14 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees graag mee 🙋‍♀️ hier een 2 jarige en baby van 2 maanden en af en toe ook zoekende naar meest efficiënte manier en volgorde. Het scheelt dat mijn man er eigenlijk altijd wel is in de avond waardoor we allebei één kindje voor onze rekening nemen. Ook zorg ik ervoor dat alles wat nodig is voor het bedritueel al klaarligt (pyjama, slaapzak, tandenborstel, boekje, knuffel, etc etc). Hierdoor blijft de chaos beperkt. Maar komend weekend is manlief weg dus moet ik het alleen doen. Ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat ga aanvliegen, maar aangezien de baby met naar bed brengen onvoorspelbaarder is dan de peuter, en het ook langer tijd in beslag neemt denk ik dat ik die als laatste doe. Dan moet ze maar even wachten met mogelijk als gevolg dat ze oververmoeid raakt en moeilijker in slaap te krijgen is. Maar het is wat het is, kan niet op twee plekken tegelijk zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Tally512

Ik lees graag mee 🙋‍♀️ hier een 2 jarige en baby van 2 maanden en af en to ...
Ja lastig he! Wij zijn gelukkig ook bijna altijd samen dus dan kan je het verdelen. Maar met avondeten is het standaard chaos omdat 1 van de 2 (of zoals vandaag beide!) onrustig is en het dan toch anders loopt. Ben er ook nog niet over uit wie je het beste eerst op bed kan leggen als je alleen bent. Ik heb beide al geprobeerd: - eerst de baby en dan de peuter ernaast zetten met een filmpje op de ipad. Gelukkig sliep de baby snel dus heeft dit niet te lang geduurd. - eerst de peuter en de baby toen in de draagzak, met als gevolg dat haar wakkertijd voor bedtijd niet helemaal goed uitpakte en ik haar moeilijk in slaap kreeg. Voor mijn gevoel is het net wat makkelijker om de baby eerst naar bed te brengen omdat de peuter wel even kan wachten en er beter tegen kan om wat later naar bed te gaan. Maar het blijft een kwestie van uitproberen totdat de baby een beetje een ritme heeft

3 jaar geleden

Ik herken het. We hebben een peuter van 3,5 en een baby van 8 weken. Ik heb de afgelopen weken vaker met baby op de arm of draagdoek gegeten dan zonder 😅 Helaas geen tips, het is nu even hectisch. Kijk er al tegenop als ik volgende maand weer moet gaan werken. We hebben nu uiterlijk 18u het eten klaar. Om 18:30 gaan we met beide richting boven, mijn man maakt onze peuter klaar voor bed en ik de baby. Dan liggen ze rond 19 u 19:30 in bed. Dan kunnen we beneden gaan puinruimen.

3 jaar geleden

Wij doen het zo met een baby van 9 weken en peuter van 3 Ik kook eten met baby slapend in de draagzak. 1730/1745 aan tafel. Maak de baby rond 1800 wakker. Zet ik in een wipper naast ons terwijl we verder eten Vriend ruimt af, peuter gaat spelen. Vriend speelt dan nog even met peuter terwijl ik de fles geef. Rond 1845 gaan we allemaal naar boven. Baby hoeft meestal niet te douchen, die breng jk naar bed. Vriend doet peuter douchen en naar bed brengen. 1930 slaapt iedereen

3 jaar geleden

Hier een peuter van 2,5 en baby van 8 weken. Baby zit vaak in de draagzak tijdens koken, als hij onrustig is dan in de triptrap erbij. Vaak slaapt hij dan nog ff. Of we verdelen het, een de baby de ander de peuter. Als ik alleen ben dan de baby in de draagzak of in een voedingskussen erbij. Als de flestijd gelijk valt dan moet de peuter even wachten.

3 jaar geleden

Hier 2 ukkies, 1 van een jaar+2mnd en 1 van 2mnd. In m'n eentje een uitdaging, minimaal 1x per week. De jongste slaapt meestal nog wat rond etenstijd van de oudste (dat is het fijnst! Maar niet altijd de realiteit). Soms is het de een op de arm, terwijl ik de oudste avondeten geef. Dan even laten spelen. Jongste de fles. Beide naar boven. Jongste of gelijk naar bed, of even laten liggen (soms gepaard met wat huilen, maar dat laat ik dan gebeuren). Oudste naar bed brengen = pyjama, slaapzak, verhaaltje, weltrusten. Dan Jongste tot rust en naar bed. Zie het voor je 17.30 oudste eten geven 18.00 spelen 18.15/18.30 Jongste fles 18.45 naar boven 18.45 oudste naar bed 19.00 Jongste naar bed 19.15 ik beneden en beiden in bed.

3 jaar geleden

Ik doe het 5 dagen in de week alleen. Wij werken in de horeca dus 's avonds. Met koken probeer ik de kleine (7 weken) in de box te leggen, ze houdt het niet lang vol dus daarna in de draagdoek/zak. De peuter van 3 mag even alleen spelen, helpen in de keuken of tv kijken. Tijdens het eten (alleen de peuter) leg ik de kleine even op aankleedkussen op bank, lukt dat niet in draagzak/doek. Peuter eet zelf en ik help hem als hij wilt. Ik eet als ze beide op bed liggen (komt wel weer samen als de kleine wat groter is) als de kleine wel rustig is eet ik wat mee met de peuter. Douchen doen we met z'n 3en of hij mag even alleen douchen en help ik met tandenpoetsen (kleine op de arm). Als de kleine nog wakker is gaat ze mee dr broer naar bed brengen (op de arm). Peuter helpt zoveel mogelijk met pyjama etc. boekje lees ik voor op stoel ipv in bed (rand op bed waardoor ik er niet op kan zitten met de kleine) en dan naar bed. Dan kleine slaapzakje aan en naar bed, wil ze niet dan op aankleedkussen op de bank. Als ze slaapt ga ik eten. Het is even behelpen maar komt vanzelf wel goed.

