11 Reacties

2 jaar geleden

Er zit idd slecht spul in. Ik ben ook gestopt met geven nadat ik dat hoorde.

2 jaar geleden

Reactie op LGE

Er zit idd slecht spul in. Ik ben ook gestopt met geven nadat ik dat hoorde ...
Hmm oke en wat geef jij nu??

2 jaar geleden

Hmm oke en wat geef jij nu??
Ik ben toen overgestapt op kokos basis.

2 jaar geleden

Ik zit op de facebookgroep voor koemelkallergie en je zou ook nog kunnen kijken naar de blog ‘Welke plantaardige melkvervanger past bij een koemelkvrij dieet?’ Ik heb een beetje begrepen dat je ook nog wel tot 1.5 of 2 jaar door kan doen met de koemelkvrije kunstvoeding (ervan uitgaande dat je dit hebt gegeven). Daarna wordt vaak de alpro groeimelk (haver, met aapje) aangeraden of inderdaad die met soja. Kokos wordt afgeraden omdat het te weinig eiwitten bevat dus dat zou ik sowieso niet doen. Op basis van Rijst wordt ook afgeraden. Qua havermelk lees ik nog wel andere opties zoals oatly havermelk barista, maar tegelijk dat het onvoldoende toegevoegde mineralen/vitamines bevat voor een kind. Het hangt ook wel af van hoe goed je kindje al vast voedsel eet.

2 jaar geleden

Waarom zou het slecht zijn? Ben wel benieuwd wat er staat. Als je de suikers vergelijkt, daar wordt namelijk vaak iets over gezegd, zitten er bijv in gewone koemelk dubbel zoveel suikers in dan de Alpro groeimelk haver.

2 jaar geleden

Reactie op Lalalekkerland

Waarom zou het slecht zijn? Ben wel benieuwd wat er staat. Als je de suiker ...
Ze zeggen dat er in soya melk hormonen zitten en dat dat slecht is voor kindjes ( maargoed ik weet er ook het fijne niet van...) hij kan hier tegen en vind het lekker... koemelk is not done bij hem. Geitenmelk gaat ook goed maar ik "zoek" een alternatief voor de kunstvoeding ook omdat de geitenmelk 40 euro per pot kost. Tis niet dat ik het niet wil betalen maar als er nu een "goedkopere" optie zal zijn zou fijn zijn. Hij is nu 1 jaar ( volgende week ) en eet zo goed als met de pot ook al mee..

2 jaar geleden