5 Reacties

23 dagen geleden

Gaat vanzelf weer over. Heeft met de tanden te maken inderdaad. Mijn zoontje weigerde ook alles, behalve yoghurt of kwark, dat lust hij altijd wel. Exact hetzelfde verhaal verder als jij geprobeerd. Nu zijn de kiezen er allemaal door en lust hij het weer graag. Wat wel nog hielp was om zelf een lepel in de handen te geven en hem daar beetje mee laten prutsen. Hij een 'hap' en ik een hap. Zo merkt hij minder dat ik hem voer 😉

23 dagen geleden

Reactie op Lstja

Gaat vanzelf weer over. Heeft met de tanden te maken inderdaad. Mijn zoontj ...
Dank je wel voor de tip! We gaan het straks proberen ☺️ fijn om te horen dat herkenbaar is en ook weer een fase

23 dagen geleden

Herkenbaar! Hier eet ze ook echt slechter als er tanden/kiezen aankomen. Ze at net weer goed, komt de volgende kies + tand er weer aan😅 dan heeft ze totaal 4 kiezen en 8 tanden.. kwark gaat er wel in en blauwe bessen. Verder bied ik gewoon continu wat aan en soms neemt ze wat en soms niet🤷🏼‍♀️ vooral niet dwingen, dat werkt averechts

23 dagen geleden

Hier ook een tijdje gehad. Wat hier hielp was om altijd iets op het bord te leggen dat ze zeker wel lekker vind (met soms rare combinaties tot gevolg: vis met mandarijn of vega burgers met banaan). Dan eet ze eerst het lekkere en daarna het nieuwe/vieze eten. En het helpt hier om ons totaal niet te bemoeien met haar eet proces. Lekker zelf laten prutsen. Wordt soms wel weer een zooi maar daar moest ik vooral zelf even doorheen haha

23 dagen geleden

Ja herkenbaar. Ik probeer het, lukt het niet dan met appelmoes, als dat niet werkt een broodje. Vast niet heel goed, maar er zijn nog 2 kleintjes die aandacht nodig hebben.. en we willen het eten graag gezellig houden. De ene avond gaat het wel, de andere avond niet.