9 Reacties

2 jaar geleden

Waarom wil ze het niet? Wat zijn haar overwegingen? Ik zou hier zelf niet akkoord mee gaan en iemand zoeken die hier wel aan mee wil werken, of aan haar vragen om jou over te dragen…

2 jaar geleden

Ze wil voorkomen dat ik na hevig bloedverlies oid het bed niet zou halen. Ik zie geen verschil tussen wel of niet door een deuropening moeten, maar "de regels..." Iets met niet aansprakelijk willen zijn in het geval dat etc. Natuurlijk is mijn partner er ook om mij te tillen, maar dan nog niet genoeg zekerheid blijkbaar. Nu nog een heel andere praktijk zoeken zie ik niet zitten, verder heb ik altijd prima ervaring met deze praktijk gehad.

2 jaar geleden

Wij hebben hier een soort gelijke situatie. Ons bed boven is hoog genoeg, maar ik wil graag in bad bevallen en dan zal beneden in de woonkamer moeten. Ik heb bij Ikea een 1persoonsbed en lattenbodem besteld (totaal prijs was €55,-) die komt dan beneden naast heb bad🤷🏼‍♀️

2 jaar geleden

https://www.ikea.com/nl/nl/p/neiden-bedframe-grenen-40395245/ Dit is het frame, en dan een bijpassende lattenbodem. Mijn ouders hebben nog een 1 persoons matras en beddengoed liggen toevallig👍🏽

2 jaar geleden

Reactie op Marjoleine V-C

Wij hebben hier een soort gelijke situatie. Ons bed boven is hoog genoeg, ...
Zet je dat bed ook al vanaf 37 weken klaar of pas als de bevalling begint? Indien dat laatste: respect voor jullie koelbloedigheid en montageskills 😉

2 jaar geleden

Wat bijzonder! Geen ervaring met je voorgestelde dingen maar in het ziekenhuis (poliklinisch) mocht ik in bad, in de badkamer daar, gaan persen oftewel bevallen (alleen kreeg ik kramp in bad dus was geen succes). Het bed stond in de grote ruimte en daar moest ik dus ook naartoe lopen vanuit die badkamer. Ik zie geen verschil met de situatie bij jou thuis 🤷‍♀️. Verschilt zo te merken per verloskundige! Hopelijk vind je een oplossing!

2 jaar geleden

Vreemde reactie van je verloskundige. Hier is inderdaad de eis dat er op dezelfde verdieping als het bevalbad een bed (of matras op de eettafel) op werkhoogte is voor het geval van een flinke nabloeding. Ik zou zeggen dat een opklapbed niet wenselijk is qua werkhoogte.

2 jaar geleden

Reactie op Miss Pluis

Zet je dat bed ook al vanaf 37 weken klaar of pas als de bevalling begint? ...
Aangezien het IKEA is zullen we wel op tijd moeten gaan monteren haha🤪🤪 Ik denk vanaf week 38 ongeveer in elkaar zetten, en dan zetten we het wel een beetje aan de kant ofzo😊

2 jaar geleden

Reactie op Marjoleine V-C

Aangezien het IKEA is zullen we wel op tijd moeten gaan monteren haha🤪🤪 I ...
Je moet wat, hè... niet om je bang te maken, maar ons Ikea bed miste daadwerkelijk een vrij belangrijke schroef die per post moest komen. Hebben er een week op zitten wachten. Alvast de schroefjes checken kan geen kwaad dus. Maar wel super dat jullie het zo hebben opgelost en dat het zo past. Ik ga gewoon nog een keer het gesprek aan met de vk denk ik, met een duidelijke plattegrond en foto's van de situatie. Valt toch hopelijk een mouw aan te passen.