11 Reacties
2 jaar geleden
Eten jullie gezamenlijk aan tafel?
Dus als hij brood eet, eet jij dan ook brood?
Net zoals ‘s avonds? 🙈. Bij kinderen is het vooral wat jij doet wil ik ook doen.
En anders is het toch dat ze het ene wel sneller doen dan het andere. Onze kleine bijv drinkt nog geen water/thee enz uit een beker (elke beker al in huis). Behalve haar melkfles 🤷🏼♀️
Komt vanzelf wel dat ze ergens anders uit drinkt.
2 jaar geleden
Ik neem aan dat je vanaf de start met hapjes alles hebt gevoerd? Dan moet de kleine natuurlijk een gewoonte weer afleren. Wij eten zoals al genoemd samen, doen het voor, pakken soms een stukje van zijn bord en eten daar zelf een hapje van met smakgeluiden, geven hem een hapje van ons bord als hij wil. Ook geven we stukken die makkelijk in zijn hand passen en goed af te bijten zijn (niet te zacht, niet te hard). Maar onze man is nooit gevoerd dus geen idee hoeveel tijd/werk het dan kost om dit weer aan te leren. Het is in elk geval zeker niet zo dat het te vroeg is :)
2 jaar geleden
Ja hij is inderdaad wel gewend dat alles gevoerd geweest is... maar hij eet nu wel steeds met ons samen sinds we begonnen zijn om te proberen zelfstandig te eten maar zonder succes momenteel.
2 jaar geleden
Oh heel herkenbaar! Zat vandaag te denken om dit bericht te plaatsen 🙈 ons zoontje (10 maanden) eet wel maissticks/soepstengels etc zelf maar de rest alleen maar als wij hem voeren. Als ik hem stukjes of reepjes brood geef dan knijpt hij het fijn en gooit het op de grond..
2 jaar geleden
Hier ging dat eigenlijk al heel snel vanzelf. De lepel in haar mond stoppen, hebben we haar in het begin wel bij geholpen, maar dat lukt haar nu ook, als we de lepel in haar hand geven.
We hebben een meisje dat al heel snel graag dingen zelf wilde doen en dit stimuleren we ook graag, maar echt concrete tips heb ik niet.
2 jaar geleden
Wij geven vanaf 6 maanden stukjes. In het begin belandde ook alles op de grond 😬 Na een paar dagen had hij het door. Nu gebeurt het soms als hij voedsel nog niet kent. Dan pak ik iets van zijn bordje, doe het voor (lichtelijk overdreven), geef het aan en dan gaat hij me nadoen. Dus dat helpt in dat geval wel. Maar het spelen, knijpen, gooien is ook onderdeel van de ontdekking van eten :) ik lees weleens de tip dat je dan stukjes aan kan bieden en ernaast gewoon nog gepureerd. Het eerste om te oefenen, het tweede om genoeg eten aan te bieden