25 Reacties
3 jaar geleden
Jeetje wat vreselijk zeg 😥 wat zegt je vriend er zelf van dan ? Hij wil wel verder met jou?
3 jaar geleden
Wil je vooral heel veel sterkte wensen!!
Hoe staat hij er zelf in? spijt van of niet omdat hij t bewust gedaan heeft?
Wat rot dat dit in je laatste weken nu naar boven komt en snap dat je niet weet wat te doen, denk vooral niet aan andere maar wat jou nu t meeste rust en ruimte geeft...
3 jaar geleden
Wat vervelend dat je dit juist nu moet meemaken!
Ik wil beginnen met te zeggen dat JIJ je nergens voor hoeft te schamen. HIJ mag zich doodschamen dat hij je dit heeft aangedaan!
Ik snap heel goed dat je hem nu niet meer vertrouwd. Hij heeft dan ook je vertrouwen geschaad.
Hoe moeilijk ook, probeer je nu op jezelf en je zwangerschap te focussen. Probeer dingen te doen die je blij maken en vooral alles wat negatief is vermijden.
Je hoeft hem niet meteen te vergeven. Ik zou het even laten bezinken, je ding doen en later kun je altijd nog kijken of je het hem vergeeft.
Nogmaals, JIJ hoeft je nergens voor te schamen!
Heel veel sterkte!!
3 jaar geleden
Wat verschrikkelijk ! Dat die jou dit aan doet wanneer je zwanger bent verschrikkelijk! Wat zegt hij er zelf van wilt die wel verder met jou hoe lang zijn jullie samen ? En wat is de stand van zaken. Toch fijn dat die het toegeeft aan de andere kant … maar alsnog is het zeker niet oké en ook niet goed te praten !!! Heel veel sterkte en misschien is het toch beter als je het tegen iemand verteld dat je even het huis uit kan waar hij is en even je tijd neemt en zeker niet te veel stress hebt want dat is absoluut niet goed voor je kleintje ! Dat je alsnog de laatste weken even kunt gaan proberen te genieten van je zwangerschap en de keuze na de bevalling maakt … het is een idee maar heel veel sterkte ik weet wat je voelt ❤️
3 jaar geleden
wat vreselijk voor je! heel veel sterkte ermee..
zelf zou ik het mijn vriend niet kunnen vergeven, een slechte relatie tussen ouders is ook niet goed voor een kind.
Zeg dit niet om je te vertellen bij hem weg te moeten gaan, gewoon mijn perspectief.
En over dat genante, geloof me, het is veel genanter voor hem en iedereen gaat op hem neerkijken niet op jou!
3 jaar geleden
Dankje voor de lieve reacties..
Hij zegt dat hij het nooit had moeten doen, dat hij weet dat hij fout is geweest dat hij van mij houdt,.. Voor mij betekent dat niets want daar had hij wel wat eerder aan mogen denken.
Hoe kan je ook iemand waar je van houdt dit aandoen??
We zijn overigens al 6 jaar samen..
Ik had mijn laatste weken zwangerschap zo anders voorgesteld.. ik heb het gevoel dat hij mijn ervaring helemaal heeft afgenomen. Ik heb al een paar weken mijn vermoedens en elke keer heeft hij het ontkent en gelogen. Dus ik voel me al weken super slecht.
Hoe moet ik nu gaan bevallen van dit kindje? Hij is nog niet eens geboren en komt al terecht in een gebroken gezin..
Dit doet zoveel pijn 😢
Ik probeer zoveel mogelijk kalm te blijven voor de baby maar het is zo moeilijk. Elke keer als ik eraan denk, wordt ik zo emotioneel..
3 jaar geleden
Oh , ik vind dit zo verdrietig voor je . Helaas heb ik hetzelfde mee gemaakt .. en ook niet zo lang geleden. Helaas ben ik zelf er achter gekomen . En is ook nog geweest met een beste vriendin van mij .
Wat je nu mee maakt is heel heftig en zwaar . En I feel sorry for you . Maar al de stress wat jij nu voelt voelt je kleine ook . En ik snap echt waar ik snap dat het moeilijk is om dit nu aan de kant te zetten maar probeer het toch .
En juist met je omgeving praten gaat je helpen om weer wat rustiger te worden . Want dan weet je dat er mensen voor je zijn wanneer je misschien even een dagje niet thuis wilt zijn en even andere dingen aan je hoofd wilt hebben .
