31 Reacties
2 jaar geleden
Hier zo goed als hetzelfde, zoontje van 12 maart. Zit heel goed, kan wel van zit naar de buik en sinds een week lukt het hem soms om van buik naar zit te gaan. Rollen van rug naar buik doet hij alleen op de grond en niet in bed. Terug van buik naar rug nooit. Draaien als een klok, check. Achteruit soms, vooruit nooit! Op handen en knieën zit hij niet. De fijne motoriek, dingen pakken, wijzen, doet hij heel goed. Wijzen nu ook steeds meer en hij zwaait en klapt veel. "Op het boze bolletje" kan hij ook. Proberen op te trekken n.v.t. Zegt hele dagen haiiii tegen alles en iedereen. Ik maak mij nog geen zorgen maar mag van mij wel een keer komen.. wel erg fijn om te lezen dat het bij meerderen op deze manier gaat 😊
2 jaar geleden
Reactie op 3Maart2023
Hier zo goed als hetzelfde, zoontje van 12 maart. Zit heel goed, kan wel va ...
Ja, nou mij stelt dat ook wel een beetje gerust! Dankjewel!! Wat zei het CJG bij jou hierover (bij de 11-maanden check + vaccinatie)? Ik kreeg een hele waslijst aan vragen met dingen of hij die dan wel kon...
2 jaar geleden
Reactie op 3Maart2023
Hier zo goed als hetzelfde, zoontje van 12 maart. Zit heel goed, kan wel va ...
Ja, nou mij stelt dat ook wel een beetje gerust! Dankjewel!! Wat zei het CJG bij jou hierover (bij de 11-maanden check + vaccinatie)? Ik kreeg een hele waslijst aan vragen met dingen of hij die dan wel kon...
2 jaar geleden
Reactie op demidawn
Ja, nou mij stelt dat ook wel een beetje gerust! Dankjewel!! Wat zei het CJ ...
Wij gaan a.s. donderdag pas voor de check en prikjes dus ben benieuwd!
2 jaar geleden
Ons zoontje is net 11 maanden en sinds twee weken kan hij opeens tijgeren en van lig naar zit, sinds een paar dagen opeens kruipen en sinds dit weekend opeens zichzelf optrekken. Zijn fijne motoriek is ook al maanden niks mis mee. Met een maand of 7/8 had hij de pincetgreep al onder de knie. En zoekt ook veel contact inderdaad. Maar was ook gewoon tevreden met op z’n buikje liggen en spelen of zittend spelen. Maar in een mum van tijd heeft hij zichzelf al die dingen dus aangeleerd. Alleen het rollen hebben we echt geoefend, omdat ik hoopte dat hij dan beter zou slapen (helaas niet haha).
Het meekijken van een fysio is misschien sowieso fijn, omdat zij kunnen beoordelen of het zorgwekkend is. Maar bij ons zoontje veranderde het dus bijna van de een op de andere dag :)
2 jaar geleden
Die van mij doet het ook "anders dan anders" hoor. Over 2 weekjes is hij 1 jaar. Rolt alleen als ik hem op z'n rug leg omdat het moet naar buik. Buik naar rug doet hij al helemaal niet en kan niet zelf in zit op z'n kont komen. Als ik hem neerzet, zit hij ook kaarsrecht en kan hij sinds een week vanuit zit zelf naar de buik komen,maar dit heeft lang geduurd. Tijgeren doet hij al maanden, maar kruipen gans niet. Hij trekt zich dan wel weer heel soepel overal aan op tot stand en doet een paar stapjes achter de loopkar. Verder is hij idd wel heel goed in z'n fijnmotoriek, wijzen,zwaaien etc. De volgorde vanuit "de boekjes" kloppen hier dus van heen kant😁 Ik denk dat het, wanneer ze andere dingen wel gewoon goed kunnen, he5 meer desinteresse is fan onvermogen. ze kunnen niet alles tegelijk leren denk ik maar. Komt goed!
