20 Reacties

2 jaar geleden

Ik kom alleen maar aan sinds de bevalling…. Was tijdens de zwangerschap helemaal niet dikker geworden maar nu na de bevalling voel ik me echt een vetzak 😩

2 jaar geleden

Ik ben wel meer afgevallen dan ik aangekomen was en geef borstvoeding merk wel dat ik meer honger heb maar zolang je de goede gezonde dingen eet zou je wel af kunnen vallen want je verbruikt meer calorieën door bv geven
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Reactie op SennyKY

Ik kom alleen maar aan sinds de bevalling…. Was tijdens de zwangerschap hel ...
ik heb het idee dat je t door de grootte van je buik niet zag ofzo. Sinds de bevalling vind ik mezelf ook ineens zo veel dikker

2 jaar geleden

Ik val niet af. Heb drie baby’s borstvoeding gegeven maar viel pas af nadat ik stopte en gewoon weer lekker ging sporten etc

2 jaar geleden

Als je niet genoeg bij eet dan val je af. Maar ik zit nog +1,5 boven startgewicht en was ongeveer 11 kg aangekomen. Maar ik ben echt nog erg opgezet en ook beetje vetjes, wat ik eerder niet had. Ook nog niet aan sporten toe maar ik mag ook pas over 6 weken op advies van de bekkenfysio (ben 9 maart bevallen..).

2 jaar geleden

zou het zegmaar zo zijn dat als je niet bij eet het deels ten koste van de borstvoeding ook gaat? of gaan de voedingsstoffen als eerst daarheen

2 jaar geleden

Wat mij betreft een fabel. Vierde kindje nu, bij de anderen viel ik ook niet af. Tot nu toe ook alleen de kilos direct na de bevalling en verder niks. Maar anderen vallen wel weer af dus er is weinig over te zeggen. De een wel, de ander niet.

2 jaar geleden

Inmiddels bevallen van mijn 3e. Bij beide kindjes hiervoor erg veel afgevallen. Heb dan ook bij mn 1e 7 maanden en bij mn 2e 9 maanden borstvoeding gegeven. Voordat ik zwanger raakte van de 1e woog ik rond de 72 kilo. Uiteindelijk na de borstvoeding van mijn 2e woog ik nog maar 62 kilo. Ik eet niet perse veel meer dan normaal. Mijn lichaam geeft geen signalen af dat het nodig is, en mijn zoontje groeit enorm goed. Benieuwd of het dit keer ook weer zo gaat, heb wel weer al mijn oude kleding aan, dus dat is fijn.

2 jaar geleden

Bij mij lijkt het te kloppen. Al 8 weken borstvoeding. Toevallig vandaag gewogen, was 9 kilo bij gekomen en nu weer op zelfde gewicht als voor de zwangerschap. Enkel in omvang kan je t nog zien... maar buiten wandelen is sport ook echt geen prioriteit.

2 jaar geleden

Ik merk bij mij dat bv wel helpt bij het afvallen. Na de bevalling was ik (maar) 6kg kwijt en mijn kindje is nu bijna 8 weken en iedere week 1kg eraf (dus nu totaal 14kg). Ik sport nog niet, ik wandel wel maar verder let ik ook wel op mijn eten en 1x in de week uiteten met man of vrienden. Mijn moeder, tante en oma vielen ook enorm af toen ze borstvoeding gaven. Misschien hebben wij het geluk dat het bij ons wel helpt..???
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Ik heb voor het eerst in mijn leven een vetrol, dus ik ben juist aangekomen door de borstvoeding 😅 terwijl ik 4 dagen na de bevalling echt broodmager was

2 jaar geleden

Ik ben 20+ kilo aangekomen tijdens de zwangerschap (dit was ook heel veel vocht) en nu door bv al 18 kilo kwijt. Denk echt dat dat door bv komt. Ik ben 3 welen geleden bevallen, en je ziet niet dat ik zwanger ben geweest.