3 jaar geleden

Hier geen chaos gelukkig. Een baby van 6 weken en een dreumes van ruim 1.5 jaar. Als ik ga koken zet ik de tv aan voor me zoon. De baby in de draagzak als ik ga koken mocht die onrustig zijn of in de box. Partner is altijd laat thuis van werk. Zoontje wilt altijd helpen de tafel dekken dus onder het koken geef ik hem 1 voor 1 spullen voor de tafel die hij daar op legt. Hier wel onder het eten begint de baby onrustig te worden. Soms laten we het even voor wat het is en soms neemt 1 van ons de baby in zijn armen tijdens het eten. Na het eten ruimt de 1 op de ander is bezig met de kinderen Hierna gaat partner douchen met onze zoon en 2 keer in de week met de baby erbij. Als ze met z'n 3en douchen help ik hem erbij. Zoon gaat 7 uur naar bed waarna ik zelf ga douchen. De baby blijft tot laatste fles beneden ivm onrust.

3 jaar geleden

Reactie op Number2march

Ik doe het 5 dagen in de week alleen. Wij werken in de horeca dus 's avonds ...
En ik bereid het eten alvast zoveel mogelijk voor als de peuter bij de peuterspeelzaal is

3 jaar geleden

Hier moeder van 3 1 van 4 1 van 2 en half en 1 van 2 maandjes. Ik zorg dat ik vaak kook in de middag zodat ik t alleen op hoef te warmen vaak eten wij rond kwart over 5 half 6 dan zijn we rond 6u klaar dan ga ik de keuken enz opruimen en dan ga ik vast na boven met de jongste en die doe ik in badje en dan omkleden flesje en leg haar inbed. Dan ga ik de oudste 3 in de douche doen en dan tandjes poetsen en leg ik die tebed. De ene keer is mijn man er om me te helpen maar die werkt ook vaak in de avond dus dan zorg ik dar we half 7 allemaal na boven gaan en leg ik ze evt even op ons bed met wat drinken en de tv aan zodat ik even me handen vrij heb voor de jongste inbed te krijgen.

3 jaar geleden

voorbereidingen eten helemaal klaar. Als de peuter en kleuter moeten douchen is dat ook al gebeurd, maar gebeurd lang niet elke dag 1700 baby eten. 1745 koken, baby in wipstoel 1815 eten met peuter en kleuter. Die helpen daarna met tafel afruimen en de afwasmachine. Rest laten we staan. 1900 als de baby rustig is in de box, anders draagzak. Peuter en kleuter omkleden, plassen, tanden poetsen, liedje etc. en kleren klaar leggen. De ochtendspits is namelijk veel moeilijker. Baby of naar bed of lekker bij mij houden. Rotzooi opruimen. Geen chaos

3 jaar geleden

Hi!! Hier een peuter van 2,5 en een tweeling van 3 maanden ☺️ Ik vind de avondspits nog steeds een uitdaging, maar hier ziet het er nu zo uit: Baby's slapen tot 17:15, 17:30. Een krijgt een klein flesje. De ander ligt in de box. Peuter speelt/ komt bijna thuis van de opvang. Vanaf 17:45: koken (eventuele voorbereidingen doe ik 's middags) Baby('s) in de wipstoel of in de draagdoek. Peuter speelt. 18:00: Eten. Baby's in de wipstoel Vanaf 18:20 brengt een ouder de baby's maar bed. De ander ruimt op. Peuter heeft halfuurtje schermtijd of gaat in bad. Boekje lezen en slapen.. 19:00 rust in de tent 🤪

3 jaar geleden

Ik kan het meestal doen samen met mijn man maar als hij met de late moet werken sta ik er natuurlijk alleen voor. Ik voed meestal rond 7 uur /kwart na 7 de baby. Ik neem ze dan rond half 8 / kwart voor 8 allebei mee naar boven. Meestal doe ik dan eerst de pyjama van de baby aan. Daarna ga ik met de oudste naar de wc, tanden poetsen, luiers aan, pyjama aan. (Als de baby onrust zou zijn doe ik hem in de draagdoek, anders leg ik hem al op het grote bed.) Samen op het grote bed een verhaaltje. Alleen dat is wel een uitdaging want er is er altijd wel ene onrustig dus is een beetje lastig. Dan leg ik de oudste op bed en ga ik met de jongste nog even naar beneden en krijgt die nog borstvoeding. Voorlopig gaat de baby nog samen met mij naar boven maar een van de volgende weken is het wel de bedoeling om ze op hetzelfde uur te laten slapen.

3 jaar geleden

Ik heb 3 kinderen (4, 2 en 7wk) en vaak gewoon chaos hahaha. Probeer overdag zoveel mogelijk voor te bereiden voor avondeten als er iemand slaapt.. Meestal begint baby rond 17 met onrustig worden en clusteren dus ik eet vaak met een baby aan de borst. Dan hopen we de 2 oudsten om 20 in bed te hebben en dan probeer ik baby in slaap te krijgen op onze kamer waar zijn wieg staat. En als ik geluk heb kunnen we om 21 zitten. Maar tussen 17 en slapen is de baby veel aan het huilen en drinken dus kortom CHAOS.