2 jaar geleden
hier echt precies hetzelfde. echt extact.. vind buikligging ook niet leuk. wij hebben wel fysio genomen, ze maakt zich nu nog geen zorgen zei ze, maar we waren er "nog" wel optijd bij. niet dat hij wat met de oefeningen doet maargoed...
2 jaar geleden
maar fijn te lezen dat ik niet de enige ben want indd iedereen vraagt doet ie nou nog niks.... nee... wel lekker rustig maar ook frusterend
2 jaar geleden
oh en als hier een speeltje te ver ligt, echt, dan pakt hij iets om er bij te kunnen. zo slim maar bewegen ho maar 🥴😅😂
2 jaar geleden
Reactie op demidawn
Op tijd bij? Want... wat zou er anders gebeuren?
ik heb eigelijk geen idee, niet naar gevraagd eigelijk haha. mischien is het dan "lastigere" om patronen te doorbreken ofzo.. wij zetten hem eigelijk ook altijd zelf in zit terwijl dat niet de "bedoeling" is maarja op zn buik of rug hoef ik hem niet neer te leggen want dan is het meteen huilen. en dan zeggen mensen veel ja laat maar huilen moet door zn frustratie heen. gelukkig hebben wij een lieve fysio die zegt dat dat niet bij alle kindjes werkt dus wij oefenen veel dingen vanuit zit. en hem zelf leren zitten enzo.. maarja tot nu toe denkt hij vooralsnog bekijk het maar lekker...
2 jaar geleden
het komt vanzelf, geen reden tot zorg hoor. zou wel een afspraak bij de fysio maken, het is vergoed en ze hebben zoveel handige tips. vriendin van mij haar kindje deed ook weinig en na 1 of 2 sessies al een wereld van verschil! baat het niet dan schaadt het niet :)
2 jaar geleden
Hoi! Als je kindje gewoon vrolijk is en goed eet slaapt en andere bewegingen wel doet geen zorgen maken!
Onze kleine meid doet ook niet kruipen maar wel ronddraaien.
Wij liepen bij de fysio voor iets anders en die zegt ook nog lang geen zorgen maken. Je hebt kindjes die sneller met andere dingen zoals de pincet of kletsen zijn. Sociale ontwikkelingen. En andere kruipen eerder alleen dat valt meer op dus vandaar dat mensen zich er meer op focussen.
Fysio is dus denk ik echt niet nodig, zei die van ons ook. Als het met 1,5 nog niet is met bijv optrekken ofzo dan kun je eens gaan kijken.
2 jaar geleden
ons dochtertje is motorisch ook wat langzamer, maar in andere dingen juist gemiddeld weer sneller.
zitten kon ze al snel heel goed en stabiel. zelf tot zit komen doet ze echter niet, en ook kruipen doet ze niet. sinds 'n week of 3 gaat ze schuivend op haar billen een beetje vooruit. ze vind het zelf helemaal prima.
niets om je zorgen over te maken als ik het zo lees hoor, want hij doet het verder super goed! elk kindje is weer anders. geniet van je moppie!
2 jaar geleden
Reactie op saartje231
het komt vanzelf, geen reden tot zorg hoor. zou wel een afspraak bij de fys ...
Dat is zo... Ik wacht in ieder geval nog even zijn verjaardag af (nog drie weken) en als er dan niets is veranderd bel ik eventjes. Dat kan inderdaad nooit kwaad. Dankjewel voor je lieve woorden!
2 jaar geleden
Mijn dochter is bijna 1 en tijgert of kruipt ook nog niet! We zijn al wel bij de fysio geweest die vermoedt dat ze hypermobiel is. Ze heeft dus weinig kracht in haar beentjes om in posities te komen om zichzelf vooruit te krijgen. Verder loopt het prima met de ontwikkeling, net zoals bij jouw zoontje, dus maak je geen zorgen! De fysio heeft ons verzekerd dat het allemaal komt, maar waarschijnlijk een stuk later dan bij leeftijdsgenootjes.