2 jaar geleden

Ik ben de eerste weken een paar kilootjes afgevallen, maE nu gestabiliseerd. Terwijl ik nog wel 7 kilo heb te gaan tot mijn oude gewicht. Hoop dat de bv hierbij gaat helpen.

2 jaar geleden

Reactie op Jane97

zou het zegmaar zo zijn dat als je niet bij eet het deels ten koste van d ...
Je hoeft niet extreem meer te gaan eten. 2 boterhammen over de dag is voldoende begreep ik. Wat wel goed is voor de productie is vocht. Vooral water. En vette producten. Ik start sochtens met Griekse yoghurt 10%vet en drink decaf latte met volle melk. Ik ben ook niet afgevallen maar kan ook gerust 4 broodjes wegwerken tijdens de lunch. :/ ik kan eten als een bouwvakker

2 jaar geleden

De voedzaamheid van de borstvoeding is niet afhankelijk van wat of hoeveel jij eet, je productie wel. Zolang jij je eigen honger signalen niet negeerd en gezonde keuzes maakt kan je prima rustig afvallen zonder effect op je borstvoeding. Bewegen is veel belangrijker dan sporten als je rustig wilt afvallen. Zelf heb ik ook nog teveel last van mijn bekken om echt te sporten. Ik weeg mezelf ook niet en heb niet het idee dat ik veel afval door bv, maar ik heb ook echt meer honger dus denk dat ik het gewoon bij eet. Voor de baby niet direct nodig, voor mezelf op het moment wel (en daarmee indirect voor de baby ook). Ik maak me er niet zo'n zorgen om, heb wel belangrijkere dingen aan mn hoofd nu :)

2 jaar geleden

Ik kom alleen maar aan met bv, ik heb zoooo’n honger de hele dag (en nacht). Ik was terug op gewicht direct na de bevalling, maar zit inmiddels op +3 😅

2 jaar geleden

Ik durf het niet zo goed te zeggen. Ik heb de eerste 10 dagen volledig borstvoeding gegeven en had het gevoel dat de kilos er af vlogen, ik zat nog 3 kilo boven mijn startgewicht aan het eind van de kraamweek. Geen idee wat normaal is, maar ik had ook 0 energie en had het gevoel dat de kleine mij volledig leeg zoog 🙈 toen afgebouwd en overgegaan op kunstvoeding en die laatste 3 kilo zit er nu 8 weken na de bevalling nog steeds aan.

2 jaar geleden

Reactie op Sonnies

Ik kom alleen maar aan met bv, ik heb zoooo’n honger de hele dag (en nacht) ...
Ik herken je zo goed ik heb ook echt mega vreetbuien door de bv 🙈gelukkig kom ik niet aan en was ik na 5 dagen na m’n bevalling lichter dan er voor 🤣 zolang ik niet zwaarder word vind ik het prima

2 jaar geleden

Ik ben extreem veel aangekomen tijdens mijn zwangerschap, 40 kilo. En ik heb niet eens veel gesnoept ofzo. Het was grotendeels vocht waardoor ik na de bevalling al snel 20 kilo kwijt was. Nu ben ik nog 1 kilo afgevallen met bv maar nog steeds 19 te gaan dus 😅. Bij mijn andere zwangerschappen was het precies zo. Mijn lichaam houdt veel vast tijdens de zwangerschap en eerste periode van bv, na een maandje of 6 vlogen de kilo's eraf. Ik hoop dat dat nu ook is. Als je gewoon gezond eet en normaal beweegt kan het nooit verkeerd zijn denk ik maar 🤷

2 jaar geleden

Ik was 18.5 kilo aangekomen tijdens zwangerschap en ben nu 4 weken geleden bevallen en zit op 500 gram na op m’n oude gewicht en ik geef borstvoeding. Je verbrandt echt 500kcal extra per dag gemiddeld dus als je gewoon eet val je echt wel af