18 Reacties

één jaar geleden

Dit ging bij mij over toen de productie wat beter op gang was. Lastig is het hè?

één jaar geleden

Achter nekje bij de kaak kietelen? Dat helpt hier wel

één jaar geleden

Blijven prikkelen, andere borst aanbieden, eventueel tussen twee borsten door verschonen. Dit veranderd inderdaad zodra de productie echt lekker op gang is.

één jaar geleden

Heb ik ook gehad, ik ben bij gaan kolven om de productie meer op gang te laten komen en nu heeft hij genoeg met minn borsten.

één jaar geleden

Reactie op KvanIjC

Blijven prikkelen, andere borst aanbieden, eventueel tussen twee borsten do ...
Oh en let goed op de aanhap. Een verkeerde aanhap = meer moeite = sneller moe, maar niet voldaan

één jaar geleden

Wij hadden dat ook de eerste dagen, moesten hem echt met koude billen doekjes wakker maken. Zo sneu. Op koude dekbed leggen en voorlichten van ene op andere zij rollen helpt ook, verschillende houdingen proberen en inderdaad proberen te aaien/kietelen op verschillende plekken op het lijfje. Sokjes en mutsje uit helpt ook, dat ze het niet te lekker comfortabel warm hebben zo aan de borst! (Ook niet té koud maken natuurlijk).

één jaar geleden

Ik deed steeds z’n mutsje af en tussendoor verschonen .. dat hielp hier goed ;)

één jaar geleden

Thanks voor de tips! Verschonen lijkt iig al te helpen :)

één jaar geleden

Reactie op Verawerf22

Heb ik ook gehad, ik ben bij gaan kolven om de productie meer op gang te la ...
Wanneer deed je dan kolven? Na de voeding of tussen de voedingen door?

één jaar geleden

Als je echt goede tips wil om ook de borstvoeding vol te houden (de meeste mensen stoppen binnen 3 maanden door slechte begeleiding) kan je het beste jezelf aanmelden bij het borstvoedings forum op facebook. Hier zitten naast ervaren moeders ook lactatiekundigen en kraamverzorgers e.d. op. Zomaar gaan kolven zou ik niet doen, gezien je productie zich moet afstemmen op je kleintje en je anders overproductie kan creeëren.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 10 dagen en precies hetzelfde probleem. We hebben gisteren zelfs een koud washandje in zijn nek gelegd. Zonder succes. Verschonen tussendoor helpt ook niet, eenmaal aan de borst slaapt hij zo weer. Ik kolf sinds een paar dagen na elke voeding en hij krijgt na elke voeding nog een flesje met 20 of 30 cc afgekolfde melk. Dit gaat er vaak wel makkelijk in. Mijn kraamhulp zegt dat grote baby's lui zijn 😅 En blijkbaar had mijn man er ook last van toen hij baby was en het zoontje van zijn broertje hetzelfde 🙈 maar tis erg lastig ja

één jaar geleden

Ik volg even want heb precies hetzelfde en zorgt voor slapeloze nachten..

één jaar geleden

Wij hebben gister avond een fles met 90cc afgekolfde melk gegeven en ik heb ondertussen gekolfd. Meneer heeft 4 uur achter elkaar geslapen! De voeding erna heeft hij heel goed gedronken, zonder in slaap te vallen. Dus misschien voor jullie ook het proberen waard?

één jaar geleden

Lactatiekundige?

één jaar geleden

90 cc krijg ik nog lang niet met kolven helaas. Blijf een beetje hangen op 40 en dat is gewoon niet genoeg

één jaar geleden

Let even op eventuele te korte tong of lipriem. Heeft veel effect op drinken

één jaar geleden

Reactie op LittleDi

Mijn zoontje is 10 dagen en precies hetzelfde probleem. We hebben gisteren ...
Haha dit zei mijn kraamhulp ook maar dan vooral ook met grote jongens.. Ik heb dus hetzelfde probleem. Het enige wat ik nu doe is 4* afwisselen dus links-rechts-links-rechts ipv gewoon links-rechts en tussendoor verschonen. Maar als ik er klaar mee ben stop ik ook en dan krijgt die als die nog hongersignalen toont een beetje afgekolfde melk. (Ik kolf op advies van verloskundigen en lactatiekundige nog bij omdat die te weinig dronk)

één jaar geleden

Reactie op Diaan1988

90 cc krijg ik nog lang niet met kolven helaas. Blijf een beetje hangen op ...
Ik kolfde dit ook niet in 1x, gewoon de hele dag opsparen, tot je een flesje vol hebt. Ik kolf echt na elke voeding. Ondertussen ook al een mooi voorraadje in de vriezer liggen. Nu na een week kolf ik wanneer ik geen borst geef 130cc in 1x