11 Reacties

2 jaar geleden

Er zit idd slecht spul in. Ik ben ook gestopt met geven nadat ik dat hoorde.

2 jaar geleden

Reactie op LGE

Er zit idd slecht spul in. Ik ben ook gestopt met geven nadat ik dat hoorde ...
Hmm oke en wat geef jij nu??

2 jaar geleden

Hmm oke en wat geef jij nu??
Ik ben toen overgestapt op kokos basis.

2 jaar geleden

Ik zit op de facebookgroep voor koemelkallergie en je zou ook nog kunnen kijken naar de blog ‘Welke plantaardige melkvervanger past bij een koemelkvrij dieet?’ Ik heb een beetje begrepen dat je ook nog wel tot 1.5 of 2 jaar door kan doen met de koemelkvrije kunstvoeding (ervan uitgaande dat je dit hebt gegeven). Daarna wordt vaak de alpro groeimelk (haver, met aapje) aangeraden of inderdaad die met soja. Kokos wordt afgeraden omdat het te weinig eiwitten bevat dus dat zou ik sowieso niet doen. Op basis van Rijst wordt ook afgeraden. Qua havermelk lees ik nog wel andere opties zoals oatly havermelk barista, maar tegelijk dat het onvoldoende toegevoegde mineralen/vitamines bevat voor een kind. Het hangt ook wel af van hoe goed je kindje al vast voedsel eet.

2 jaar geleden

Waarom zou het slecht zijn? Ben wel benieuwd wat er staat. Als je de suikers vergelijkt, daar wordt namelijk vaak iets over gezegd, zitten er bijv in gewone koemelk dubbel zoveel suikers in dan de Alpro groeimelk haver.

2 jaar geleden

Reactie op Lalalekkerland

Waarom zou het slecht zijn? Ben wel benieuwd wat er staat. Als je de suiker ...
Ze zeggen dat er in soya melk hormonen zitten en dat dat slecht is voor kindjes ( maargoed ik weet er ook het fijne niet van...) hij kan hier tegen en vind het lekker... koemelk is not done bij hem. Geitenmelk gaat ook goed maar ik "zoek" een alternatief voor de kunstvoeding ook omdat de geitenmelk 40 euro per pot kost. Tis niet dat ik het niet wil betalen maar als er nu een "goedkopere" optie zal zijn zou fijn zijn. Hij is nu 1 jaar ( volgende week ) en eet zo goed als met de pot ook al mee..

2 jaar geleden

Reactie op Lalalekkerland

Ik zit op de facebookgroep voor koemelkallergie en je zou ook nog kunnen ki ...
Mijn kindje eet al heel veel vast voedsel. Het gaat echt om 1 of 2 flesjes. ( sochtends eet hij pap) de rest eigelijk met de pot mee zo goed als. En hij krijgt voor t slapen nog een klein flesje. 😊

2 jaar geleden

Ze zeggen dat er in soya melk hormonen zitten en dat dat slecht is voor kin ...
Het verhaal dat er hormonen zitten in soja wat effect heeft op mensen komt uit een onderzoek dat jaren geleden al als ongeldig verklaard is, maar helaas is het fabeltje nu al de wereld in geholpen. Klopt niks van. Zeker als het om twee flesjes op een dag gaat en je kindje het lekker vindt, zou ik het blijven geven. Er zijn heel wat vegan kindjes groot op geworden 😉

2 jaar geleden

Mijn zoontje drinkt nog 2x per dag de Nutrilon Pepti en daarnaast amandelmelk, beetje opgewarmd. Ik heb nog voldoende voorraad om zeker nog een maand of 5 Pepti te kunnen geven. Mijn dochter van 3 drinkt nog elke avond opvolgmelk, dus wou voor mijn zoontje ook zo lang mogelijk in ieder geval die avondfles kunnen geven.

2 jaar geleden

Je hebt gewone lactosevrije houdbare melk bij ah. Misschien die eens proberen?

2 jaar geleden

https://kind-en-voeding.nl/is-soja-slecht/ Hier is er meer over te vinden. Denk dat je uiteindelijk zelf de keus moet maken, want wat er op de ene website wordt verteld, wordt op een andere weer anders uitgelegd. Zo'n 10 jaar terug kreeg mijn zus van een diëtiste in ieder geval te horen dat soja melk in NL vanwege het ongefermenteerd zijn, een nadelig effect kan hebben. En er zit fyto oestrogeen in wat vergelijkbaar is met het menselijke hormoon. Voor jongetjes kan dit een disbalans in hun hormoonhuishouding geven en zorgen voor een groeivertraging. Maar tja, de inzichten en ontwikkelingen van producten veranderen ook. Dus ik zou me zelf inlezen en kijken waar je je goed bij voelt.