Ik zelf heb het nu een plekje gegeven en praat bijna dagelijks over mijn gevoel en over onze relatie samen met mijn vriend maar ben ook nog niet daar om een bestelling te nemen omdat ik nog moet bevallen . En dat zou ik graag na mijn kraamtijd misschien zelfs 1 a 2 maanden daarna pas echt goed in gesprek gaan en echt overna denken wat ik wil . Want ik wil me nu echt focussen op mijn baby . Want zij is de belangrijkste.
Lieve mommy ik wens je heel veel sterkte dikken knuffel voor jou en hoop dat jullie met welke keuzen ook jij zou maken goed er uit komen 🙏🫂❤️
3 jaar geleden
Reactie op Elinexd
Dankje voor de lieve reacties..
Hij zegt dat hij het nooit had moeten doen ...
Echt niet goed te praten . Maar zo zijn SOMMIGE (voor dat ik aangevallen wordt ) mannen.
Die hebben het pas het besef na dat ze iets hebben gedaan . En hoe ik al zei het is echt niet goed te praten . Maar hij heeft nu wel de besef hoe hij het zelf zegt .
Nu ligt het volledige aan jou of je voor deze relatie wilt blijven doorgaan en je energie er in stoppen . En het zou een hele makkelijke keuze zijn als je geen kinderen of niet zwanger zal zijn maar nu maakt het extra moeilijk.
Denk goed wat je wilt maar denk vooral nu even aan je zelf en aan je baby . Want met stress een bevalling ingaan is nooit goed . Nogmaals sterkte
3 jaar geleden
Ugh..wat vreselijk! De percentages van vreemdgaan tijdens de zwangerschap liggen best hoog. Weet dus dat je niet alleen bent. Ik wil het helemaal niet goed praten, maar vaak zit er een gevoel achter van niet gezien worden, vrouw krijgt alle aandacht, lichamelijke affectie minder tijdens de zwangerschap...Met andere woorden: Misschien als jullie samen in gesprek gaan, dat jullie er wel samen uitkomen. Opnieuw niet gezegd om hem goed te praten maar soms geeft dat wel een andere kijk voor jou op de situatie.
Ik raad je aan om te gaan praten met een onafhankelijke partij. Eventueel een relatietherapeut? Denk dat dat je echt deugd kan doen.
- Er even uitkomen wat jouw behoefte nu is
- Waar past je partner op dat moment in het plaatje?
-Je verhaal kwijt kunnen
-....
3 jaar geleden
Oh wat ontzettend naar voor je! Heel veel sterkte. Probeer erover te praten, zoveel mogelijk. Met je partner en als je het durft met een vriendin die je vertrouwt.
Ikzelf merk dat in de laatste weken van mijn zwangerschap niet goed verwerkt trauma van eerdere misstappen van mijn vriend steeds naar boven komen. Wegstoppen maakt het alleen maar erger. Dan maak ik het alleen maar groter in mijn hoofd, en ga ik piekeren. Vooral 's nachts. Dus de enige oplossing is praten. Al je vragen stellen. Steeds opnieuw. Al is het maar om 's nachts te kunnen slapen en uitgerust je bevalling in te gaan.
3 jaar geleden
Ik ben misschien hard en kortzichtig, maar spijt is voor mij overtuigend na 1 misstap. Niet na meermaals vreemdgaan en al zeker niet in een periode waarin er een kindje onderweg is. Als hij je nu al niet trouw kan blijven en er onvoorwaardelijk voor je kan zijn, wanneer dan wel? Het leven met een kind wordt echt niet makkelijker. Ons traject heeft ruim 7 jaar geduurd en is een zware druk op je relatie. Die 1,5 jaar zou geen reden mogen zijn om vreemd te gaan, in tegendeel. Hij had van mij zijn spullen mogen pakken. Focussen op de bevalling, jezelf en je kindje in ieder geval zonder de stress en druk rondom het wantrouwen en verzwijgen om je heen. Maar goed dat ben ik. De enige die hier weet wat goed voor jou en je kindje is, dat ben jij zelf. Ik zou er in ieder geval met iemand anders over praten, niet met hem.
