetzelfde hier.... en zeggen dat speen is voor b ...
Bij ons werkte het trucje verstoppen en zeggen “speentje is weggelopen naar een baby’tje toe want speentjes zijn voor baby’s”. De eerste week was pittig en ze heeft er meerdere malen om gevraagd. (ze was net 2 jaar en een maand) maar de week erna zei ze af en toe nog “speentje weggelopen, *naam* mist speentje” (ja, je moederhart doet op dat moment een beetje pijn maar onthoud dat het voor een goed doel is 😅) De weken erna vroeg ze er soms nog wel eens om als in “speentje weggelopen?” Ik gok dat vanaf een maand ze het er bijna niet meer over had. Misschien 1 a 2 keer per maand. Nu sinds ik gok augustus/september heeft ze het er nooit meer over gehad. Ja vorige week toen we op baby bezoek waren zei ze “baby speentje! *naam* ook speentje gehad maar nu grote meid” Dus benadruk dat het speentje voor baby’tjes is en niet meer nodig is omdat hij/zij een grote meid/jongen is dus niet meer nodig heeft! Het is nu gewenning om het speentje te hebben en dat is lastig om eraf te komen net als een verslaving. Maar houd vol! En grijp m niet meteen bij de eerste de beste huilbui. Ik weet het, het is lastig.. maar t komt echt goed! ❤️

vorige maand

Bij ons is de tuttenfee geweest. Vriendin van mij was in verwachting van haar kindje dus al aantal weken voorbereid dat als de baby geboren is haar tutje daar heen gaat want anders heeft de baby geen tutje. Toevallig op 1 avond was haar tutje kwijt.. mama is tutje gaan zoeken maar toen kwam mama de tuttenfee tegen! Ze is er 10 minuten verdrietig om geweest. De dag erna zijn we samen een kadotje uit gaan zoeken. 2de avond heeft ze er om gevraagd maar uitgelegd waar dr tutje heen was. Daarna nooit weer om gevraagd.

vorige maand

Wij gaan de spenen aan Sinterklaas mee sturen in zijn schoen! Sinterklaas geeft ze dan aan de baby’s die ze nodig hebben. Hij is nu namelijk een grote jongen.

vorige maand

Oh oh, zo lastig he! Mijn zoontje heeft geen speen maar zijn wijsvinger die elke keer de mond in gaat. Nu is de focus voor overdag. We hebben een tijdje een pleister erop geplakt en toen ging het heel goed, maar dat laat hij nu niet meer toe (en trekt hij er meteen af). Nu constant zeggen, maar dat is ook niet echt wat. De vinger kunnen we niet weggooien 🤷‍♀️ Bij ons consultatiebureau hangen in een houten boompje allemaal spenen. Daar kun je de speen achterlaten voor de nieuwe babys. Misschien is er bij jullie ook wel zo iets?

4 weken geleden

Reactie op Sorbygirl87

Liam heeft zn tuutjes aan Fien gegeven voor de babydiertjes. Hij beet ze k ...
Update: hij heeft er niet meer om gejengeld Wel nog een keer gevraagd of zn tuutjes bij Fien zijn. Heel trots op zichzelf erop. Spraak lijkt al vooruit te gaan weer