9 Reacties

3 jaar geleden

Wat vinden zij een te hoge hartslag? Sterkte met de situatie. Kan me indenken dat jij je zorgen maakt. Had je de gynaecoloog of verloskundige? In mijn ervaring maakt dat een groot verschil. Kan het zijn dat de beeldvorming moeizaam verliep?

3 jaar geleden

Wat vervelend zeg! Ik heb geen diabetes en er is ook geen afbuiging qua groei. Wel had de baby de laatste controle verhoogde hartslag en heeft ze ook net zo lang geluisterd tot het weer daalde. De verhoogde hartslag kwam doordat de baby op dat moment aan het bewegen was. De verloskundige legde uit dat het hetzelfde werkt als bij ons, als we bewegen verhoogt onze hartslag. Ik zou als ik jou was heel goed de bewegingen in de gaten houden en mocht je je echt ongerust voelen, gewoon de verloskundige bellen馃槝

3 jaar geleden

Reactie op saskiawinkel79gmail

Wat vinden zij een te hoge hartslag? Sterkte met de situatie. Kan me indenk ...
Ik heb geen idee wat de hartslag was. Ze (de verloskundige) heeft gemeten met een externe doppler dus zonder beeld.. Ik geloof ind graag dat een gynaecoloog miss iets anders meet. Hoe is het bij jou verder verlopen?

3 jaar geleden

Reactie op Femmie23

Wat vervelend zeg! Ik heb geen diabetes en er is ook geen afbuiging qua gro ...
Ja dat zou ind kunnen! Ze was flink aan het bewegen maar dat doet ze eigenlijk altijd, ze staat niet graag in de spotlight denk ik馃槵 Dankjewel! Ik probeer zelf maar rustig aan te doen in de hoop dat dat haar ook rustig houdt馃槉 en anders bel ik ind!

3 jaar geleden

Reactie op Babygirl03

Ja dat zou ind kunnen! Ze was flink aan het bewegen maar dat doet ze eigenl ...
Ahh jaa, mijn Mini beweegt ook regelmatig maar nu dus toevallig ook met de hartslag meting 馃槉 inderdaad, probeer ook afleiding te zoeken, zodat je er niet constant aan denkt馃 tenzij je je echt zorgen maakt natuurlijk! Succes x

3 jaar geleden

Reactie op Babygirl03

Ik heb geen idee wat de hartslag was. Ze (de verloskundige) heeft gemeten m ...
Ik heb ook Diabetes. Waarden moeizamer onder controle te krijgen. Bij ons groeit Truusje als een raket. Hartslag was goed 140-160. Ze zat bij de echo vorige week met buikomvang op P95 en >. Passend bij het beeld van de suikers. Maar bij beeldvorming dus echo vaak gehoord dat het moeizaam in beeld te krijgen was. Dus dat maakt interpretatie ook anders. Daling wat ze aangaven is wel fors. Maar had de eerste controle in ziekenhuis een verloskundige die wou aangeven dat ik maar 7 weken was, wat niet kon gezien we 4 weken ervoor al een hartslag zagen en een stuiterballetje die alle kanten inging. Na echoscopiste en gynaecoloog erbij bleek mijn termijn te kloppen met 11 weken 4 dagen. Niet dat alle verloskundigen niet adequaat zijn, verre van. Maar op basis van 1 meting je de stuipen op het lijf jagen is niet de bedoeling. Heb je binnenkort weer een controle? Gewoon aangeven dat je dit wilt. Kan me indenken dat dit met de suikers kan doen. En als de groei wel stagneert in goed overleg bekijken wat opties zijn. Daarin moeten ze dan ook met je internist om tafel. En vraag een dubbel consult aan, zodat jij je vragen kunt stellen. Gelukkig heb ik wel de ervaring dat als je denkt dat er iets niet goed is er alle tijd voor je wordt genomen. Gisteren lab, ctg en controle bloeddruk gehad. Ik ben verpleegkundige, dan weet je soms te veel. Maar maakt dat ik afkapwaarden wel ken. Alles zat nog net binnen de lijnen. Met diabetes loopt nooit wat op rolletjes, zolang je maar de eindstreep haalt en straks een gezond kind in de armen mag sluiten. Heel veel succes. Tip: schrijf je vragen op. In de spreekkamer vergeet je anders de helft te stellen (eigen ervaring).

3 jaar geleden

Bij mijn vorige zwangerschap had ons kindje ook een keer een verhoogde hartslag. Was na 20 minuten luisteren nog niet onder de 160 (volgens mij was dat de grens) geweest. Wij moesten toen naar het ziekenhuis voor een CTG en toen was die daar in eerste instantie nog veelste hoog en werden we even heel goed in de gaten gehouden. Maar uiteindelijk kreeg die de term; jogging foetus en was die dus flink aan het 'sporten' geweest. Was een toevalstreffer dat het net opgemerkt werd bij een reguliere controle!

3 jaar geleden

Reactie op saskiawinkel79gmail

Ik heb ook Diabetes. Waarden moeizamer onder controle te krijgen. Bij ons g ...
Oh dat klinkt ind ook helemaal niet leuk! De groei is gebaseerd op 4 metingen de afgelopen 7 weken en daarin is dus wel echt een afbuiging te zien maar enkel het hoofdje. Haar buikje en benen groeien naar behoren. Diabetes heb ik gelukkig wel onder controle met lage metingen en zij lijkt er ook niets van te merken. Over 1,5 week heb ik een controle zonder echo en over 2,5 week weer een echo.. klinkt zo ver weg馃ゲ Hartje maak ik me het meest zorgen om. Thanks voor de tips!馃檹馃徏

3 jaar geleden

Reactie op Kay95

Bij mijn vorige zwangerschap had ons kindje ook een keer een verhoogde hart ...
Ja dit heeft de vk ook uitgesproken ind. Ze is de laatste tijd ook echt mega actief en lijkt soms alsof ze echt aan het boxen is met een super snel tempo. Actief is natuurlijk alleen maar goed maar toch eng die hartslag. Jouw verhaal is mij dus net bespaard gebleven vandaag omdat ze wel weer naar beneden ging maar toch eng om dan thuis te zitten zonder bevestiging te hebben van wat de oorzaak is en moeten afwachten tot ze weer gaan luisteren.. Hopelijk blijkt het ind een jogging foetus!