12 Reacties

2 jaar geleden

volgensmij mocht aardbei pas vanaf 12 maanden, weet t niet zeker hoor!

2 jaar geleden

https://rubriek.nl/baby-kind/eerste-fruit-voor-je-baby/ Zie bovenstaande artikel met welk fruit vanaf welke leeftijd. Aardbei is allergenen fruit ik zou hier nog mee opletten ivm de darm ontwikkeling.

2 jaar geleden

Reactie op Jane97

volgensmij mocht aardbei pas vanaf 12 maanden, weet t niet zeker hoor!
Overal staat weer iets anders, om het even makkelijk te maken🙈 Nectarine mag wel vanaf 4 maand, maar daar reageert hij dus ook op met de vlekken

2 jaar geleden

Misschien even stoppen met fruit geven? En gewoon groente? Misschien zijn ze darmen der nog niet 100% klaar voor

2 jaar geleden

Onze zoon reageert ook op banaan met rode vlekken en puntjes in het gezicht. Wij geven deze niet iom consultatiebureau. Mogelijk weer op een later tijdstip. Op de rest van fruit, pinda en ei reageert hij niet

2 jaar geleden

Ik raak ook in de war van al die tegenstrijdige informatie. Ik las op thuisarts dat je bij zo'n reactie het beste even kunt stoppen met dat fruit en het later opnieuw proberen.

2 jaar geleden

Ik heb mij nog niet verdiept in fruit voor mn kleine, maar ikzelf had als kind reacties op aardbei. Mn moeder waste toen de aardbeien met warm water en dat hielp (vraag me niet hoe…)

2 jaar geleden

Reactie op Zonneke

Ik heb mij nog niet verdiept in fruit voor mn kleine, maar ikzelf had als k ...
Er zitten haartjes aan aardbeien die voor allergische reactie kunnen zorgen. Met warm water gaan die er af. Wel weer afspoelen daarna met koud water, anders gaan ze schimmelen.

2 jaar geleden

Reactie op mimi95

Misschien even stoppen met fruit geven? En gewoon groente? Misschien zijn z ...
Hij krijgt beide, groente en fruit, maar reageert dus op 2 soorten. De rest gaat gewoon goed

2 jaar geleden

Ik raak ook in de war van al die tegenstrijdige informatie. Ik las op thuis ...
Ja en iedereen heeft er ook nog eens een andere mening over natuurlijk 😅 Ik merkte wel, de eerste x had hij hele rode wangen en dus vlekken op zijn hoofdje na het eten van een nectarine (maar wij dachten dat het aan de schoonmaakdoekjes lag) de 3e x alleen nog maar vlekken op zijn hoofdje. Dus het lijkt alsof hij toch begint te wennen 🙈 maar volopig houd ik het wel op de fruitsoorten die wel goed gaan

2 jaar geleden

Er zitten haartjes aan aardbeien die voor allergische reactie kunnen zorgen ...
Goeie! Nooit over nagedacht dat dat het kan zijn. Kiwi kan ik zelf niet tegen, dus die durf ik niet te geven 🤣

3 maanden geleden

Ons meisje heeft nu precies het zelfde als op de foto tijdens het eten van fruit hapjes. Weet je uiteindelijk nog wat dit was?