3 jaar geleden
Vreselijk nieuws om te horen, maar wel fijn dat hij eerlijk naar je is. Begrijpelijk dat je er nu zo instaat. Laat het bezinken. Misschien wel wijs om helder te krijgen wat de oorzaak is dat hij deze keuze gemaakt heeft en wat dat betekend voor jullie relatie. Je zit nu zo hoog in de emotie. Ga wel praten met een bekende. Het komt vaker voor dan je denkt. En vaak bij diegene waarvan je het niet verwacht. Sta daar steeds meer van te kijken in mijn omgeving. Heel veel sterkte en wijsheid toegewenst 🍀😘
3 jaar geleden
Ach joh wat vreselijk dit.. inderdaad, probeer te praten met iemand.. mensen die dicht bij je staan zullen toch wel wat merken. Heel veel sterkte hoor!!
3 jaar geleden
Pfff wat verschrikkelijk. Mijn grootste angst door een eerder meegemaakte situatie zoals deze. Je moet helemaal niks..Doe vooral waar JIJ je goed bij voelt, jij en alleen jij voor je kleine. Voor mij werkt praten zodat ik het uit mijn systeem kan helpen en je creëert een vangnet voor je zelf met heel veel begrip voor jou! Ook kan de verloskundige een maatschappelijk werker inschakelen voor je om te praten (wordt veel gedaan bij mama-to-be’s die iets heftigs meemaken). Op die manier kan de vk er ook rekening mee houden tijdens je bevalling en kan jij je helemaal focussen op jezelf en je kleine wondertje! Met liefde, eten en aandacht komt jouw kleintje niets te kort!🤎
3 jaar geleden
Jeetje wat verschrikkelijk zeg!
Vergeven gaat heel moeilijk denk ik..
en nooit denken dat je het NIET ALLEEN kunt!! Want je kan het wel..
hij heeft het bewust gedaan zoals je zelf zegt dus waarom nog de moeite doen om bij zo iemand te blijven?
Meid raap jezelf op en wees sterk🙏🏾💜
3 jaar geleden
1 ding.. jij hoeft je absoluut niet te schamen voor je omgeving. Hij is degene die zivh kapot moet schamen en hier ook op aangekeken zal worden als je wel je ei kwijt wilt aan je naasten/omgeving en het dus naar buiten toe komt. knoop dat goed in je oren, jij hoeft je nergens voor te schamen.
Uit je bericht maak ik niet op of hij het heeft opgebiecht uit spijt/schuldgevoel en wil vechten voor jullie?
sowieso zijn wij vrouwen veel sterker dan we denken en als je straks je kleintje vasthebt komt er een oerkracht vrij dat je de heel wereld aan kan en dat je kleintje het allerbelangrijkste is
3 jaar geleden
Reactie op Alexandralaura
Oh , ik vind dit zo verdrietig voor je . Helaas heb ik hetzelfde mee gema ...
Hoe heb jij dat een plekje kunnen geven? Ik snap wat je zegt, eerst de bevalling en de eerste babyweken nog zo goed mogelijk doorbrengen maar hoe kan dit praktisch? Ik haat hem gewoon zo hard nu..
Ook voor jou dikke knuffel, spijtig dat dit vaker voorkomt..♥️
3 jaar geleden
Reactie op Elinexd
Hoe heb jij dat een plekje kunnen geven? Ik snap wat je zegt, eerst de beva ...
Ja klinkt heel raar , maar gewoon doen . Je kleine is echt wel belangrijker dan hem op dit moment . En natuurlijk de eerste paar dagen ben je helemaal boos maar na paar dagen gaat het gevoel wel rusten . Dus tijd ? Misschien heeft dat ook wel mee te maken .
Bij mij is het nu al bijna 3 maanden geleden gebeurt . En hij werkt nu heel hard aan zichzelf en dat zie ik .. dus misschien dat dat ook er mee speelt dat ik het zo goed aan de kant zetten.
Plus ik vind het nu echt niet waard om mijn volledige energie op deze gebeurtenis te leggen . Terwijl ik al genoeg te doen heb. Twee kids een huishouden en zwanger zijn .
Weet natuurlijk niet hoe het bij me bevalling zou gaan . Andere twee bevallingen deden wij echt samen. Ik had hem ook gewoon nodig . Weet niet of ik hulp nu bij hem ga zoeken maar ik ga helemaal blanco er in . Als ik zijn hand en aandacht nodig heb op dat moment so be it .