13 Reacties
3 jaar geleden
Ik heb hetzelfde met mijn kleintje. Vanaf 2 maanden, drinkt ze zoveel, borst en fles en ik zie dan dat ze niet stoppen. Helaas geen tips op dit moment maar wil graag weten waarom dat gebeurt. Ik zag ook dat ze uit zichzelf moet stoppen maar dat gebeurt helaas niet. Ik ga op gevoel af en soms lukt het niet.
3 jaar geleden
Ik herken het deels. Bij de borst laat hij duidelijk los, de fles drinkt die eigenlijk altijd leeg. Heel somt komt het eruit en dan was het blijkbaar te veel. Maar dat lost zijn lijfje dan zelf op die manier op denk ik dan. Tuurlijk is het vervelend maar ik merk dat ik er vaak meer last van heb dan hij. Hij is opgelucht dat het eruit is even beduusd soms maar is dan weer zijn vrolijke zelf. Ook dat handje sabbelen herken ik nu. Dat was ook zijn honger signaal samen met smakken. Maar hij heeft sinds vorige week ontdekt dat zijn vuist in zijn mond kan en sinds dien doet hij dat de hele dag door. Lekker handig. Ik kijk nu wat meer naar de tijd, maar ook naar hoe tevreden hij is. Wordt die onrustig en helpt spelen, troosten of een speen niet dan ga ik voeden. Probeer wel te zorgen dat die niet helemaal overstuur raakt en het huilen voor te zijn. Nouwja het blijft zoeken als mama en papa en dat is oke!
3 jaar geleden
Mijn ventje is ook niet zo van de signalen, behalve snachts (dan smakt ie heel duidelijk). Dus ik voed overdag eigenlijk gewoon om de 3/3,5 uur. En ik hou ook de tijd dat hij drinkt in de gaten, want als ik m'n borst nogmaals aanbied, gaat hij ook rustig verder met drinken (heb ik een paar keer gedaan omdat ik niet zeker wist of hij genoeg had. En dan komt het er idd weer uit). Dit lijkt voor ons beiden goed te werken: komt niet vaak voor dat hij spuugt of eerder dorst heeft.
3 jaar geleden
Voor borstvoeding zeggen ze maximaal 15 min per borst voeden, dus in totaal 30 min. Als je een goede melkproductie hebt, zou dit voldoende moeten zijn zeggen ze. Ik voed mijn meisje om de drie uur ongeveer. Als het al 3 uur is geweest en ze begint te huilen, dan weet ik dat het waarschijnlijk honger is.
3 jaar geleden
Thanks voor de reacties, fijn om wat herkenning te lezen rondom de signalen. :) Ik ga proberen om de tijd idd maar goed in de gaten te houden, dat werkt voor flesjes voldoende omdat ik het dan goed kan doseren. Maar moet ook maar even experimenteren met een nieuwe drinktijd aan de borst. Hij dronk voorheen 2 x 15 min aan de borst en dat ging goed maar hoor opeens dat hij veel sneller en krachtiger drinkt dus vandaag was dat alweer te lang (en kwam nadat ik de twee borst aanbod een hoop weer terug..). Fijn om te lezen dat er niks ergs kan gebeuren, maar ik vind het spugen toch wel heel zielig omdat het ook wel echt gepaard lijkt te gaan met buikpijn (en dus een baby die van streek is).
3 jaar geleden
Zit een beetje met hetzelfde. Was bij het cb en ze zeiden dat ze te licht was en daarom vaak kwam. Dus ze raden aan om bij te voeden, maar aangezien ik ook mega drukke peuter heb rondlopen zit er bij mij helemaal geen regelmaat in en doe ik maar wat. Nu paar keer flesje bij gegeven maar komt er ook elke keer weer uit. Ik ben wel ongesteld geworden en denk dat ik tijdelijk daarom minder melk produceerde. Blijft een zoektocht met bv vind ik, maar toch wil ik ook niet stoppen al lijkt t me heerlijk eens wat langer door te slapen als max 3 uur 🙃
3 jaar geleden
Ik herken het wel, ik geef flesvoeding en ik dacht dat de kleine meer nodig had, waardoor ik wat meer ging geven! Dit nagevraagd op het CB! En ze benoemde dat sommige baby’s weten wanneer ze moeten stoppen en sommige baby’s niet, waarna ze hier alles eruit spugen!
Nu doet hij dat gelukkig niet meer, hij is vandaag 12 weekjes
3 jaar geleden
Reactie op MiekeBV
Wij geven om 22h 1 fles kv. Dan slaapt ze 6 a 7 uur.
Hoeveel ml? En hoe laat heb je dan nog borst gegeven? Ik zit er over te denken om kv te geven met johannespitmeel, schijnt dat ze daar ook langer verzadigd van voelen.
3 jaar geleden
Hier laat hij de eerste borst wel los als die leeg is maar wil hij na de tweede borst nog vaak wat lang doorsabbelen/drinken ook al heeft hij genoeg. De lactatiedeskundige gaf aan dat als je hem niet meer veel ziet en hoort slikken of veel zuigzuigzuigzuig 1 slik ziet doen. Je hem los mag halen. Ik geef hem dan een speentje en knuffel hem even. Als hij ècht onrustig blijft krijgt hij nog wel. Maar eigenlijk is hij altijd wel al voldaan dan en snel weer rustig