30 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou Kaapstad in Zuid-Afrika overwegen! (Camps bay). Prachtig land, heerlijk eten, geen tijdsverschil en mooi weer. En onwijs veel te zien en te beleven. Stuk garden route pakken evt. Je kunt ook nog op Safari als je wilt; wij waren in Gondwana game reserve toen ik zwanger was van de vorige. Is allemaal geen malaria gebied en geen andere rare ziektes

3 jaar geleden

Ik lees even mee 🥰

3 jaar geleden

Wij zijn in de Malediven geweest en dat was echt een paradijs! Je kan er erg makkelijk en leuk snorkelen

3 jaar geleden

Thailand en Vietnam zijn prachtig en heerlijk in november.

3 jaar geleden

Reactie op leoleo84

Ik zou Kaapstad in Zuid-Afrika overwegen! (Camps bay). Prachtig land, heerl ...
Kunnen we daar ook een beetje zon/zee/strand pakken? We willen namelijk ook wel wat rust en niet alleen op pad zijn! Verder klinkt het wel tof @mommy 21 ik dacht dat die landen ivm zika geen optie zijn?

3 jaar geleden

Sint-Maarten & Curaçao altijd goed 🫶

3 jaar geleden

Reactie op Charlie-87

Kunnen we daar ook een beetje zon/zee/strand pakken? We willen namelijk ook ...
In november is het zomer in Zuid Afrika en Kaapstad heeft een mooie kustlijn! Voor wat betreft zika valt het tegenwoordig erg mee met de risico’s. Je kan sowieso langs bij GGD voor een informatie gesprek en eventuele inentingen, hebben wij ook gedaan voor Zuid Afrika

3 jaar geleden

Wij gaan in december 3 weken naar Zuid-Afrika! Prachtig land, vaker geweest en zeker geschikt voor reizen tijdens de zwangerschap!

3 jaar geleden

Wij zijn van plan om in december naar Thailand te gaan. Dan is het daar prachtig weer, en volgensmij ook geen hoge risico’s op zila en malaria, zolang je de jungle niet in gaat.

3 jaar geleden

Wij zijn deze zomer op vakantie geweest naar Kaapverdië. Toen we dat boekten wisten we nog niet dat ik dan zwanger zou zijn, maar hadden ons wel verdiept in Zika. Als je kijkt op internet dan lijkt er heel veel af te vallen ivm een risico op Zika omdat er een tijd geleden een besmetting geweest is, maar nu al een tijd geen. Wij hebben de GGD en het RIVM gesproken en die gaven beide hetzelfde aan. De GGD mailde dit: Er zijn op dit moment geen landen meer waar nog een hoog risico op het Zika virus is. Wel komt de mug die het virus kan verspreiden voor in veel landen, waaronder Curacao. Er is geen negatief reisadvies meer voor zwangeren of mensen met een kinderwens. Incidenteel kan Zika in dit soort gebieden nog voorkomen, het risico op het oplopen van Zika is heel laag, maar nooit helemaal 0. Dus je kunt contact opnemen met de GGD of RIVM!

3 jaar geleden

Reactie op Charlie-87

Kunnen we daar ook een beetje zon/zee/strand pakken? We willen namelijk ook ...
Zeker! Mooiste stranden ter wereld! Alleen wel een koude zee (atlantische oceaan). Maar hotels met zwembaden uiteraard niet zo koud. Ik ben echt verliefd op het land. Groot voordeel vind ik ook dat het eten er echt geweldig is. Restaurants in Nederland zijn een aanfluiting vergeleken met daar. En omdat je niet mag drinken vind ik eten zelf ineens veel belangrijker 🙈

3 jaar geleden

Malta? 😃

3 jaar geleden

Hoi, Ik ben van de week naar de GGD geweest. Wij gaan in november naar zuid Afrika, vanaf Kaapstad wat rondtrekken met de auto. Zij gaf aan veel tropische bestemming af te raden bij zwangere maar dat onze keuze en deel van het land eigenlijk best goed zijn voor zo een vakantie. Wij zijn blij dat we hiervoor hebben gekozen. Ook qua beschikbare medische zorg indien het toch nodig zal zijn, is het fijn om te weten de je goede zorg kan krijgen. Oohja, ondanks dat hepatitis B inenting niet standaard nodig is als je naar Zuid Afrika gaf ze wel aan dit vaak wel te adviseren aan zwangere. Ik had dit toevallig al vanwege zorg achtergrond. Ik hoop dat je een passende bestemming vindt, nog even lekker genieten!

3 jaar geleden

Zelfde situatie hier. Ben nog aan het rondkijken voor november. Azie bv thailand is heel mooi en wil ik ook echt graag nog een keer heen. Maar de vraag is of dat de vliegtijd voor 2 weken waard is, zika was een vraagteken maar het advies van de rivm vind ik opmerkelijk. Bovendien de vraag waar je heen gaat en hoe de zorg is geregeld. Dat was voor mij ook wel belangrijk, dat kan locatie afhankelijk nog wel een ding zijn. Ik was nu zelf aan het kijken naar dubai of de canarische eilanden maar twijfel over dat laatste. Is de zee nog wel te doen en niet te koud (begin november) en wat bedoelde jij met het weer in jouw bericht? Of is 20 graden koud en ben je op zoek naar iets warmers?

3 jaar geleden

Reactie op Rooszz

Zelfde situatie hier. Ben nog aan het rondkijken voor november. Azie bv tha ...
Ik bedoel met 20 graden inderdaad dat het daar overdag volgens mij prima (onder de) 20 graden kan zijn in november. Als je geluk hebt misschien niet maar geen garanties (en vroeg afkoelen, zee koud etc) maar als iemand andere ervaringen heeft hoor ik het ook graag! Zuid-Afrika klinkt fantastisch! We hebben alleen veel intensieve vakanties gehad dit jaar en afgelopen jaren en hadden nu afgesproken echt een keer een chill-vakantie zon/zee/strand te doen en niet steeds van hot naar her te gaan. (Dus gewoon luxe resort aan de kust met eventueel hier en daar een uitstapje). Ik ben bang dat het daarvoor minder geschikt is?

3 jaar geleden

Reactie op Charlie-87

Ik bedoel met 20 graden inderdaad dat het daar overdag volgens mij prima (o ...
Nee hoor juist heel geschikt. Mijn schoonfamilie heeft er een huis (Camps bay) dus kom er vaak. Ik vind het ideaal dat je er lekker kunt chillen en als je zin hebt mooie dingen kunt bekijken. Maar dagen op strand , in een strandtent of aan een zwembad lummelen kan er ook heel goed. En geen jetlag is chill als je lang zwanger bent

3 jaar geleden

Reactie op Rooszz

Zelfde situatie hier. Ben nog aan het rondkijken voor november. Azie bv tha ...
Thailand is zeker de vlieguren waard voor 2 weken ! Ik ga er elke winter heen, ik ben helemaal verliefd op het land. Je komt In z’n andere wereld terecht waardoor het echt voelt alsof je weken op vakantie bent geweest.

3 jaar geleden

Egypte is super lekker en mooi snorkelen! Zongarantie niet te ver vliegen :)

3 jaar geleden

Reactie op CelinaFabienne

Wij zijn in de Malediven geweest en dat was echt een paradijs! Je kan er er ...
Wat leuk!! Wij hebben ook net geboekt voor eind oktober. Ben dan 20 weken zwanger 🥰

3 jaar geleden

Bij gingen met onze babymoon naar Bali, heerlijk! Ze adoreren daar zwangere vrouwen, ik werd echt op handen gedragen bij wijze van. Het is daar niet duur en je kan zo goed chillen.